video thumb

آنتونوپولوس: چینالیسیس به بدترین دیکتاتورها و رژیم‌ها در جهان کمک می‌کند

آندریاس آنتونوپولوس (Andreas Antonopoulos) معتقد است که شرکت هایی مانند چینالیسیس حقوق شهروندی میلیون ها نفر را نقض می کنند. آندریاس آنتونوپولوس در مصاحبه ای کار در چینالیسیس را با کار برای تولیدکننده اسلحه یا شرکتی که قفس هایی برای اردوگاه های کار اجباری ساخته است مقایسه کرد.

آندریاس آنتونوپولوس، بهترین مربی شناخته شده بیت کوین (BTC)، از واژه های بدی برای شرکت هایی مانند چینالیسیس که به گمنامی تراکنش های بیت کوین کمک می کنند، استفاده کرده است. وی در  این خصوص عنوان کرد:

“شرکت هایی مانند چینالیسیس و سایر شرکت ها در اصل در حال رقابت در برابر حریم خصوصی هستند. آنچه آنها انجام می دهند این است که آنها بدترین دیکتاتورها ورژیم های دنیا را ارائه می دهند، حالا یا این کار را به صورت مستقیم انجام می دهند یا به صورت غیرمستقیم و از طریق اطلاعاتی که حقوق شهروندی میلیون ها نفر را نقض می کنند،انجام می دهند. “

وی همچنین افزود که به نظر وی، کار برای چنین شرکتی غیراخلاقی است. وی در ادامه عنوان کرد:

“این کار از نظر من مانند کار برای تولید کننده اسلحه یا شرکتی که در اردوگاه های کار اجباری پناهندگان اقدام به ساخت قفس می کند، می باشد وغیر اخلاقی است.”

جاناتان لوین (Jonathan Levin)، یکی از بنیان گذاران و مدیر ارشد استراتژی چینالیسیس در گفتگو با کوین تلگراف ، با اشاره به پرونده ای که پیشتر گزارش شده بود، به این انتقاد پاسخ داد و اظهار داشت:

“در حالی که آژانس های ایالات متحده نماینده بسیاری از مشتریان دولتی ما هستند، ما با سایر سازمان های دولتی در سراسر جهان نیز همکاری می کنیم. این امر به ویژه هنگامی مفید است که سازمان های اجرای قانون از چندین کشور با هم کار کنند، درست مانند آنچه در مورد Welcome to Video انجام دادند. ما سیاست ها و رویه هایی را در دست داریم که به ما کمک می کند تا تعیین کنیم با کدام دولت ها کار می کنیم و به طور کلی چینالیسیس با دولت های دیکتاتوری کار نمی کند. “

لوین خاطرنشان کرد که شرکت او “اغلب مورد انتقاد قرار می گیرد که ضد بیت کوین است.” با این حال، او معتقد است که رعایت قانون برای پذیرش بیت کوین ضروری است.

مشخص نیست که آنتونوپولوس کدام رژیم ها و دیکتاتورها را در ذهن داشته است. چینالیسیس در برخی از بدنام ترین موارد مربوط به ارز دیجیتال مانند هک های مبادله ای، استثمار جنسی و همچنین فرار از مجازات به مقامات کشورهای مختلف کمک کرده است.

در همان مصاحبه، آنتونوپولوس اعتراف کرد که طرح اصلی بیت کوین از نظر حفاظت از حریم خصوصی نقص دارد و به دلیل محافظه کاری ذاتی آن، رسیدگی به آنها کند بوده است. وی در  این باره عنوان کرد:

“بیت کوین اساساً محافظه کارترین سیستم در خارج از کشور است، زیرا این چنین درنظر گرفته شده است که بسیار قوی و ایمن باشد و قادر به مقاومت در برابر حملاتی باشد که از طریق تبانی یا همکاری بین بازیگران سطح کشور و ملت رخ می دهد.”

همچنین، وی خاطرنشان کرد که به زودی با افزایش پیشرفت های جدید حفظ حریم خصوصی به پروتکل بیت کوین این مشکل برطرف می شود. وی اظهار داشت:

خوشبختانه، تعدادی از فناوری ها وجود دارند که احتمالاً خیلی بهتر شده اند. یکی از آنها مجموعه ای از تغییراتی است که هم اکنون در بیت کوین معرفی می شود. امضاهای اشنور، taproots و tapescript. “

ابزاری دیگر که باعث افزایش حریم خصوصی می شود کانال های لایتنینگ است. آنتونوپولوس، نویسنده پرکار بلاک چین، خاطرنشان کرد که در حال حاضر مشغول نوشتن کتابی درباره شبکه لایتنینگ است. به گفته لوین، چینالیسیس نیز این تحولات را مشاهده و پیش بینی می کند.