video thumb

هدایت مطالعات تحقیقاتی پرداخت‌های دیجیتال ملی توسط صرافی ارز دیجیتال ژاپن!

صرافی دارایی دیجیتال DeCurret در حال هدایت سه مگابانک ژاپن در یک گروه مطالعاتی جدید است تا توسعه زیرساخت های تسویه حساب دیجیتال ملی را مورد بررسی قرار دهد.

Decurret با اشاره به آژانس خدمات مالی ژاپن (FSA) عنوان کرد که این گروه به دنبال تعریف یک “جهت برایتحقق ارزهای دیجیتال

ریاست این گروه در دست هیرومی یاموکا (Hiromi Yamaoka)، رئیس پیشین گروه سیستم های پرداخت و تسویه حساب در بانک ژاپن، خواهد بود. شرکت کنندگان در این بررسی عبارتند از: بانک های پیشروی ژاپن مانند بانک MUGG ، بانک Mizuho و شرکت بانکی Sumitomo Mitsui – و همچنین راه آهن شرق ژاپن و سایر شرکت های غیر مالی.

Decurret به عنوان پیش زمینه برای این پروژه به انتظارات فزاینده در مورد بهره وری و پتانسیل تسویه حساب های ارزهای دیجیتال و علاقه به فن آوری های دفتر کل توزیع شده توسط کسب و کارها و برخی بانک های مرکزی بین المللی اشاره دارد.

با این وجود، این صرافی نگرانی های مربوط به حفاظت از حریم خصوصی، جلوگیری از جرم و خطرات فناوری را که هنوز به راه حل های هدفمند نیاز دارند، شناسایی می کند. بنابراین اهداف اصلی این گروه عبارتند از:

“بحث در مورد چالش ها و راه حل های مربوط به ارزهای دیجیتال و زیرساخت های تسویه حساب دیجیتال، یافتن اجماع در مورد تحقق آنها و ارائه راهی برای استانداردسازی خدمات و زیرساخت ها.”

این گروه قرار است که بین ماه های ژوئن و سپتامبر ۲۰۲۰ یک یا دو بار در ماه جلسه برگزار کنند و گزارشی را ارائه خواهند داد که نتیجه گیری های خود را در پایان این دوره عنوان می کند.

دستور کار این بررسی عبارت از مطالعات موردی تسویه حساب های دیجیتالی موجود و ارزهای دیجیتال در ژاپن و خارج از کشور و همچنین تجزیه و تحلیل کاربردهای موجود و آینده بلاک چین در تراکنش ها و زیرساخت های تسویه حساب خواهد بود.

در کنار FSA و بانک مرکزی، فعالیت های این گروه توسط وزارت امور داخلی و ارتباطات ژاپن، وزارت دارایی و وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت مورد نظارت قرار خواهد گرفت.

Nikkei Asia Review همچنین گزارش کرده است که سه مگابانک درگیر در گروه مطالعاتی Decurret در پی پیوند دادن ارزهای دیجیتال خود به کارت انتقال هوشمند سوئیکا (Suica) راه آهن ژاپن به عنوان بخشی از ابتکار پرداخت دیجیتال Decurret هستند. تاکنون ۸۰ میلیون سوئیکا صادر شده است، اما در حال حاضر آنها نمی توانند به حساب های بانکی لینک شوند.

گفتنی است که سوئیکا یک نوع کارت هوشمند در ژاپن است که برای پرداخت بهای بلیط قطار یا اتوبوس مورد استفاده قرار می‌گیرد.