سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

پیش‌بینی قیمت بیت کوین توسط کارشناسان برتر با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ !

بر اساس گزارش های منتشر شده و با توجه به نزدیک شدن به وقوع رویداد هاوینگ بیت کوین

از آنجایی که جهان با رکود اقتصادی سنگین برانگیخته شده توسط همه گیر جهانی کرونا ویروس دس و پنجه نرم می کند، ارزش بیت کوین با بازارهای سهام عادی مغایر است. نیروی محرکه این روند رویداد هاوینگ است که انتظار می رود در تاریخ ۱۲ ماه مه برگزار شود.

رویداد هاوینگ به طور گسترده ای پیش بینی شده است، زیرا پاداش بیت کوین برای اعتبار یک بلاک به نصف کاهش می یابد. این یک عملکرد اصلی ضد تورمی است که توسط ستوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین طراحی شده است. از زمان آغاز اولین ارز دیجیتال در سال ۲۰۰۹، دو رویداد هاوینگ رخ داده است. رویداد هاوینگ پس از استخراج هر ۲۱۰،۰۰۰ بلاک اتفاق می افتد که حدود چهار سال طول می کشد. هر دو رویداد هاوینگ قبلی، افزایش قیمت قابل توجهی را به همراه داشته است، اولین مورد که در سال ۲۰۱۲ رخ داد و قیمت بیت کوین را از ۱۱ دلار به ۱۰۰۰ دلار درطی یک سال افزایش داد. در سالی که رویداد هاوینگ دوم رخ داد نیز قیمت بیت کوین به طور قابل توجهی افزایش یافت.

حرکت قیمت بیت کوین تحت نظارت متخصصان صنعت، بازرگانان و علاقه مندان به طور یکسان بوده و پیش بینی های مختلفی در مورد حرکات احتمالی طی چند هفته و ماه های آینده وجود دارد.

آنتونی پامپلیانو، سرمایه گذار آمریکایی در چند نامه اخیر به مشترکان، به رویداد هاوینگ پرداخته است. وی دریکی از این نامه ها در تاریخ ۲۹ آوریل، موضع صعودی خود را نسبت به رویداد هاوینگ و رشد احتمالی ارزش بیت کوین پس از این رویداد ارائه داد و عنوان کرد:

“این رویداد، یک کاهش برنامه ریزی شده در عرضه روزانه بیت کوین را از ۱۸۰۰ در روز به تنها ۹۰۰ بیت کوین در روز مشاهده خواهد کرد. این شوک عرضه به لحاظ تاریخی منجر به افزایش قیمت این ارز دیجیتال در طی ۱۸ تا ۲۴ ماه آینده خواهد شد.”

نکته مهم در مورد پامپلیانو، محرک مالی ای است که توسط فدرال رزرو به اقتصاد آمریکا تزریق می شود. با طبقه بندی بیت کوین به عنوان دارایی حفظ شده از تورم، به نظر می رسد که این سرمایه گذار آمریکایی مطمئن است که این رویداد برای بیت کوین صعودی خواهد بود. وی عنوان کرد:

“من اعتقاد دارم که هاوینگ بیت کوین در همان زمان اجرایی می شود که فدرال رزرو (و سایر بانک های مرکزی در سراسر جهان) تریلیون ها دلار را به سیستم مالی تزریق می کنند و این مبلغ به عنوان سوخت موشکی برای بیت کوین استفاده می شود.”

دن مورهد (Dan Morehead)، بنیان گذار و مدیرعامل شرکت Pantera Capital ، پیش بینی مشابهی را در نامه ای به سرمایه گذاران در پایان ماه آوریل ارائه داد که شامل یک هدف عالی قیمت در ۱۲ ماه پس از رویداد هاوینگ آتی بود. وی در این نامه عنوان کرد “اگر تاریخ تکرار شود، بیت کوین در ماه آگوست۲۰۲۱ به اوج خود رسیده و به ۵۳۳،۴۳۱ دلار افزایش می یابد.”

شرکت تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری ارز دیجیتال کوین شیرز (CoinShares) نیز در جدیدترین گزارش خود که توسط کریستوفر بندیکسن (Christopher Bendiksen) ، رئیس تحقیق این شرکت ایجادشده بود، دیدگاه هایی را که در مورد هاوینگ وجود دارد، ارائه داده است. در این گزارش پنج سناریوی مختلف ارائه شده است که می توانند در حین و بعد از رویداد نصف شدن پاداش بیت کوین اتفاق بیفتد و سنجشی از احتمال هر سناریو ارائه شود. براساس این گزارش، مارپیچ مرگ زنجیره ای استخراج بیت کوین بعید به نظر می رسد، در حالی که احتمال اینکه هیچ تأثیر واقعی بر ارزش بیت کوین نداشته باشد نیز غیرممکن به نظر می رسد.

بندیکسن نشان می دهد که دو سناریوی منفی بیشتر احتمال دارد. در مرحله اول، معامله گران ممکن است تمایل به خرید و فروش را به واسطه وقوع هاوینگ کاهش دهند. ثانیاً، ممکن است ماینرها تحت فشار قرار بگیرند تا بتوانند دارایی های بیت کوین را بفروشند و این امر باعث کاهش قیمت این ارز دیجیتال می شود.

این گزارش پیش بینی خود را این گونه ارائه می دهد که هاوینگ تأثیر مثبتی بر عرضه دارد، زیرا عملیات ماینرهای کوچک تر ممکن است نتواند تجهیزات خود را به جدیدترین سخت افزارها ارتقا دهد. این امر می تواند فشار فروش ماینرها را به منظور تأمین هزینه های ناشی از کاهش عرضه به واسطه وقوع رویداد هاوینگ کاهش داده و همچنین ضرر بالقوه ماینرها را به دلیل نگرانی های مربوط به سودآوری کاهش می دهد:

“کاهش ۵۰ درصدی جفت کاهش ۵۰ درصدی در عرضه جدید در دسترس با کاهش در میزان عرضه در حال انجام برای فروش در بازار، ممکن است فشار مداوم فروش ناشی از ماینرها را به شدت کاهش دهد. این پویایی ها، در ترکیب با خزانه داری های کلان اقتصادی ارائه شده توسط دولت های جهانی و خروجی و ورودی های رو به رشد به محصولات منفعل بیت کوین که در حال حاضر مشاهده می کنیم، می تواند طوفان کاملی برای قیمت بیت کوین در میان مدت و طولانی مدت ایجاد کند.”

جیک یوکوم پیات (Jake Yocom-Piatt)، بنیان گذار و رهبر پروژه فعلی Decred، در مکاتبات خود با کوین تلگراف نکاتی را به این بحث اضافه کرد. نکته اصلی وی این بود که ماینرها به دنبال رویداد هاوینگ مجبور خواهند شد تا قیمت فروش بیت کوین را بالا ببرند زیرا قیمت استخراج بدون تغییر باقی مانده است. آنچه که یوکوم پیات به عنوان “شوک تأمین” توصیف کرد، می تواند باعث افزایش شدید ارزش بیت کوین شود. وی عنوان کرد:

“در کوتاه مدت، انتظار دارم که قیمت تقریباً دو برابر شود، اما پیش بینی بلند مدت در رابطه با الگوی boom-bust بازارهای ارزهای دیجیتال دشوار است. نسبت انباشت به جریان به دلیل رویداد هاوینگ افزایش اساسا در حال افزایش است، بنابراین این مسئله برای قیمت طولانی تر بیت کوین مناسب است.”

اگر چه به نظر می رسد که کارشناسان صنعت و جامعه گسترده ارز دیجیتال نگرش مثبتی نسبت به هاوینگ دارند، اما بعضی از روزها وجود داشته اند که نتیجه منفی را در پی این رویداد پیش بینی می کنند.

پیتر شیف (Peter Schiff)، سرمایه گذار، سیاستمدار و اقتصاددان آمریکایی مدت هاست که به عنوان یک طرفدار بزرگ طلا شناخته شده است، این هفته چشم انداز بسیار نزولی خود در رطه با رویداد هاوینگ در توییتر ارائه کرد. شیف اظهار داشت که اکثر معامله گران ارز دیجیتال که امیدوار به صعود بزرگ هستند، ممکن است ناامید شوند. وی در این خصوص عنوان کرد:

” معامله اجماع معمولاً آنطور که جمعیت انتظار دارند پایان نمی یابد. اتفاقی که از نظر جهانی بسیار صعودی است. “

در حالی که پیش بینی های مختلف نتایج احتمالی زیادی را ارائه داده است، به نظر می رسد آنچه که در زمان هاوینگ رخ می دهد، نامعلوم است. پیش بینی ها ممکن است به سمت یک نتیجه صعودی و روند صعودی بیت کوین متمایل باشد اما به نظر می رسد بسیاری منتظر هستند تا ببینند که در ۱۲ مه چه اتفاقی خواهد افتاد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location