video thumb

دانشگاه استرالیا، برنامه کارشناسی‌ارشد بلاک چین را با همکاری IBM راه‌اندازی می‌کند

دانشگاه RMIT که یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در استرالیاست، دو رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد جدید در زمینه امنیت سایبری و فناوری بلاک چین

این دانشگاه اعلام کرد که بدین منظور با IBM ، Palo Alto Networks و Stone & Chalk همکاری خواهد کرد. گفتنی است که انتظار می رود این برنامه ها از اکتبر سال ۲۰۲۰ آغاز شود و به مدت نه ماه ادامه یابد.

پاسخگویی به تقاضا برای مشاغل بلاک چین

RMIT برنامه های جدید را به منظور پاسخگویی به افزایش تقاضا برای متخصصان صنعت در زمینه امنیت سایبری و بلاک چین معرفی کرد. این اطلاعیه به گزارش هایی اشاره می کند که عنوان می کنند، صنعت امنیت سایبری استرالیا در شش سال آینده تقریباً به ۶ میلیارد دلار استرالیا خواهد رسید، این امر باعث ایجاد تقاضا برای ۱۸۰۰۰ متخصص در استرالیا خواهد شد.

پیش بینی می شود حتی صنعت بلاک چین نیز با رشد سالانه ۸۰ درصدی روبرو شود. با این حال، در حال حاضر از هر ۲۰ مدیر فقط یک نفر قادر است که حرفه ای را در این زمینه پیدا کند. هلن سوئس (Helen Souness)، مدیرعامل RMIT Online با ابراز نگرانی از عدم مهارت در بخش های نوظهور، عنوان کرد:

“طبیعت غیرقابل پیش بینی بودن محیط فعلی، ما را ملزم می کند تا درک خود را از منظر دیجیتال تقویت و تسریع کنیم. امنیت سایبری و فن آوری های بلاک چین به عنوان مهارت های مهم در کسب و کارها ظهور می کنند و ما آموزش هایی را ارائه می دهیم که این مهارت را در نیروی کار ما ایجاد می کند.”

روپرت کلچستر (Rupert Colchester)، سرپرست بلاک چین در IBM استرالیا و نیوزیلند با بیان اینکه فارغ التحصیلان برنامه بلاک چین قادر خواهند بود به شرکت ها کمک کنند تا این فن آوری را در فعالیت های خود اعمال کنند، افزود:

“دانشجویان همچنین قادر خواهند بود تا زنجیره های تأمین شفاف تری ایجاد کنند که می توانند در تعدادی از صنایع مختلف از بخش مالی گرفته تا کالاهای تند مصرف مورد استفاده قرار گیرند.”

گفتنی است که در فوریه سال ۲۰۲۰، دانشگاه RMIT همچنین یک دوره هشت هفته ای را با نام “توسعه استراتژی بلاک چین” برگزار کرد. این دوره ها به دانشجویان کمک می کند تا در برابر تقاضای فن آوری به عنوان رهبران فکری ای ظاهر شوند که به دنبال پذیرش بلاک چین هستند و قادر به اجرای استراتژی های پیشرفته در زمینه امنیت سایبری می باشند.