سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

هنگام تبدیل اتریوم به بلاک چین اثبات سهام، چه اتفاقی برای ماینرهای اتریوم خواهد افتاد؟

هنگامی که اتریوم به یک بلاک چین

در نتیجه، این شبکه الگوریتم اجماع اثبات کار را رها می کند و ماینرهای اتر (ETH) را با گزینه های بسیار کمی ترک می کند. از آنجا که تجهیزات آنها منسوخ خواهند شد، آنها مجبور به استخراج آلت کوین ها خواهند شد. بنابراین، وضعیت فعلی استخراج اتریوم چگونه است و در نتیجه انتقال آینده آن، دقیقاً چه اتفاقی برای این صنعت خواهد افتاد؟

کارت‌ های گرافیک در مقابل ASIC

اجماع اتریوم در حال حاضر مبتنی بر سیستم اثبات سهام است که شبیه به بیت کوین (BTC) می باشد. بنابراین، فرآیند استخراج برای اتریوم تقریباً یکسان است، زیرا ماینرها از منابع محاسباتی خود برای کسب پاداش برای هر بلاکی که موفق به اتمام آنها شوند، استفاده می کنند.

با این حال، هنوز تفاوت عمده ای بین این فرآیندها وجود دارد. در حالی که استخراج بیت کوین تقریباً کاملاً به ASIC متکی شده است – ماشین های بزرگ و پر صدا که به طور خاص برای استخراج ارز دیجیتال طراحی شده اند که بیشتر در مناطقی با برق ارزان قیمت یافت می شوند – الگوریتم هشینگ اثبات سهام اتریوم که Ethash نام  دارد به نفع واحدهای کارت‌ های گرافیک صادر شده توسط سازندگان تراشه های جهانی مانند Nvidia و AMD طراحی شده است. کارت‌ های گرافیک بسیار ارزان تر و در دسترس تر از ASIC ها هستند، تا جایی که توماس هلر (Thomas Heller)، مدیر تجارت جهانی استخر استخراج ارز دیجیتال F2Pool در گفتگو با کوین تلگراف توضیح داد:

“از آنجا که ASIC ها ماشین های بسیار تخصصی هستند، وقتی نسل جدیدی منتشر می شوند، این یک جهش بزرگ برای فناوری است. بنابراین میزان هش آنها بسیار بیشتر بوده و راندمان انرژی آنها از نسل قبلی بهتر است. این بدان معنی است که آن تولیدکنندگان پول زیادی را برای تحقیق و توسعه آن هزینه کرده اند. ماشین های آنها اغلب بسیار گران هستند، در حالی که کارت‌ های گرافیک بسیار مقرون به صرفه تر هستند. “

هلر اضافه کرد که کسانی که از ماینرهای GPU استفاده می کنند ” انعطاف پذیری بسیار بیشتری نسبت به آنچه می توانند استخراج کنند، دارند.” به عنوان مثال، کارت Nvidia GeForce GTX 1080 Ti – یک انتخاب محبوب – می تواند بیش از ۱۵ ارز مختلف را استخراج کند، در حالی که واحدهای ASIC معمولاً فقط از یک ارز پشتیبانی می کنند.

با این وجود، شبکه اتریوم در وضعیت فعلی خود در برابر ماینرهای ASIC مصون نیست. در آوریل ۲۰۱۸ ، بیت مینانتی ماینر E3 را منتشر کرد، یک ASIC که بطور ویژه برای استخراج اتریوم تولید شده است. علیرغم اینکه این مدل، یک مدل بسیار موفق است که دارای سرعت هش ۱۸۰ مگا هاش در ثانیه و مصرف انرژی ۸۰۰ وات است، اما واکنش های متفاوتی را از جامعه اتریوم دریافت کرده است. به نظر می رسد پس از وصل شدن ASIC ها، بخش قابل توجهی از دارندگان ریگ کارت‌ گرافیک از مسئله ازدست دادن سود رنج می بردند، در حالی که برخی حتی مجبور شدند وارد شبکه های مختلفی شوند.

برخی از کاربران اتریوم در ادامه اظهار داشتند که دستگاه استخراج بیت مین می تواند منجر به تمرکز بیشتر شود و در نتیجه احتمال حمله ۵۱٪ را افزایش می دهد. پس از آن، گروهی از توسعه دهندگان ” پروتکل گواه اثبات کار برنامه نویسی شده یا همان ProgPow را پیشنهاد کردند که افزونه ای برای الگوریتم فعلی اتریوم یعنی Ethash ، است که هدف آن ایجاد کارت‌ های گرافیک رقابتی تر و ترویج تمرکززدایی است.

طبق مقاله ای در ماه مارس که توسط کریستی-لی مینهان (Kristy-Leigh Minehan)، یکی از خالقان ProgPoW نوشته شده است، حدود ۴۰٪ از نرخ هش اتریوم توسط Bitmain ASICs تولید می شود. Alejandro De La Torre ، معاون رئیس استخر پولین (Poolin) که ششمین استخر اتریوم می باشد، به کوین تلگراف گفت که “استخراج کارت گرافیک هنوز هم بر شبکه اتریوم غالب است. وی در ادامه اضافه کرد:

“در حال حاضر، سود استخراج اتریوم زیاد نیست و آستانه مدیریت و هزینه دستگاه های کارت های گرافیک بالاتر از دستگاه های Asic است. با این حال، دستگاه های کارت گرافیک در مقایسه با دستگاه های Asic انعطاف پذیرتر هستند و شما می توانید با الگوریتم های مختلف می توانید به سمت کوین های دیگر تغییر جهت دهید.”

ProgPoW هنوز در اتریوم ادغام نشده است و هنوز مشخص نیست که در نهایت چه اتفاقی خواهد افتاد. نکته قابل توجه این است که، نماینده بیت مین پیشتر به کوین تلگراف گفته بود که این غول سخت افزار استخراج قصد ندارد طول عمر انتی ماینر E3 را برای بهره برداری پس از اکتبر سال ۲۰۲۰ تمدید کند: “تا آنجا که می دانیم، فرآینداستخراج تقریباً در ماه اکتبر یا حدودی پس از آن، پایان می یابد.”

آینده ای امن اما نامشخص

در واقع، اتریوم در آینده از فرآیند استخراج دور خواهد شد. اتریوم ۲٫۰ که برنامه ریزی شده تا در اواخر سال ۲۰۲۰ راه اندازی شود، یک نسخه ارتقاء شبکه در این بلاک چین است که به منظور تغییر الگوریتم فعلی اجماع اثبات کار خود به اثبات سهام طراحی شده است، جایی که ماینرها مجازی هستند و از آنها تحت عنوان “اعتبار سنج بلاک” یاد می شود.

به گفته ویتالیک بوتین، بنیان گذار اتریوم، در نتیجه این انتقال، شبکه اتریوم، امن تر از بیت کوین خواهد شد، اگرچه بحث بر سر این که کدام الگوریتم اجماع بهتر است سال هاست که در جامعه ارز دیجیتال جریان داشته است. با این حال، هنوز معلوم نیست چه موقع راه‌اندازی اتریوم ۲٫۰ رخ خواهد داد، زیرا طبق گزارش ها، بسیاری از اشکالات و مشکلات مدیریتی که دراین بین وجود دارد، روند کار را به تأخیر می اندازند.

یکی دیگر از مزایای سیستم اثبات سهام این است که از لحاظ اقتصادی بسیار مؤثرتر از بلاک چین های اثبات کار است. براساس داده های Digiconomist، مصرف برق  کلی سالانه این ارز دیجیتال ۵۹٫۳۱  تراوات در ساعت است که با مصرف برق کل کشور یونان قابل مقایسه است. با این حال، ممکن است بیت کوین چنان هم برای محیط زیست بد نباشد، زیرا بر اساس یک گزارش منتشر شده در ژوئیه ۲۰۱۹، تخمین زده می شود که ۷۴ درصد از استخراج بیت کوین با استفاده از منابع تجدید پذیر انرژی انجام می شود.

برای ماینرهای واقعی اتریوم چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ طبق مستندات به روزرسانی کاسپر که بخشی از نقشه راه اریوم ۲٫۰ است، این شبکه در ابتدا از یک مدل ترکیبی پشتیبانی می کند که هم اثبات کار و هم اثبات سهام را درگیر می کند ، بنابراین فضای کمی را هم برای اعتبارسنج های بلاک و هم برای ماینرهای GPU / ASIC باقی می گذارد.

هنگامی که اتریوم کاملاً به ااثبات سهام منتقل شود، ماینرها دو گزینه خواهند داشت. یکی این است که تجهیزات خود را بفروشند و از پول آنها استفاده کنید تا اتریوم بیشتری جمع آوری کرده و استیکینگ خود را شروع کنند، در حالی که گزینه دیگری، که منحصراً برای ماینرهای های GPU در دسترس است، این است که به سادگی به سایر شبکه های Ethash و آلت کوین ها روی آورند. نیک فاستر (Nick Foster)، یک از نمایندگان فروش تجهیزات استخراج مستقر در ایالات متحده به نام Kaboomracks به کوین تلگراف گفت که بیشتر ماینرهای اتریوم گزینه دوم را انتخاب می کنند.

یکی از مهم ترین آلت کوین های مهمی که ماینرها می توانند به آن روی بیاورند، اتریوم کلاسیک است، نسخه ای محافظه کارانه تر از بلاک چین که طبق آن هیچ برنامه مرتبط با اثبات سهامی ندارد. از آنجا که آن بر روی الگوریتم Ethash نیز اجرا می شود، ممکن است میزان هش آن ممکن است در نتیجه انتقال ماینرها به واسطه راه اندازی اتریوم ۲٫۰  با افزایش قابل توجهی روبروشود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location