video thumb

اکثر سرمایه‌گذاران TON با گزینه بازپرداخت ۷۲ درصدی آماده ترک این پروژه هستند!

بنا بر گزارش های جدید، فقط تعداد معدودی از سرمایه گذاران TON می خواهند از تلگرام پشتیبانی کنند و منتظر بازپرداخت ۱۱۰ درصدی خود تا آوریل ۲۰۲۱ پس از پایان رسمی TON باشند.

در تاریخ ۱۲ ماه مه، تلگرام رسما دخالت خود را در پروژه برنامه ریزی شده بلاک چین، شبکه باز تلگرام و توکن گرام مربوطه خاتمه داد. تلگرام ظاهراً با پایان دادن به نبرد طولانی مدت قانونی خود با تنظیم کننده های ایالات متحده، هنوز نیاز به روشن کردن مسئله مربوط به ۱٫۷ میلیارد دلار به دست آمده در عرضه سکه اولیه یا ICO در سال ۲۰۱۸ دارد.

پیش از کنار گذاشتن پروژه مشکل دار TON، پاول دوروف، مدیرعامل و بنیان گذار تلگرام یک طرح بازپرداخت را ارائه داد و به سرمایه گذاران TON دو گزینه ارائه داد: بازپرداخت فوری ۷۲ درصدی یا بازپرداخت ۱۱۰ درصدی در مدت ۱۲ ماه.

سرمایه گذار اصلی ۷۰ میلیون دلاری در حال آماده سازی برای ترک سرمایه گذاری با بازپرداخت ۷۲ درصدی است

طبق گزارشی توسط  فوربز روسیه، اکثریت سرمایه گذاران TON ظاهرا تصمیم گرفتند که پول خود را در اسرع وقت بازپس گیرند و گزینه بازپرداخت ۷۲ درصدی را انتخاب کنند. طبق گفته ها، Disruptive Era Fund، یکی از بزرگ ترین سرمایه گذاران TON در حال آماده سازی برای برداشت سرمایه خود از این پروژه و بازپرداخت ۷۲ درصدی می باشد.

Disruptive Era Fund که گفته می شود بیش از ۷۰ میلیون دلار در این پروژه سرمایه گذاری کرده است، افزود که ظاهراً اکثر سرمایه گذاران TON تصمیم به انتخاب این گزینه گرفته اند. سخنگوی این صندوق به فوربز گفت، این تصمیم هنوز نهایی نشده است.

سرمایه گذاران به دلیل نگرانی درمورد دعاوی احتمالی ایالات متحده، تصمیم به ترک این پروژه گرفته اند

تعدادی دیگر از سرمایه گذاران TON نیز گزینه بازپرداخت فوری را انتخاب کرده اند. طبق گزارش ها، Egor Vinogradov ، مدیرعامل شرکت Sun Crypto Management گفته است که افراد پیرامون وی تصمیم گرفته اند که گزینه بازپرداخت ۷۲ درصدی را انتخاب کنند.

همانطور که گزارش شد، برخی سرمایه گذاران قبلاً سرمایه بازپرداخت خود را دریافت کرده اند. طبق گزارش ها، آناتولی کینازف (Anatoly Knyazev)، مدیر اجرایی شرکت سرمایه گذاری Exante و سرمایه گذار TON عنوان کرد که تلگرام در حال حاضر ۷۲ درصد از سرمایه گذاری وی را بازپرداخت کرده است.

کینازف افزود که تلگرام سعی نکرد تا سرمایه گذاران TON را وادار به ماندن در این پروژه کند. وی خاطرنشان کرد که این تصمیم عمدتاً براساس نگرانی های مربوط به دعاوی احتمالی سرمایه گذاران ایالات متحده اتخاذ شده است.

براساس اطلاعات فوربز، سرمایه گذاران آمریکایی در عرضه سکه اولیه ۱٫۷ میلیارد دلاری TON حدود ۴۲۴٫۵ میلیون دلار درآمد داشته اند. تعداد کل سرمایه گذاران TON به ۱۷۵  نفر می رسد که ۳۹ سرمایه گذار از ایالات متحده می باشند. همانطور که توسط کوین تلگراف گزارش شده است، سرمایه گذاران آمریکایی TON برای گزینه بازپرداخت ۱۱۰ درصدی واجد شرایط نیستند. این امر به دلیل “موضع نامشخص مقامات نظارتی در ایالات متحده” است.

برخی از سرمایه گذاران TON هنوز تصمیمی نگرفته اند

در حالی که ظاهراً اکثر سرمایه گذاران TON در حال آماده سازی برای ترک پروژه با بازپرداخت ۷۵ درصدی هستند، برخی از سرمایه گذاران تاکنون تصمیم خود را در این باره اتخاذ نکرده اند. دیوید یاکوباشویلی (David Yakobashvili)، یکی از بنیان گذاران Wimm-Bill-Dann Foods  حدود ۶۰ میلیون دلار بر این پروژه سرمایه گذاری کرده است. بنا بر گزارش ها، وی گفته است که علی رغم مهلت رسمی ۱۵ مه، هنوز هم با تلگرام در حال مذاکره در مورد فرصت های وام است.

همچنین گفتنی است که در این بین، هنوز برخی سرمایه گذاران وجود دارند که همچنان می خواهند از تلگرام پشتیبانی کنند و منتظر بازپرداخت ۱۱۰ درصدی در آوریل ۲۰۲۱ هستند. کوین تلگراف گزارش داده است که سرگئی سولونین (Sergey Solonin)، بنیان گذار گروه Qiwi و یکی از سرمایه گذاران TON که مبلغ ۱۷ میلیون دلار بر روی این پروژه سرمایه گذاری کرده است، تصمیم به سرمایه گذاری مجدد سرمایه خود به عنوان وام به تلگرام گرفته است.