video thumb

کاهش ۷۰ درصدی حجم تراکنش‌های مرتبط با بازارهای دارک نت در LocalBitcoins

لوکال بیت کوینز (LocalBitcoins) ادعا می کند که تراکنش های مرتبط ببا دارک نت این پلتفرم پس از تصویب مقررات AML و KYC در سپتامبر ۲۰۱۹ ، حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است.

لوکال بیت کوینز ، یکی از صرافی های ارز دیجیتال

لوکال بیت کوینز ادعا می کند که این پلتفرم همتا به همتا بین سپتامبر سال ۲۰۱۹ و مه ۲۰۲۰ میلادی شاهد سقوط بیش از ۷۰ درصدی تراکنش ها از بازارهای دارک نت است.

Jukka Blomberg، مدیر ارشد بازاریابی در لوکال بیت کوینز در این باره به کوین تلگراف گفت که این سقوط در پاسخ به مبارزه با پولشویی و مقررات شناسایی هویت مشتری است که در سپتامبر ۲۰۱۹ توسط این پلتفرم تصویب شده است.

این محاسبه توسط شرکت بزرگ تجزیه و تحلیل ارز دیجیتال Elliptic و همچنین “ابزارهای خوشه سازی خود لوکال بیت کوینز صورت گرفته است.

این کاهش علیرغم سقوط معاملات بیت کوین در سال ۲۰۱۹، قابل توجه است

افت ۷۰ درصدی تراکنش های مرتبط با دارک نت ممکن است ناچیز به نظر برسد زیرا لوکال بیت کوینز در سال ۲۰۱۹ کاهش چشمگیر میزان بیت کوین معامله شده را تجربه کرد. به این ترتیب، براساس داده های Coin Dance، حجم معاملات هفتگی بیت کوین در این صرافی از نزدیک به ۱۴۰۰۰ بیت کوین در ژانویه ۲۰۱۹ به حدود ۴۰۰۰ بیت کوین در ژانویه سال ۲۰۲۰ سقوط کرد.

با این حال، بین سپتامبر ۲۰۱۹ و ماه مه ۲۰۲۰ ، لوکال بیت کوینز فقط شاهد کاهش ۲۰ درصدی در حجم معاملات بیت کوین بود و میانگین معاملات هفتگی بیت کوین از ۵،۰۰۰ بیت کوین به ۴،۰۰۰ بیت کوین رسید.

حجم معاملات جهانی بیت کوین در لوکال بیت کوینز. منبع: Coin Dance

لوکال بیت کوینز می گوید که در ماه های اخیر شاهد رشد سالمی در حجم معاملات خود هستیم

بلومبرگ عنوان کرد که لوکال بیت کوینز همزمان با پیشرفت آشکار در مقابله با معاملات غیرقانونی بر روی پلتفرم خود، شاهد پیشرفت های جدی در این زمینه بوده است. آنها عنوان کردند که “با نگاهی به ۲-۳ ماه گذشته، ما می توانیم یک روند رو به رشد سالم را شاهد باشیم و این اتفاق در همه مناطق رخ می دهد که نشان دهنده ی تقاضای گسترده است.

لوکال بیت کوینز گفت که میزان ثبت نام مشتریان جدید آنها از ابتدای سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است و میزان ثبت نام های جدبد روزانه آنها از حدود ۴۰۰۰ نفر به بیش از ۶۰۰۰ نفر رسیده است. بلومبرگ خاطرنشان کرد: “روند رو به رشد تعداد مشتری های جدید، نشانه ای از تقاضای سالم و یک پتانسیل عالی آینده برای لوکال بیت کوینز است.”

تحلیلگران می گویند که لوکال بیت کوینز یک نقطه اصلی برای معاملات غیرقانونی است

برخی از تحلیلگران ارز دیجیتال معتقدند که لوکال بیت کوینز حجم زیادی از معاملات مالی غیرقانونی را تسهیل می کند. طبق گزارش اخیر CipherTrace ، لوکال بیت کوینز بیش از ۹۹ درصد از وجوه مرتبط با جرایم را در میان صرافی های فنلاندی در ۵ ماه اول سال ۲۰۲۰ دریافت کرده است. این شرکت همچنین می گوید صرافی های فنلاندی بیشترین سهم از بیت کوین مرتبط با جرایم را برای سومین سال متوالی دریافت کرده اند به طوری که ۱۲ درصد از کل بیت کوین دریافتی مستقیما از منابع جنایی حاصل شده است.

در اوایل سال ۲۰۲۰ ، شرکت اطلاعات امنیتی IntSights گزارش دیگری را منتشر کرد که ادعا می کرد پلتفرم های همتا به همتا مانند لوکال بیت کوینز به فرآیند پولشویی کمک می کنند. این گزارش توضیح داد که اینگونه فعالیت های غیرقانونی اغلب با عدم وجود مقررات مهم همراه است.

بلومبرگ عنوان کرد که لوکال بیت کوینز به عنوان یک شرکت فنلاندی به منظور قانون گذاری ارزهای دیجیتال فقط با مقامات کار می کند. سال گذشته، لوکال بیت کوینز اعلام کرد که فنلاند به طور جدی برای اصلاح مقررات ضد پولشویی خود و تطابق آنها با مقررات ضد پولشویی اتحادیه اروپا فعالیت می کند.