video thumb

۴۰ درصد از شرکت‌های فین‌تک جدید در هنگ‌کنگ با استفاده از بلاک چین فعالیت می‌کنند

گزارش های منتشر شده حاکی  از آن است که نزدیک به ۴۰ درصد از شرکت های فناوری جدیدی که در سال گذشته در هنگ کنگ راه اندازی شده اند در بخش بلاک چین

شرکت های بلاک چین به طور فزاینده بر بخش فناوری مالی هنگ کنگ تسلط دارند، به طوری که ۳۹ درصد از شرکت های جدید که در سال گذشته در صنعت فناوری این کشور راه اندازی شده اند که با فناوری دفتر کل توزیع شده یا DLT فعالیت می کنند.

براساس دفتر خزانه داری و خدمات مالی هنگ کنگ، فناوری دفتر کل توزیع شده سهم فزاینده ای از شرکت های جدید فناوری پیشرفته کشور را در اختیار دارد که این رقم نسبت به رقم ۲۷ درصدی سال ۲۰۱۸ فراتر رفته است.

بلاک چین مشاغل بزرگ در هنگ کنگ را هدایت می کند

گزارشی در تاریخ ۱ ژوئن که توسط وزارت خزانه داری هنگ کنگ منتشر شده است، تصویری مفصل از سرعت رشد بلاک چین را در این سرزمین ارائه داده است.

بلاک چین سریع ترین بخش در حال توسعه صنعت فین تک در این  قلمرو است به طوری که ۲۲ شرکت از ۵۷ شرکت فناوری پیشرفته که در یک سال گذشته در هنگ کنگ راه اندازی شده اند، با فناوری دفتر کل توزیع شده فعالیت می کنند.

WealthTech دومین بخش در حال رشد را در این کشور با داشتن ۲۰ درصد از شرکت های فناوری جدید تشکیل می دهد و بعد از آن شرکت Payments با ۱۷ درصد و InsurTech با ۹ درصد قرار دارند.

در این گزارش آمده است که از آوریل سال ۲۰۱۹، تعداد کسب و کارهای فناوری مالی که در هنگ کنگ فعالیت می کنند از ۶۰۰ کسب وکار فراتر رفته است که در این بین صدور ۸ مجوز بانکی مجازی و چهار بیمه گر مجازی نیز دیده می شود.

شرکت ها در هنگ کنگ پذیرای بلاک چین می شوند

این گزارش راه حل های دفتر کل توزیع شده نهادی را به عنوان بزرگ ترین زیر مجموعه صنعت بلاک چین این قلمرو که ۴۵ درصد از شرکت های دفتر کل توزیع شده هنگ کنگ را تشکیل می دهد، معرفی می کند.

پلتفرم های معاملاتی ارزهای دیجیتال، ۲۷ درصد از بخش بلاک چین هنگ کنگ را تشکیل می دهند و پس از آن متولیان دارایی دیجیتال با ۱۴ درصد قرار دارند.

این گزارش ادعا می کند که بلاک چین در این کشور میان هوش مصنوعی، بیگ دیتا و فضای ابری مورد استفاده قرار می گیرد. دفتر کل توزیع شده نیز در چندین ابتکار عمل InsurTech به کار گرفته شده است که هدف آنها تعمیرات اساسی و نوسازی صنعت بیمه این قلمرو است.

در انتها باید عنوان کرد که خزانه داری هنگ کنگ نیز افزایش پذیرش فناوری های فین تک و بلاک چین را در میان همه گیری ویروس کرونا شاهد است. چرا که این همه گیری، کاربردها و کارایی های ارائه شده توسط دفتر کل توزیع شده را برجسته می کند.