video thumb

ارائه ۳ دلیل برای سقوط قیمت بیت کوین در صورت فروپاشی بازار سهام ایالات متحده!

کارشناسان سقوط بازار سهام را در کوتاه مدت پیش بینی می کنند. بیت کوین

بازار سهام ایالات متحده پس از افت میانگین صنعتی داو جونز در تاریخ ۱۱ ژوئن به دلیل کاهش ۷ درصدی سهام شرکت های هواپیمایی، شاهد نوسانات شدید بوده است. به نظر می رسد که ترکیب سه عامل موجب نوسانات قابل توجه در بورس سهام می شود که عبارتند از: عدم اطمینان در مورد بیماری همه گیر کووید ۱۹، حرکت موسسات به سوی پول نقد و اوراق قرضه و خطرات عمده ژئوپلیتیکی.

Yoni Assia، مدیرعامل eToro پلتفرمی که از مبادله انواع دارایی‌های حمایت می کند، هشدار داد که ممکن است بزودی بازار سهام سقوط کند. وی در این خصوص اظهار داشت:

 “به زودی و در طی در ۳ هفته آینده یک سقوط در بازار سهام رخ می دهد، یک فردی که مشخص نیست کیست، سهام خود را می فروشد و بازار را خراب می کند. خریداران مراقب باشند.”

دلیل اصلی پیش بینی Assia برای کاهش سهام، این است که سرمایه گذاران خرده فروشی در وهله اول از ماه مارس روند صعودی بازار سهام را هدایت کرده اند. وی تأکید کرد: وقتی سرمایه گذاران خرده فروشی رو به افزایش هستند، این روند به سمت یک اصلاح گرایش دارد. این روند مشابه زمانی است که قیمت بیت کوین در ژوئن ۲۰۱۹ به ۱۴۰۰۰ دلار رسید و تنها سه ماه بعد به ۷ هزار و ۵۰۰ دلار کاهش یافت و ۴۶ درصد افت را به ثبت رساند.

Assia در این باره اظهار داشت: حتی اگر بانک های مرکزی پول بیشتری چاپ کنند، “ما یک اصلاح قیمت را مشاهده خواهیم کرد، زیرا به نظر می رسد این افزایش قیمت باعث سفته بازی سرمایه گذاران خرده فروشی می شود. از نظر تاریخی این افزایش ها با یک اصلاح قیمت به پایان می رسد. ” ماتی گرینسپان (Mati Greenspan)، یکی از بنیان گذاران Quantum Economics در گفتگو با کوین تلگراف اظهار داشت:

“من با ارزیابی Assia در مورد افزایش قیمت سهام خرده فروشی موافقم و بنابراین به احتمال زیاد این روند به پایان می رسد. نکته جالب این است که همبستگی بین سهام و بیت کوین اخیراً تقویت شده است و به نظر می رسد که این امر نشان می دهد که بیت کوین توسط موسسات هدایت می شود. “

اگر بازار سهام همچنان به زیر سطح کلیدی سقوط کند، قیمت بیت کوین نیز می تواند با توجه به افت ناگهانی در بازار سهام ایالات متحده، روند نزولی را مشاهده کند. پس از سقوط ۷ درصدی بازار سهام در روز پنجشنبه، قیمت بیت کوین با افت ۹ درصدی روبرو شد و این نشان می دهد که کاهش قیمت ها در بازار سهام می تواند بر روند سایر دارایی های ریسک پذیر مانند ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد.

کاهش اشتیاق برای سرمایه گذاری بر روی  دارایی های پر ریسک

وینفرد سیسار استیگلیتز (Winifred Cisar Stieglitz) از Wells Fargo در مورد بازده واقعی بلومبرگ توضیح داد که سرمایه گذاران میزان قابل توجهی پول نقد دارند. به گفته وی، سرمایه گذاران از اوراق قرضه کم ریسک حمایت می کنند و نه سهام. سرمایه گذاران نهادی و سرمایه گذاران بزرگ ریسک های زیادی را در بازار سهام جهانی برای ایجاد موقعیت های بزرگ در سهام مشاهده می کنند.

به غیر از سرمایه گذاران موجود در بازار ارز دیجیتال و معامله گران خرده فروشی، تقاضای بیت کوین در چند ماه گذشته از دو منبع به دست آمده است: از طریق موسساتی مانند Grayscale Bitcoin Trust و سرمایه گذاران چینی از طریق استیبل کوین تتر (USDT) با پشتوانه دلار آمریکا. شرکت تحقیقاتی Diar در ژوئن ۲۰۱۹ گزارش داد که ۶۲ درصد از فعالیت های زنجیره ای تتر از سرمایه گذاران چینی به دست آمده است.

برای اینکه قیمت بیت کوین در کوتاه مدت، بتواند در سطح پشتیبانی کلیدی در ۹ هزار و ۱۰۰ دلار باقی بماند و به سمت قله های قبلی ۱۴۰۰۰ و ۲۰،۰۰۰ دلار حرکت کند، بیت کوین باید شاهد تقاضای مداوم از موسسات و سرمایه گذاران در چین باشد. اگر ورود سرمایه برای سرمایه گذاری بر روی بیت کوین کاهش یابد و معامله گران در بازار ارز دیجیتال به طور فزاینده ای برای محافظت از دارایی های خود بر روی تتر سرمایه گذاری کنند، احتمالاً قیمت بیت کوین نیز در پیروی از روند بازار سهام افزایش می یابد.

میلیاردرها از سرمایه گذاری بر روی دارای های پرریسک اجتناب می کنند

اشراف ها و میلیاردرهای وال استریت از جمله مارک کوبان ، پل تودور جونز و وارن بافت تأکید کرده اند که در کوتاه مدت، آنها ترجیح می دهند ذخایر نقدی خود را به جای ورود به بازار سهام تقویت کنند. در تاریخ ۱۴ مه، کوبان عنوان کرد: “من فکر می کنم تقریباً غیرممکن است پیش بینی کنیم که تقاضای مصرف کننده و شرکت ها از کجا می آید. و به همین دلیل ، ایجاد یک ارزیابی درست برای کسب و کارها دشوار است. “

با این حال، سرمایه گذاران بزرگ لزوماً روند نزولی عمده ای را در بازار سهام ایالات متحده پیش بینی نمی کنند. براساس داده ها، آنها صرفاً به دلیل عواقب بیماری همه گیر ویروس کرونا صرفاً در تلاش هستند تا ارزیابی خود را بر روی شرکت های بزرگ انجام دهند.

صندوق بین المللی پول وقتی هشدار داد که همه گیری ممکن است ارائه داده های اقتصادی را سخت کرده کند و ارزیابی آن را برای بانک های مرکزی و سرمایه گذاران دشوار کند. صندوق بین المللی پول در یک پست وبلاگ گفت: “داده های دقیق و به موقع اقتصادی برای اطلاع رسانی در مورد تصمیمات مربوط به سیاست، به ویژه در هنگام بحران بسیار مهم هستند. اما همه گیری ویروس کووید ۱۹ تولید بسیاری از آمارهای کلیدی را با مشکل مواجه کرده است. “

در زمانی که سیاست گذاران و بانک های بزرگ یافتن داده های اقتصادی صحیح را چالش برانگیز می دانند، تقریباً غیرممکن است که سرمایه گذاران خرد و نهادی بتوانند پویایی بازار را به طور کامل درک کنند. به همین دلیل، سرمایه گذاران بزرگ از سرمایه گذاری در بازار سهام اجتناب کرده اند. اگر آنها همچنین بیت کوین را به عنوان دارایی ریسک پذیر تلقی کنند، با کاهش ورود سرمایه نهادی به سمت ارزهای دیجیتال مواجه می شویم.

حرکت بانک مرکزی فدرال رزرو و سایر بانک های مرکزی اصلی از جمله بانک مرکزی اروپا برای تحریک اقتصادهای مربوطه، بیشتر نشانگر ضعف در اقتصاد جهانی است که ممکن است بر تقاضای دارایی های پرخطر تأثیر بگذارد.

ساختار فنی ضعیف بیت کوین

بیت کوین در نقطه ای قرار دارد که روند نزولی بیشتر نشان دهنده این است که اصلاح قوی در ماه های آینده اجتناب ناپذیر است. Arcane Research در گزارش هفتگی خود به مشتریان خاطرنشان کرد که بازار ارز دیجیتال در کنار بازار سهام تمایل به کاهش دارد. محققان خاطرنشان کردند که قیمت بیت کوین تا زمان جابجایی سهام در تلاش است تا شاهد نوسانات باشد. از این رو، ساختار فنی ضعیف بیت کوین همراه با گرایش آن برای دیدن یک افت شدید هنگام عقب نشینی سهام، احتمال یک اصلاح طولانی را در کوتاه مدت افزایش می دهد.