video thumb

چرا صرافی‌ها از ادغام شبکه لایتنینگ بیت کوین واهمه دارند؟

الیزابت استارک (Elizabeth Stark)، مدیرعامل شرکت Lightning Labs توضیح داد که چرا صرافی ها از ادغام شبکه لایتنینگ بیت کوین

شبکه لایتنینگ چند سالی است که وجود دارد، اما صرافی های بیت کوین هنوز به آن نپیوسته اند- حداقل در بیشتر بخشها. بیتفینکس برجسته ترین صرافی مستثنی از این قانون است، زیرا شبکه لایتنینگ را در دسامبر سال گذشته به پلتفرم خود اضافه کردند.

الیزابت استارک، مدیرعامل شرکت Lightning Labs برخی از مسائلی را بیان کرد که چرا اکثریت قریب به اتفاق صرافی ها این روش را برای پرداخت سریع تر و ارزان تر بیت کوین اجرا نکرده اند.

استارک گفت: “وقتی بیتفینکس در ماه دسامبر پشتیبانی از لایتنینگ را آغاز کرد، این یک اقدام واقعاً هیجان انگیز بود.” وی گفت: “این اولین صرافی بزرگی بود که نسبت به انجامچنین کاری اقدام کرد. همچنین صرافی های کوچکتری نیز وجود داشته ان که با پشتیبانی لایتنینگ راه اندازی شده اند و این مسیر را دنبال کرده اند.

صرافی ها به ظرفیت تراکنش های بزرگتر نیاز دارند

به گفته استارک، مشکل اساسی شبکه لایتنینگ هنگام اتخاذ از سوی صرافی ها به کانال و محدودیت های تراکنشی که در روزهای ابتدایی آن به دلایل امنیتی در شبکه پرداخت لایه دو قرار داده شده است، کاهش می یابد.

استارک عنوان کرد: “این برای من در بخش پذیرش صرافی مهم است، زیرا اگر فقط در هر کانال ۱۵۰۰ دلار داشته باشید، معلوم می شود که یک مبلغ چندانی برای صرافی ها نیست.” “اما در این بین تعادلی وجود دارد که باید اتفاق بیفتد. ما نمی خواهیم که مردم کانال های گسترده ای داشته باشند در حالی که لایتنینگ هنوز در روزهای نسبتاً ابتدایی خود قرار دارد. “

حتی Purse که به خریداران اجازه می دهد تا هنگام خرید از آمازون و هنگام پرداخت با بیت کوین بپردازند تخفیف دریافت کنند، اخیراً محدودیت نسبتاً کم مبلغ ارسال پول از طریق شبکه لایتنینگ را به عنوان دلیلی مبنی بر اینکه هنوز تصمیم نگرفته اند که از آن پشتیبانی کنند، ذکر کرده است.

کانال های Wumbo این مشکل را برطرف می کنند

بالاخره افزایش ظرفیت پیش فرض نودهای شبکه لایتنیگ از طریق بهبودی که به عنوان کانال های Wumbo شناخته می شود قابل دسترسی خواهد بود. نام این ویژگی بر پایه اشاره به بخشی از SpongeBob SquarePants است که در آن پاتریک از کلمه “wumbo” به معنای بسیار بزرگ استفاده می کند.

گفتنی است که کانال های Wumbo به افزایش حداکثری تعداد بیت کوین اشاره دارند که می توانند در یک کانال پرداخت لایتنینگ ارسال شوند. با فعال شدن کانال های Wumbo، کاربران LND که همان اجرای لایتنینگ است که توسط Lightning Labs نگهداری می شوند، می توانند محدودیت های گذشته را در مورد چگونگی نگه داشتن و ارسال بیت کوین از طریق نود شبکه لایتنینگ خود حذف کنند. به گفته استارک، انتخاب مناسب این عملکرد برای اطمینان از این که کاربر متوسط به طور اتفاقی یک کانال بسیار بزرگ را باز نگرده یا یک پرداخت بزرگ از طریق لایتنینگ ارسال نمی کند، مهم است.

از آنجایی که کانال های Wumbo در حال حاضر در LND در دسترس نیستند، این امر باعث شده است که برخی از کاربران به تنهایی قادر نباشند این ویژگی را فعال کنند. علاوه بر این، این ویژگی قبلاً به حداقل یک اجرای دیگر نرم افزار نود لایتنینگ اضافه شده است. محدودیت های کانال یک قاعده مبتنی بر اجماع نیست، به این معنی که در واقعیت، کاربران با کمی کار اضافی قادر به انتخاب محدودیت های خود هستند.

استارک گفت: “به بیت کوین خوش آمدید.” “شما نمی توانید به مردم بگویید که چه کاری انجام دهند.”

طبق گفته های استارک، Lightning Labs امیدوار است که در اواخر سال جاری پشتیبانی از Wumbo را به نسخه رسمی LND اضافه کند، اما شرکت های بیت کوین بیتفینکس، Bitrefill و Fold قبلاً کانال های Wumbo را بر روی نودهای خود فعال کرده اند. وی عنوان کرد:

Wumbo را می توان در هر زمانی در LND روشن کرد.  ما می خواهیم امنیت داشته باشیم. ما می خواهیم در جایی قرار بگیریم که خیالمان ار بابت افرادی مه پولی برای از دست دادن ندارند، راحت باشد.

در ماه سپتامبر، یک آسیب پذیری مهم در اجرای لایتنینگ که می تواند منجر به از دست دادن سرمایه کاربر شود، آشکار شد. همچنین گفتنی است که طبق گفته های استارک، تعدادی از صرافی های مختلف مانند بیت استمپ در حال حاضر با اجرای نودهای خاص خود در حال آزمایش شبکه لایتنینگ هستند.