video thumb

فعالیت گسترده زنان تحلیل گر در دنیای ارزهای دیجیتال

یکی از برجسته ترین و محبوب ترین ارزهای دیجیتال جهان در حال حاضر بیت کوین است، که توانست در کمتر از ده سال به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند. به دلیل جایگاه قابل قبولی که بیت کوین به دست آورده است، می توان به طور رسمی آن را یک پدیده موفق عنوان کرد. رمز ارز بیت کوین که دریچه ای را به جهانی جدید باز کرد کمک کرد تا کاربران آن که بیشتر آقایان بودند، بتوانند، از طریق بیت کوین و بدون هیچ واسطه و مانعی بین مرزها و با حفظ هویتشان دارایی های خود را مبادله کنند. یکی از دلایلی که امروزه همه با روی باز فناوری بلاک چین  و بیت کوین را می پذیرند، این است که این فناوری به عنوان یک فناوری ماندگار شناخته شده است. همگان پذیرفته اند که نمی توان این تکنولوژی را به کناری نهاد پس بهتر آن است که ضمن پذیرش آن، پیوند خود را با آن بگسترانند و بهره لازم را از بلاک چین ببرند.

علاقمندی روز افزون زنان به ارزهای دیجیتال

با اینکه به نظر می رسد بیشترین کاربران بازارهای ارز بیت کوین آقایان باشند، تحقیقات زیادی در این زمینه انجام گرفته است. نتایج این تحقیقات نشان می دهد امروزه زنان نیز بسیار به این ارز دیجیتالی علاقمندند، و فعالیت های خود را در این زمینه بیشتر کرده اند. برای مثال صرافی بایننس دارای کارمندان زن زیادی است. تا جایی که می توان گفت بیشترین کارمندان این صرافی را زنان تشکیل می دهند. اما فعالیت طنان در صرافی های ارزهای دیجیتال محدود نشده و خوشبختانه در بازارهای ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین نیز فعالیت قابل ملاحظه ای دارند. مثلا در هندوستان بیشترین سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال را زنان تشکیل می دهند. این امر نشان دهنده پی  بردن این قشر به اهمیت و آینده ارزهای دیجیتال است. هر چند از زمان تولد بیت کوین و پس از آن سایر ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۱۸ زنان در این زمینه فعالیت گسترده ای از خود نشان ندادند.

هر نوع فعالیتی در بازار های مالی نیازمند آگاهی و کسب اطلاعات کافی در این زمینه است. شاید بتوان گفت زنان اطلاعات وسیعی در این زمینه تا آن زمان کسب نکرده بودند، زیرا حتی اکثر جلسات و کنفرانس ها در این زمینه بدون حضور آنها صورت می گرفته است. حتی در کنفرانس ژاپن از ۴۲ شرکت کننده ۲ یا ۳ خانم حضور پیدا کرده بودند. از آنجایی که بیت کوین و در کل ارزهای دیجیتال یک دستاورد جالب و تکنولوژی جدید در بستر بلاک چین هستند، که در پشت آن سال ها تلاش و تجربه و تحقیق و سرمایه گذاری نهفته است، لازم است زنان نیز در این عرصه قدرتمندانه وارد شده و از این فرصت برای کسب درآمد بهره ببرند. زنان برای موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال لازم است، حضوری مستمر همراه با کسب دانش و تجربه داشته باشند. زیرا موفقیت در دنیای ارزهای دیجیتال حق طبیعی آنهاست و کسی در جهان قدرت آن را ندارد که جلویشان را برای رسیدن به آن بگیرد.

شاید بتوان گفت یکی دیگر از دلایلی که زنان کمتر وارد عرصه ارزهای دیجیتال شده اند این باشد که مردان قرن هاست سلطه خود را بر روی صنعت و فناوری گسترانده اند،و همچنین علاقه بیشتری در این زمینه از خود نشان داده اند. اما امروزه این روال در حال تغییر است. و شاهد حضور پررنگ تر زنان در دنیای کریپتو هستیم. و این حضور هر روز بیشتر و پررنگ تر می شود. و لازم است اینقدر گسترش پیدا کند که در این میدان حضور زنان در کنار مردان به تعادل برسد. اینکه بیت کوین در مدت یازده سال توانسته ۱۱ میلیون نفر را جذب نماید، بسیار خوب است. اما اینکه از این جمعیت چند درصد را زنان تشکیل می دهد جای سوال می باشد. و لازم است برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی خوبی در این زمینه صورت گیرد. حتی در استارتاپ های ارزهای دیجیتال اکثر کاربران مردان هستند، و این امر ضرورت حضور بیشتر زنان را نشان می دهد.

حضور زنان تحلیل گر ارزهای دیجیتال در دنیای کریپتو

از آنایی که زنان دارای مسئولیت‌ های متنوع تری نسبت به مردان هستند، شاید وقت کمتری برای حضور در بازار ارزهای دیجیتال اختصاص دهند و اینکه این مسئولیت‌ها آنها را وارد میدان هایی می کند که شغل هایی آسان تر همراه با امنیت بیشتر داشته باشند. دنیای ارزهای دیجیتال دارای ریسک های خاص خود می باشد. حتی استفاده از این عرصه برای برخی افراد سودجو در جهت فعالیت های غیر قانونی به عدم علاقه زنان دامن زده است. با تمام این اوصاف زنان شجاعی هستند که وارد فضای بلاک چین شده اند. و در این عرصه در حال آموزش و کسب گواهینامه های مهارتی هستند. تا جایی که در جمع تحلیل گران این عرصه و همچنین سرمایه گذاران و حتی تریدرها خانم ها در حال افزایش فعالیت هایشان می باشند. مثلا می بینیم تعداد مدیران خانم در استارتاپ بلاک چین بسیار افزایش یافته است. تاجایی که در حال حاضر مدیریت IBM توسط زنان صورت می گیرد.

از آنجایی که جهان هر روز در حال گسترش است و ثروت راحت تر وارد زندگی مردم می شود، موقعیت های سرمایه گذاری نیز در همه زمینه ها به خصوص ارزهای دیجیتال گسترده تر شده است. همین ایجاد زمینه های بیشتر سرمایه گذاری زنان را نیز به این امر علاقمند نموده است. زیرا آنها در این عرصه می توانند به تجارت و کسب درآمد بپردازند. حتی این علاقمندی تا جایی پیش رفته که زنان برای خود پروژه هایی راه اندازی کرده اند، که نع تنها با پروژه های مردان برابری می کند، بلکه در برخی موارد حتی از آنها بهتر و جلوتر نیز هست. مانند پروژه شیکه لایتنینگ که توسط یک زن به نام الیزابت استارک راه اندازی شده است. آمارها نشان می دهد تنها در طی دو سال اخیر حضور زنان در عرصه ارزهای دیجیتال از ۸ درصد به بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است. حتی بسیاری از زنان امروزه در خصوص بیت کوین و بلاک چین و حتی سایر ارزهای دیجیتال به نوشتن مطلب روی آورده و نظرات و انتقادات خود را بیان می کنند.

وارد شدن زنان شجاع و توانمند به دنیای کریپتو موانع و نگرانی ها را برای ورود سایر زنان برطرف کرده و اعتماد به نفس لازم را برای فعالیت در این عرصه بالا برده است. تا جایی که هر روز بر تعداد زنان فعال این عرصه افزوده می شود. البته این امر در کشورهای در حال توسعه نیز در حال وقوع است و اینگونه نیست که تنها کشورهای پیشرفته زنان فعالی در ارزهای دیجیتال داشته باشند. مثلا کشور افغانستان و حتی اوگاندا دارای زنان فعال حوزه بیت کوین و بلاک چین هستند. اینگونه فعالیت ها به قطع و یقین در پیشرفت سریع تر کشورها بسیار موثر خواهد بود. یکی از مزایای عالی ارزهای دیجیتال برای زنان این است که سرمایه گذاران و فعالیت به اینکه کاربر مقابلشان چه جنسیتی دارد اهمیت نمی دهند. همین امر برای حضور آسان زنان بسیار مفید است.

اعتماد صرافی بایننس به کار تخصصی زنان

اینکه صرافی های بزرگ و مطرح ارزهای دیجیتال به زنان زیادی اعتماد کرده و کارهایشان را به آنها سپرده اند، نشان می دهد زنان در این عرصه نیز خوش درخشیده و نشان دادند توانایی هایشان بسیار بالا است. آنها توانسته اند حتی در تصمیم گیری های مهم دخیل بوده و کمک شایانی به محیط کار خود نمایند. البته این توانمندی های بالا باعث شده بایننس در استخدام نیروهای خود هیچ توجهی به جنسیت افراد ننماید. البته فعالیت زنان به کارهای مدیریتی و کارمندی در ارزهای دیجیتال ختم نشده و افرادی مانند میشل مون ارز دیجیتال خود را راه اندازی کرده اند. آنها امروز می دانند، خودشان باید فعالیت کرده و توانمندی هایشان را نشان دهند. تا بتوانند از مزایا و سودهای آن بهره کافی را ببرند. البته یکی از مزایای این عرصه این است که جنسیت اهمیتی ندارد و افراد با دانش و مهارت کافی خواهند توانست رشد کرده و موفق شوند.