سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

آیا بانک‌ها و بازارهای سرمایه آماده پذیرش بلاک چین هستند؟

ظهور فناوری بلاک چین

تعداد بسیار کمی از بانک ها، یا حتی کشورها وجود دارند که از بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۸ آسیب ندیده اند. پیامدهای این رکود جهانی همزمان با نوآوری و پیشرفت های عمیق تکنولوژیکی بود که بانک ها و سایر ارائه دهندگان خدمات مالی را وادار کرد که در رویکرد خود برای انجام کار تجدیدنظر کنند. مقررات جدید و مطالبات سرمایه گذاران، بانک ها را وادار کرده است که به سمت یک مدل عملیاتی کارآمدتر، شفاف تر و سازگارتر حرکت کنند. اگرچه وال استریت به این تحولات توجه کرده است، اما هنوز هم یک سوال بزرگ باقی مانده است: آیا بانک ها آماده هستند تا فرآیندهای تجاری قدیمی را پشت سر بگذارند تا از پیشرفت های جدید فن آوری مبتنی بر بلاک چین استفاده کنند؟

اکنون، بیش از هر زمان دیگری، فناوری دفتر کل توزیع شده راه حل هایی را به صورت آنی برای بانک ها ارائه می دهد تا بر چالش های موجود در دنیای مالی غلبه کنند. سوابق ذخیره سازی غیرقابل تغییر و ردیابی داده ها می توانند ضمن حذف فرآیندهای دستی دست و پا گیر، هزینه ای را در مقیاس عظیم برای بانک ها ارائه دهند. همه اینها به تقویت فعالیت های ارزش افزوده و مدیریت بهتر انطباق بانک ها و عملیات مدیریت ریسک کمک می کند. از آنجا که اپیدمی ویروس کرونا بازارها را به سقوط می کشاند، بانک ها یک بار دیگر با همان تقاطعی روبرو هستند که بین سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ قرار داشتند.

آیا بازارهای سرمایه می توانند انقلاب پرداخت های فناوری مالی را تکرار کنند؟این عادلانه است که بگوییم یک انقلاب پیشرفته در حال حاضر چشم انداز پرداخت ها را در بر گرفته است. اپلیکیشن های موبایلی بانکداری دیجیتال و فناوری پرداخت های شغل به شغل باعث افزایش تجربه کاربر در ارسال و دریافت پرداخت ها شده است. شرکت هایی مانند Stripe در حال پردازش میلیاردها دلار در تراکنش های تجاری آنلاین در هر سال هستند، در حالی که صرافی ارز دیجیتال کوین بیس برای ارائه خدمات گسترده تر به بازار عرضه شده است. کاهش کارمزدهای تراکنش، بهبود فن آوری و ارائه خدمات چند منظوره از این شرکت های فناوری مالی باعث افزایش خدمات پرداخت برای میلیون ها نفر در سراسر جهان شده است که این امر به نوبه خود وضعیت موجود در بانک های سنتی خرد را مختل و به چالش کشیده است.

پیشرفت های فناوری در بانکداری های خرد هنوز در بازارهای سرمایه منعکس نشده است، اما پیشرفت ها در حال انجام است. تحکیم بخش بانک سرمایه گذاری، همراه با شرایط دشوار بازار برای سرمایه گذاران نهادی در میان نرخ های کم بهره تاریخی، وال استریت را وادار کرده است که دوباره به پیشنهادات محصول خود فکر کند. این پویایی بازار، بانک های سرمایه گذاری و دلالان را مجبور کرده است تا فن آوری های پیشرفته تری را برای برآورده کردن خواسته ها و انتظارات مشتریان بکار گیرند.

هوش مصنوعی، فناوری بلاک چین و یادگیری ماشینی از واضح ترین فناوری ها برای رفع ناکارآمدی ها و ساختارهای غیر شفاف خدمات بانکی سرمایه گذاری بوده اند. برای پیگیری رقابت در بازار، بانک ها باید با ساده سازی و نوسازی عرضه محصولات خود، به روندهای جدید واکنش نشان دهند. جامعه سرمایه گذاری نیز با فشار مضاعفی در ماندن در سمت قانون گذاران و سازمان های انطباق مواجه است. فناوری بلاک چین می تواند پاسخ وال استریت برای ماندن در میدان باشد.

استارتاپ ها به بلاک چین روی می آورند

افزایش مداوم استارتاپ های بازارهای سرمایه مبتنی بر بلاک چین به رهبری مدیران ارشد بانکداری سرمایه گذاری می تواند واضح ترین نشانه این باشد که یک پیشرفت فناوری در افق صنعت است. در دسامبر سال گذشته، برخی از این استارتاپ ها به یک رویداد صنعتی با حمایت انجمن بین المللی بازارهای سرمایه یا ICMA دعوت شدند که موضوع فناوری بلاک چین و سایر فناوری های نوظهور را در بازارهای بدهی بررسی کردند.
سخنرانان از سازمان هایی مانند Nivaura فراخوانده شده بودند- Nivaura، یک پلتفرم دیجیتال است که کل فرآیند end-to-end صدور ابزارهای مالی و مدیریت مداوم و مدیریت چرخه زندگی آنها را ساده و خودکار می کند. این شرکت همچنین پیشگام اولین انتشار خودکار اوراق بهادار با ارز دیجیتال در جهان بود. یکی دیگر از سخنرانان این رویداد از Globacap بود – Globacap، یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چیناست که هدف آن ایجاد سریع سرمایه گذاری و مقرون به صرفه تر شدن بودجه سرمایه است. موفقیت استارتاپ هایی از این دست در نهایت به نحوه استقرار آنها به زیرساخت ها و شبکه های بانک ها بستگی دارد، اما اقدامات اساسی در این زمینه انجام شده است.

علاوه بر این، بلاک چین می تواند فعالیت های ارزش افزوده را با ساده تر کردن جریان اطلاعات در معاملات بازار سرمایه بین کلیه شرکت کنندگان در بازار مرتبط، تا حد زیادی تقویت کند. همزمان با اجرای موفقیت آمیز پروژه های بلاک چینی در بازارهای سرمایه تضمین دسترسی ایمن و کنترل شده بین فعالان بازار است.

در اینجا، تمایز بین شبکه های مجاز و غیر مجاز بلاک چین مورد توجه قرار می گیرد. یک بلاک چین مجاز یک دفتر کل خصوصی است که دسترسی به احزاب مربوط و شرکت کنندگان در بازار را امکان پذیر می کند. با این کار، بلاک چین های مجاز دسترسی مدیریت شده و کنترل شده ای را ارائه می دهند که طرف های ذیربط می توانند بدون نیاز به کاغذ بازی های بیش از حد یا موضوعات ایمیلی، جریان های معاملاتی خود را مدیریت و به روز کنند.

برای این مورد خاص، پلتفرم های مجاز بلاک چین نه تنها می توانند از تبادل یکنواخت داده ها و اسناد به صورت آنی اطمینان حاصل کنند، بلکه به بانک ها نیز کمک می کنند تا ضمن ارائه بازده بیشتر در طول چرخه تجارت، هزینه های سیستم های سنتی را کاهش دهند.

بلاک چین کنترل مدیریت ریسک را ارائه می دهد

بیماری همه گیر ویروس کرونا خطرات ناشی از کاهش فعالیت های تجاری و کند شدن رشد اقتصادی را برای بانک ها ایجاد کرده است. ضعف در تعهدات وام با وثیقه، تنها یکی از ریسک هایی است که وام دهندگان علاوه بر نرخ سود منفی و یک بازار بی ثبات در سهام و کالاها با آن روبرو هستند. نوآوری و بطور خاص برنامه های بلاک چین، می توانند از طریق بانک اطلاعاتی بلاک چین مجاز، جریان معامله مستقیم را ردیابی کنند و خطرات را بهتر مدیریت کنند. از طریق این ویژگی های فناوری، برنامه های بلاک چین می توانند فرآیندهای دستی را حذف کنند تا از راندمان بیشتر هزینه و مدیریت ریسک اطمینان حاصل شود.

با توجه به بازارهای سرمایه ، روند تسویه تراکنش ها از نوآوری محروم شده است. در اینجا یک آزمایش مهم برای پذیرش بلاک چین در بازارهای مالی وجود دارد – کاهش خطرات و ساده سازی فرآیندهای زیرساختی.

این وضعیت بیشتر در بازارهای با درآمد ثابت، مناسب است که اوراق قرضه شرکت های تازه صادر شده معمولاً دارای حداقل مدت تسویه حساب دو تا سه روزه هستند که در طی آن قیمت ها می توانند در اثر نوسانات بازار نوسان کنند. این مسئله، باعث می شود همه طرفین معامله در معرض ریسک اعتباری بیشتری قرار گیرند. این وضعیت در قراردادهای آتی صرافی های خارجی که در آن نوسانات بیشتر می شود، شدت می یابد.

ظهور دوران نوآوری بانکی جدید

سیستم های سنتی پراکنده امور مالی جهانی، هزینه ها را برای کسانی که در محدوده آن فعالیت می کنند، افزایش داده است. اگرچه نوآوری های فن آوری به آهستگی در بازارهای سرمایه پراکنده شده اند، اما کاهش هزینه ها و راندمان بیشتر ناشی از فن آوری های جدید، وال استریت را وادار کرده است که در عملکرد و مدل های تجاری خود تجدیدنظر کند. این موسسات مالی با وجود فعالیت های پیچیده جهانی نمی توانند از قافله عقب بمانند.

موارد استفاده برای پذیرش بلاک چین در بازارهای سرمایه واقعی است. کارآمد سازی جریان اطلاعات، ضمن حذف دست و پا گیر فرآیندهای دستی سیستم های سنتی، تنها به تقویت سودآوری بانک ها کمک می کند و مؤسساتی که بلاک چین را می پذیرند، در معرض پاسخگویی به شوک ها و فشارهای خارجی قرار می گیرند. بیماری همه گیر ویروس کرونا خطرات ایجاد شده برای سیستم های اقتصادی سنتی در سراسر جهان را در معرض خطر قرار داده است. سیستم های سنتی برای پاسخگویی به این چالش ها برای شرکت کنندگان در بازار سرمایه بسیار پرهزینه و پراکنده هستند. هم اکنون زمان پذیرش فناوری بلاک چین توسط بانک هاست.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location