video thumb

چگونه فناوری بلاک چین می‌تواند، بخت‌ آزمایی های سنتی را متحول کند؟

گزارش های منتشر شده حاکی  از آن است که در سیستم های بخت آزمایی سنتی چالش های زیادی وجود دارد، اما آیا فناوری دفتر کل توزیع شده می تواند به حل آنها کمک کند؟

در دنیای تجارت در حال تحول امروز، رهبران صنعت در سرتاسر جهان به سمت فن آوری بلاک چین برای انقلابی در صنایع مربوطه خود روی می آورند. اگرچه هنوز بلاک چین یک مفهوم نسبتاً جدید است، اما تعداد زیادی از شرکت ها در حال سرمایه گذاری در آن هستند. بلاک چین به سرعت به دلیل فراهم آوردن شفافیت بیشتر، امنیت بیشتر، بهبود قابلیت ردیابی، افزایش راندمان و هزینه کم، شهرت پیدا کرده است. یک محدوده خوب که می تواند از آن سود زیادی ببرد، بخت آزمایی ها هستند.

مشکلات مربوط به بخت آزمایی سنتی

اگرچه بسیاری از اقتصادهای جهانی قبل از همه گیری ویروس کووید ۱۹ در حال صعود بودند، اما با اجرای فناوری بلاک چین می توان ناکارآمدی صنایع رشد یافته را برطرف کرد. مسئله اصلی در مورد پلتفرم های بخت آزمایی سنتی این است که آنها سرشار از ناکارآمدی های مختلفی هستند که در نهایت باعث بی اعتمادی زیادی بین توسعه دهندگان، بازیکنان و میزبان پلتفرم بخت آزمایی می شوند. هزینه های کلان و تجربیات ضعیف کاربر، بیشتر سیستم های بخت آزمایی سنتی را مختل می کند.

علاوه بر مشکلات بین شده در ارتباط با پلتفرم های بخت آزمایی سنتی، مشکلات دیگر شامل موارد زیر است: جک پات های کوچک و معدود، عدم تعامل اجتماعی، هزینه های پنهان و خطر بالای کلاهبرداری. برای کسب و کارها و مؤسسات خیریه، برخی از جدی ترین موضوعات عبارتند از: هزینه بالا برای ساماندهی، عدم پشتیبانی از پروتکل های بلاک چین، عدم توانایی در ارائه جک پات های بزرگ و فرآیندهای گران قیمتی که اغلب برای صدور مجوز مورد نیاز است.

با توجه به همه این مسائل، جای تعجب است که در حال حاضر تغییری رخ نداده است. با توجه به فناوری بلاک چین، آینده پلتفرم های بخت آزمایی ممکن است بسیار روشن تر به نظر برسد.

راه حل بلاک چین

البته، سؤالی که ممکن است برای مصرف کنندگان مطرح شود، این است که: چرا فناوری بلاک چین باعث تغییر شکل مدل بخت آزمایی سنتی خواهد شد؟ در واقع چهار ویژگی اصلی استفاده از پروتکل بلاک چین در این فضا وجود دارد که عبارتند از:

  • خطاناپذیر: فناوری بلک چین به دلیل ماهیت خودمختاری که دارد، نیاز به مداخله انسان را برطرف می کند.
  • قابلیت اطمینان: جوایز و وسایلی که آنها به برندگان تحویل می دهند، با قراردادهای هوشمند تضمین می شوند.
  • شفاف: ماهیت تغییر ناپذیر دفتر کل بلاک چین بدان معنی است که تمام اطلاعات مربوط به فروش بلیط، درآمد، هزینه و سایر شاخص های عملکردی به صوزت ایمن ذخیره می شوند.
  • دموکراتیک: پلتفرم های بخت آزمایی فراتر از کنترل دولت هستند که این امر موجب تسهیل پیروی از مقررات و همچنین اقدامات فرهنگی محلی در زمینه عملیات بخت آزمایی خواهد شد.

سه پلتفرم بخت آزمایی بلاک چین

در حالی که بسیاری از صنایع می توانند از فناوری بلاک چین بهره مند شوند، اجرای آن فناوری اغلب سال ها طول می کشد. خوشبختانه وقتی صحبت از فضای بخت آزمایی می شود، چند پلتفرم امیدوارکننده وجود دارد که تلاش می کنند تا نحوه انجام بخت آزمایی ها را متحول کنند.

Lotto Nation یک پیشرفت جدید در قالب یک پلت فرم بخت آزمایی غیر متمرکز است که از فناوری های هوش مصنوعی و بلاک چین استفاده می کند. این پلتفرم به کسب و کارها، خیریه ها و بازیکنان اجازه می دهد تا از طریق یک وسیله فناوری ایمن به یکدیگر وصل شوند. با ساخته شدن در بلاک چین اتریوم، به هر فرد اجازه می دهد تا بخت آزمایی خود را بسازد و راه اندازی کند. پیشتر ذکر شد که بخت آزمایی های سنتی فاقد تعامل اجتماعی است که مخاطبان جدید، خواستار آن هستند، و پلتفرم های نرم افزاری این مشکل را با تشویق کاربران به دعوت از اعضای خانواده، دوستان و آشنایانیشان حل کرده است و به آنها اجازه می دهد اساساً بخشی از یک «سندیکا» باشند.

Fire Lotto یک پلتفرم بین المللی بخت آزمایی غیر متمرکز و مبتنی بر بلاک چین اتریوم است و با قراردادهای هوشمند و بدون هیچ گونه مداخله انسانی اداره می شود. این پلتفرم دو نوع بازی بخت آزمایی را ارائه می دهد: یک قرعه کشی بخت آزمایی و یک بازی برد فوری. همچنین بر روی این پلتفرم یک صرافی ارز دیجیتال مجاز وجود دارد که به بازیکنان اجازه می دهد بلیط های بخت آزمایی را با ارز دیجیتال و فیات بخرند. یکی از نگرانی های عمده کاربران ممکن است در رابطه با این پلتفرم این باشد که تکرارهای قبلی این فناوری در هنگام پرداخت بلیط، از کلیدهای خصوصی خود خواسته است. این فناوری هنگام پرداخت هزینه بلیط، از کاربران می خواست که کلیدهای خصوصی خود را ارائه دهند.

Quanta که در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد، طرفدار شفافیت و انصاف قابل قبول در بخت آزمایی است. هنگام پرداخت در پول در اینترنت، شکایتی مشترکی که کاربران از آن دارند، این است که آنها نمی داند که آیا آنها پاداش های عادلانه ای دریافت می کنند یا خیر. این پلتفرم، این ترس را برطرف می کند. اگرچه این پلتفرم به اندازه دو مورد ذکر شده قبلی بسیار بزرگ نیست، اما یک بازیکن جدید در این فضاست که هدف آن تبدیل شدن به یک پلتفرم شفاف تر و منصفانه تر بوده و اینکه باید مستقل از هر گونه دستکاری باشد.

فناوری بلاک چین به واژه کلیدی مدیران شرکت ها در سراسر جهان تبدیل شده است. اگرچه این فناوری، پتانسیل این را دارد که صنایع را دگرگون کند، اما اجرای آن اغلب سال ها طول می کشد. اما به نظر می رسد که این تغییر و تحول برای صنعت بخت آزمایی چندان دور نیست.