video thumb

مایک نووگراتز در تلگرام: “ما دیگر نیازی به ارز دیجیتال نداریم”

گزارشهای منتشر شده حاکی از آن است که به دلیل تاخیر تلگرام در راه اندازی TON، مایک نووگراتز عنوان کرد که جامعه ارز دیجیتال

گفتنی است که از آنجایی که تلگرام بعد از اتمام مهلت ۳۰ آوریل، مجدداً راه اندازی شبکه باز تلگرام (TON) خود را به تأخیر می اندازد، برخی از بازیکنان اصلی صنعت ارز دیجیتال نمی خواهند که تلگرام به هیچ وجه این کوین را راه اندازی کند.

مایکل نووگراتز، مدیرعامل بانک تجارت ارز دیجیتال گلکسی دیجیتال و یکی از بزرگ ترین گاوهای بیت کوین (BTC)، در یک توئیتی موضع تردید آمیز خود را نسبت به پروژه ارز دیجیتال و بلاک چین تلگرام ابراز کرد.

نووگراتز می خواهد ۴۰۰ میلیون کاربر تلگرام را به مصرف کنندگان بیت کوین تبدیل کند

طبق گفته نووگراتز، دیگر نیازی به راه اندازی یک شبکه بلاک چین دیگر یا ارز دیجیتال دیگر نیست. نووگراتز ، که اطمینان دارد که بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۰ به ۲۰،۰۰۰ دلار خواهد رسید، استدلال می کند که تلگرام باید بجای ایجاد TON و توکن بومی آن یعنی گرام (GRM) ، باید بیت کوین و استیبل کوین ها را ادغام کند.وی نوشت:

تلگرام باید کوین های بیت کوین و کوین های پایدار را روی پلتفرم خود فعال کند. ما به بلاک چین دیگری احتیاج نداریم. ما به ارز دیجیتال دیگری احتیاج نداریم. آنها جامعه بسیار خوبی از کاربران در  پیام رسان خود دارند. اکنون آنها را به مصرف کننده تبدیل کنید. “

نووگراتز، یک گاو بزرگ بیت کوین است که در تعدادی از پروژه های ارز دیجیتال از جمله Cosmos (ATOM) سرمایه گذاری کرده است. با این حال بنا بر گزارش ها، علاقه مندان ارز دیجیتال، فروش توکن های تلگرام را از دست دادد و نتوانستند در دوره بعدی تأمین اعتبار قرار بگیرند.

تلگرام که اغلب به عنوان یکی از پیام رسان های مورد علاقه در جامعه ارز دیجیتال از آن یاد می شود، ظاهراً می تواند میزان زیادی از مواجهه با بیت کوین و سایر ارزهای ارزهای دیجیتال را به همراه داشته باشد. در تاریخ ۲۴ آوریل، تعداد کاربران ماهانه این برنامه پیام رسان رمزگذاری شده به ۴۰۰ میلیون نفر رسید. این یک افزایش چشمگیر از ۳۰۰ میلیون کاربر ماهانه این برنامه در سال ۲۰۱۹ است. طبق اعلام این شرکت، حداقل ۱٫۵ میلیون کاربر جدید در روز، در تلگرام ثبت نام می کنند.

تلگرام از سال ۲۰۱۷ در حال توسعه پروژه ارز دیجیتال خود است

با این حال، تلگرام تصمیم گرفت تا به جای معرفی ارزهای دیجیتال محبوب مانند بیت کوین، بر روی ارز دیجیتال و بلاک چین خود کار کند. شبکه TON و گرام تلگرام از سال ۲۰۱۷ درحال توسعه است. ابتکارعمل ارز دیجیتال تلگرام در حدود ۲/۱ میلیارد دلار در دو عرضه سکه اولیه خود در سال ۲۰۱۸ به دست آورد.

در ابتدا تلگرام قصد داشت شبکه TON را در اکتبر سال ۲۰۱۹ راه اندازی کند. با این حال، این ابتکار هنوز راه اندازی نشده است. تلگرام از زمان نهایی شدن پیشنهاد کوین خود، با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) درگیر نزاع بوده است. براساس اعلام کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، تلگرام با انجام فروش ۱٫۷ میلیارد دلاری توکن خود در سال ۲۰۱۸، قوانین اوراق بهادار را نقض کرده است.

با وجود اختلافات قانونی بین تلگرام و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، پاول دوروف (Pavel Durov)، بنیان گذار و مدیرعامل تلگرام بازپرداخت فوری ۷۲ درصدی یا ۱۱۰ درصدی در طی ۱۲ ماه را به سرمایه گذاران خود پیشنهاد داد.

همانطور که توسط کوین تلگراف گزارش شده است، اعتبارسنج های TON بدون توجه به مسائل قانوگذاری هنوز قادر به راه اندازی این شبکه به طور مستقل از تلگرام هستند.