video thumb

اصول دست یابی به شغل دوم با هدف پس انداز مفید

پس انداز داشتن یکی از مهمترین اصولی است که هر کسی باید آن را در زندگی خود مد نظر داشته باشد. روش های مختلفی برای به دست آوردن میزانی از پس انداز وجود دارد. اما بهترین روش به نظر من، ایجاد یک پس انداز مستمر است که ضمن پولسازی برای شما، توانمند سازی و ایجاد ارتباطات بیشتر برای شما فراهم نماید تا آینده اجتماعی شما نیز، تأمین شود. گاهی اوقات برای اینکه از کرختی و کسالتی که در کار شما وجود دارد، رها شوید، لازم است تا شغل دومی را برای خود پیدا کنید. جدای از این مسئله، داشتن شغل دوم به شما کمک می کند تا این که با دنیای جدیدی مواجه شوید و در این دنیای جدید، چیزهای متفاوتی پیدا کنید. این مسئله باعث می شود تا تطبیق پذیری شما بالا برود و توسعه مهارتی در زمینه های مختلف پیدا کنید. اگر که شما در یک دفتر و اداره کار می کنید، می توانید به کار کردن در رستوران یا یک خرده فروشی هم به عنوان شغل دوم فکر کنید.

در اینترنت به دنبال شغل دوم پاره وقت بگردید. این کار را برای مواقع غیر ضروری و موقتی در نظر داشته باشید و بدانید سایت های زیادی هستند که برخی مشاغل دورکاری را برای شما فراهم می کنند. این مشاغل دورکاری می تواند برای شما فرصت پس انداز خوبی را فراهم کند.

برای پیدا کردن یک شغل دوم، در صورتی که با مدیر خود راحت هستید، می توانید با وی تقاضای خود را مطرح کنید. طرح تقاضای این چنینی به مدیران کمک می کند تا بدانند که شما علاقه مند به کار برای آنها هستید و ضمن این که بهبود شرایط کاری را برای شما فراهم می کند، ممکن است که فرصت های جدیدی را نیز به وجود بیاورد.

کار نیمه وقت در غذا یا خرده فروشی را در نظر بگیرید. اگر در حال حاضر شغل تمام وقت داشته باشید، باید توجه کنید که مشاغلی از این دست معمولاً ساعات شامگاهی بیشتر کار می کنند. از آنجا که بسیاری از این مشاغل دارای گردش مالی بالایی هستند ، احتمالاً بسیاری از آنها استخدام نیروی کار پاره وقت را نیز در دستور کار خود دارند.

شما حتی می توانید به دنبال کاری باشید که بتوانید آن را از خانه هم انجام دهید. کارهای زیادی وجود دارد که شما می توانید از خانه آن ها را انجام دهید. کارهایی مانند آموزش زبان انگلیسی، ویراستاری مقالات یا حتی ایجاد مرکز پاسخگویی به مشتریان. توجه داشته باشید هنگام استفاده از موتورهای جستجوگر شغلی برای یافتن این موقعیت ها ، گزینه «از راه دور» یا «کار در خانه» را مشخص کنید. کار در منزل ملزوماتی را نیز می خواهد که باید در نظر بگیرید. اول این که یک محیط مناسب را به عنوان دفتر کار خود انتخاب کنید. دوم این که ساعت کاری مشخص داشته باشید و دیگر این که اصول کاری مدونی برای خود در نظر بگیرید.

اگر شما یک بلاگر، ویراستار یا طراح گرافیک هستید، توجه کنید که فرصت مناسبی برای فریلنسر شدن در اختیار شما قرار دارد و شما باید از این فرصت استفاده کنید. شما می توانید کار های زیادی انجام دهید و در نهایت کار خود را به فروش برسانید. از یک سایت، وبلاگ یا یک صفحه در شبکه های اجتماعی برای معرفی کار خود استفاده کنید.

اگر می خواهید یک ارتباط موثر و حر فه ای ایجاد کنید از لینکدین استفاده کنید. لینکدین بزرگترین راه برای پیوند به افراد حرفه ای است. با پیوستن به گروه های مربوط به علایق خود و ارتباط با دیگران، بیشترین استفاده را از وب سایت داشته باشید. برخی از شرکت ها در لینکدین موقعیت های مورد نیاز کاری خود را مطرح می کنند. ممکن است کار کردن در برخی از آن ها مورد علاقه شما باشد، پس لینکدین را جدی بگیرید. به صورت فعالانه با شبکه های کسب و کار پیوند داشته باشید. با آن ها تبادل اطلاعات کنید و در ارتباط باشید. لزوما این ارتباطات نباید همیشه بحث های کاری باشد. شما می توانید با یک احوال پرسی مختصر و به روز کردن اطلاعات کارهایی که در حال انجام  آن هستید، موقعیت خود را بهبود ببخشید.

ارسال ایمیل های شخصی به افراد حرفه ای و درخواست مشاوره، مخصوصا به آن هایی که در حوزه کاری مورد علاقه شما هستند، می تواند، فرصت های خوبی را برای شما ایجاد کند. در خصوص اهدافی که در نظر دارید، جدی باشید.  از عباراتی مانند «اگر چیزی می خواهید به من اطلاع دهید.»  استفاده نکنید و به جای آن بگویید «اگر به ______ احتیاج دارید ، با من تماس بگیرید.» شما ر واقع با یک عبارت قاطع حس اعتماد را به کارفرما منتقل می کنید. به گروه هایی بپیوندید که مطابق علایق شما هستند. پیدا کردن گروه های سرگرمی و علاقه مندان یا کلوپ های اطراف شما به شما در دیدار با افراد هم فکر، کمک می کند. این افراد ممکن است در برقراری ارتباط با شخصی که در منطقه مورد نظر، شما دنبال نیروی کار می گردد به شما کمک کند.

برای گسترش شبکه خود، مکالمات مصنوعی را با افراد غریبه انجام دهید. در حالی که منتظر یک قهوه یا یک خرید در فروشگاه هستید، خودتان را معرفی کنید و با شخصی در اطراف خود مکالمه کنید. در جستجوی شغل نباشید، اما در حالی که در مورد خود صحبت می کنید، دوستانه و صمیمی باشید. اگر اثری ماندگار داشته باشید، افرادی که با آنها صحبت کرده اید شما را به یاد خواهند آورد و ممکن است دوباره با شما ارتباط برقرار کنند. با یک سلام دوستانه، صحبت خود را شروع کنید، سوال بپرسید و با اشتیاق به پاسخ گوش دهید. به خاطر داشته باشید در این خصوص که دنبال کار هستید، صحبتی نداشته باشید.

صداقت بهترین سیاست در مورد کارفرمای بالقوه است. با کارفرمای مدنظر خود رو راست باشید و بدانید که اطلاع دادن به کارفرمایان که دسترسی شما به آن ها محدود است به آنها کمک می کند تا وضعیت فعلی شما را درک کنند و ممکن است آنها تمایل بیشتری برای کار با  با شما ضمن یک برنامه دقیق داشته باشند. این را در خاطر داشته باشید که شما به دنبال یک شغل دوم هستید بنابراین به توضیحات خود بیفزائید که «من در حال حاضر شاغل هستم ، اما مشتاقم که برای شرکت شما نیز کار کنم.»

تجربه معتبر را در رزومه خود قرار دهید. رزومه شما باید متناسب با شرکت خاصی باشد که متقاضی آن هستید. مهارت های مرتبط با موقعیتی را که درخواست می کنند، ذکر کنید و مواردی را که به آن مربوط نمی شود حذف کنید. تجربه کاری گذشته را به ترتیب زمانی بگنجانید. اگر متقاضی موقعیت خدمات مشتری در خرده فروشی هستید، در رزومه خود این مطلب را بگنجانید که چقدر خوب با مردم تعامل دارید.

مصاحبه های کاری برای گرفتن یک شغل دوم را در مواقعی که می توانید در آنجا کار کنید، برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال اگر شما در حال حاضر از ساعت  ۹ تا ۱۷ مشغول کار هستید، در اواسط روز مصاحبه ای را برای یک کار دوم برنامه ریزی نکنید. در مورد ساعات موجود با یک کارفرمای بالقوه صحبت کنید و سعی کنید مصاحبه را در آن زمان برنامه ریزی کنید. برخی از کارها هستند که می خواهند شما فقط با مدیری که به طور مستقیم با آن کار خواهید کرد،  مصاحبه داشته باشید. به آنها بگویید که وضعیت شما چگونه است و می توانند انعطاف پذیر باشند.

متناسب با محیط کاری که متقاضی آن هستید لباس بپوشید. به آن ها نشان دهید که شما مقتضیات آن جا را می شناسید و متناسب با آن جا رفتار خواهید کرد. بگذارید کارفرما بداند که شما در خصوص آنجا تحقیق کرده اید و نسبت به آن جا اهمیت قائل می شوید. با زبان بدن خود سخن بگوئید و اطمینان و اعتماد به نفس داشته باشید. مستقیم بنشینید و تماس چشمی را با کارفرمای بالقوه خود حفظ کنید. بازوهای خود را بسته نگه ندارید و بدانید این کار باعث می شود بسته به نظر برسید. قاطع دست بدهید و از فشار دادن و محکم دست دادن بیش از حد بپرهیزید.

برای بهترین دستمزد مذاکره کنید. حتی اگر این یک کار نیمه وقت یا موقت باشد. باید بیشترین تلاش را داشته باشید. به یاد داشته باشید، دلیل شغل دوم شما، اضافه شدن به درآمدهای شماست. در طی مصاحبه، تجربیات قبلی را که برای شرکت سودمند است، مطرح کنید و در مورد دستمزدها و مزایایی که دریافت خواهید کرد ، بحث کنید. با گفتن چیزی شبیه به «من به پول بیشتری نیاز دارم» رویکرد خود را مستقیما بیان کنید ولیکن، اما خواستار آن نباشید و زیاد بر سر اندکی دستمزد بیشتر چانه زنی نکیند.