video thumb

بکارگیری پلتفرم‌ بلاک چین برای ردیابی ۲٫۵ میلیارد دلار محصول چای

استان یون نان چین زنجیره تأمین چای خود را با استفاده از فناوری بلاک چین ردیابی خواهد کرد. گزارش حاکی از آن است که استان یون نان چین از راه اندازی رسمی یک پلتفرم ردیابی مبتنی بر بلاک چین

این پلتفرم بلاک چین برای اولین بار در کنفرانس ۲۰۲۰ Phoenix Nest Ancient Tree Spring Tea New Product Launch در کون مینگ یون نان اعلام شد. آنها از این پلتفرم برای انجام کنترل کیفیت، فروش و عملیات تأمین اعتبار در ۴۲۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی در سطح استان استفاده می کنند.

به گفته Chinanews، این استان به دلیل تنوع چای تیره و تخمیر شده خود مشهور است. این استان صادرکننده عمده محصولات کشاورزی چین است و طبق گزارش ها در سال ۲۰۱۸ تقریبا ۳۳ میلیون دلار درآمد داشته است.

اجرای فناوری بلاک چین در یک صنعت بزرگ

بر اساس این گزارش، محصولات صنعت چای Pu’er به طور متوسط ۲٫۵ میلیارد دلار درآمد دارد. با اسکن کدهای QR در این پلتفرم مبتنی بر بلاک چین، مشتریان ممکن است بتوانند اطلاعات مربوط به پایه مواد اولیه هر محصول، فرآیند تولید، انبارداری، تست کیفیت، فروش محصول و پشتیبانی مالی و سایر داده ها را بررسی کنند.

منشاء علاقه صنعت چای Puer به بلاک چین به سال ۲۰۱۹ باز می گردد. این استان می خواست راه حل های قابل ردیابی را براساس فناوری بلاک چین ادغام کند. آنها یک برنامه آزمایشی در مارس ۲۰۲۰ ایجاد کردند به نام Quality blockchain traceability platform.

تاکنون ۲۵ محصول از ۲۵ شرکت با موفقیت “از طریق این پلتفرم راه اندازی شده اند و این استان امیدوار است که در آینده فن آوری های جدید را ادغام کند. اینها شامل فناوری تشخیص تصویربرداری بافت، فناوری ضد جعل و راه حل های تراشه رمزگذاری NFC است.

بلاک چین همچنان به محبوبیت خود در سراسر چین ادامه می دهد

روابط دوستانه چین با فناوری بلاک چین در ماه های اخیر رو به افزایش است. در تاریخ ۱۴ مه، بانک خلق چین یک پلتفرم تأمین مالی بازرگانی مبتنی بر بلاک چین را برای منطقه خلیج بزرگ گوانگدونگ-هنگ کنگ-ماکائو پیشنهاد کرد.
کوین تلگراف چندی پیش گزارش داد که مقامات چینی قصد دارند با اجرای یک پلتقرم مبتنی بر بلاک چین، استان جزیره جنوبی هانان را به یک بندر تجارت آزاد تبدیل کنند.