video thumb

راه‌اندازی یک گروه تحقیقاتی توسط وزارت دارایی ویتنام برای توسعه و بررسی پیشنهادهای مربوط به ارزهای دیجیتال

بر اساس گزارش های منتشر شده، وزارت دارایی ویتنام یک گروه تحقیقاتی را برای توسعه و بررسی پیشنهادهای سیاسی مربوط به ارزهای دیجیتال

وزارت دارایی ویتنام موافقت خود را برای ایجاد یک گروه تحقیقاتی به منظور مطالعه و تهیه پیشنهادهای سیاستگذاری درمورد ارزهای دیجیتال و دارایی های مجازی اعلام کرده است. این گروه از نه عضو تشکیل می شود که به ریاست فام هونگ سون (Pham Hong Son)، نایب رئیس کمیسیون اوراق بهادار دولت اداره می شود.

اعضای دیگر عبارتند از: سایر نمایندگان اداره کل امور مالیاتی – قانون گذار اوراق بهادار کشور – انستیتوی ملی دارایی، اداره کل گمرک ویتنام و گروه بانکی و موسسات مالی بانک دولتی ویتنام است.

این گروه تحقیقاتی به کشور کمک خواهد کرد تا در زمینه تحولات جدید در بخش در حال تحول سریع بلاک چین پایدار باشد و ویتنام را قادر می سازد که با زیرکی بیشتری به چالش های نظارتی پاسخ دهد.

ویتنام، ارز دیجیتال را در سال ۲۰۱۸ ممنوع اعلام کرد

در آگوست سال ۲۰۱۷ تا آگوست سال ۲۰۱۸، نخست وزیر ویتنام طرحی را برای نظارت بر تدوین چارچوب قانونی ارزهای دیجیتال تصویب کرد که نشان می دهد دارایی های دیجیتال به صورت قانونی در داخل کشور به رسمیت شناخته می شوند.

با این حال در ۱۱ آوریل ۲۰۱۸، بیت کوین به عنوان یک ابزار پرداختی غیرقانونی اعلام شد. به این معنی که در حالی که اشخاص و مشاغل همچنان آزادانه قادر به انجام سرمایه گذاری های خصوصی در ارز دیجیتال هستند اما، ارزهای دیجیتال نمی توانند برای خرید کالا یا خدمات مورد استفاده قرار بگیرند.

دو روز بعد بخشنامه ای صادر شد که برای محافظت در برابر خطرات پولشویی مؤسسات اعتباری را از ارائه خدمات به ارزهای دیجیتال منع می کرد. ویتنام از دو سال پیش دستورالعمل خود را به طور رسمی به روز نکرده است و هیچ چارچوبی نظارتی در حال حاضر برای صرافی های ارز دیجیتال در این کشور وجود ندارد.

صرافی ها در ویتنام قانون گذاری نشده اند

با عدم وجود یک چارچوب قانون گذاری، شرکت های محلی در طی سالیان متمادی اقدام به ایجاد صرافی های ارز دیجیتال در ویتنام کرده اند. گفتنی است که اخیرا، پلتفرم های معاملاتی همتا با همتا که توسط بایننس و پکسفول اداره می شوند، بازار ویتنام را هدف قرار داده اند.