video thumb

ضرورت کسب گواهی نامه بلاک چین و آینده کاری متخصصین این حوزه

امروزه بلاک چین توانسته به فضای مجازی کاربردهای بیشتری ببخشد، بنابراین شغل هایی هم متناسب با آن به وجود می آید. می توان گفت این فناوری نوع جدیدی از فضای مجازی و شبکه اینترنت است. زیرا اطلاعات در آن مانند بلوک، طبقه بندی شده ای می باشد و این ویژگی خاص بلاک چین است. همچنین در آن اطلاعات برای کسی قابل دسترسی نیست و این امر برعکس شبکه اینترنت می باشد، که همه اطلاعات در سرور اصلی به صورت متمرکز ذخیره شده است. امروز دیگر اینترنت به همه جای جهان رسوخ کرده و کاربران آن هر روز در حال زیادتر شدن هستند. انتشار پر سرعت ماهواره، فنوری های دیجیتال امکان برقراری ارتباط میان همه بخش های جهان را فراهم کرده است. دهکده جهانی به تولید کنندگان کالا و رسانه کمک کرده تا تولیداتشان را در همه جای جهان به فروش برسانند. همچنین مصرف کنندگان نیز گزینه های متنوع زیادی در پیش روی خود برای انتخاب و بهره مندی دارند.جهان امروز به جهانی متصل و غیر متمرکز تبدیل است.

با وجود تمام پیشرفت ها بلاک چین توانسته جایگاه مناسبی را در صنایع به دست بیاورد. بنابراین تقاضا برای آن نیز در حال افزایش می باشد. البته ابن تقاضا تنها در این حوزه و برای توسعه دهندگان نمی باشد. و در بسیاری از زمینه ها این تقاضا وجود دارد. از جمله زمینه های مورد علاقه بازاریابی، واسطه های سهام، حمل و نقل، نگهبانان امنیتی و غیره می باشد. برای درک بهتر مطلب یک مثال ساده می زنیم. تصور کنید که یک شرکت تخصصی ماینینگ برای استخدام یک روابط عمومی اقدام می نماید. این شرکت می خواهد روابط عمومی مورد نظرش بتواند داده های شرکت را بر روی یک دفتر کل دیجیتال و شفاف به ثبت برساند. همچنین این شرکت به دنبال استخدام مدیر فروش است که بتواند سودهای مربوط به ترید مشتریان شرکت را روی کیف پول دیجیتال مخصوص و در زمان واقعی ذخیره نماید تا در موقع لزوم به مشتریان در ای تی ام پس بدهد. پس می بینید، دانش و مهارت کار کردن و استفاده از بلاک چین در بین کارکنان شرکت چقدر مهم و ضروری است.

بلاک چین؛ فن آوری که محدودیت زمان و مکان را از کاربرانش دور می کند

فناوری که ارزهای دیجیتال بر بستر آن قرار گرفته اند، یعنی بلاک چین بسیار حیرت آور است. این فناوری به کاربران کمک کرده تا در زمان و مکان محدود نباشند و واسطه ها را از معاملات خود حذف نمایند. بلاک چین دارای مزایای زیادی است و بسیاری از کاربردهایش در صنایع و دانشگاه ها در آینده و با پیشرفت این تکنولوژی به فعلیت خواهد رسید. بنابراین می توان به جرأت گفت که بلاک چین می تواند نفوذ خود را به هر صنعت و صنفی باز نماید. بنابراین لازم است در این عرصه همگام با پیشرفت های فناوری در جهان بهتر است به آن توجه نماییم تا از این پیشرفت ها عقب نباشیم. بنابراین داشتن گواهینامه هایی مبنی بر مهارت در این عرصه ضروری به نظر می رسد. کسانی که اقدام به دریافت گواهینامه در عرصه فناوری بلاک چین می نمایند برای شغل و ورود به این صنعت آماده تر خواهند بود. زیرا توانایی هایی به آنها می دهد که برای برتری داشتن و مهارت پیدا کردن در این حوزه کارآمد خواهد بود. و این یکی از راه های پرسود برای علاقمندان می باشد.

در واقع متخصصین بلاک چین همان افرادی هستند که به قابلیت های همه پلتفرم های بلاک چین و زبان های برنامه نویسی تسلط داشته و به خوبی در فضای بلاک چین کار می کنند. چنین متخصصینی قادر خواهند بود به کدگزاری در بلاک چین اقدام کرده و تا جایی پیش می روند که خواهند توانست قوانین و پروتکل های آن را تعریف نمایند. همچنین این اشخاص در فاندامنتال های بلاک چین دارای مهارت بوده و از دانش تکنیکالی که دارد می تواند برای به وجود آوردن برنامه هایی مبتنی بر بلاک چین و در نتیجه ابداع و کارآفرینی در مشاغل سنتی بهره ببرد. در واقع متخصصین بلاک چین همان کسانی هستند که درک عمیقی از اصول اولیه این فناوری به علاوه قراردادهای هوشمند، حملات به بلاک چین و الگوریتم های هوشمند داشته و به خوبی به موارد استفاده از بلاک چین تسلط دارند.

 نیم درصد از جمعیت مردم جهان از بلاک چین بهره می برند

از آنجایی که بلاک چین یک فناوری نو و واقعا مدرن به حساب می آید، علاقمندان با یادگیری و مهارت و تخصص در آن می توانند همگام با جهان قدم برداشته و باید بدانند در حال حاضر تنها نیم درصد از جمعیت مردم جهان از این فناوری بهره می برند و این فرصت خوبی برای وارد شدن به این عرصه است. در واقع میدان برای کار در حوزه بلاک چین باز است برعکس اینترنت که ۳.۷۷ میلیارد نفر از مردم جهان از آن استفاده می کنند، عرصه های زیادی برای کار دارد. بنابراین بهتر است این علاقمندان درباره کار فناوری بلاک چین اطلاعات جامعی به دست بیاورند و توانایی های لازم آن را بیاموزند، همچنین آنها باید دانش خود را در ساخت برنامه های غیر متمرکز به کارگرفته و منابع مفید را جمع آوری نمایند. تا در جای لازم از آن بهره ببرند.

از آنجایی که تقاضای زیادی برای کار با متخصصین بلاک چین وجود دارد، می توان گفت این بخش یک بخش پر رونق است. که می تواند فرصت های طلایی را برای این افراد در بازار کار فراهم نماید. بنابراین به علاقمندان و متخصصین بلاک چین توصیه می کنیم، ضمن کسب مهارت های لازم در این عرصه و برای سازگاری بیشتر با این موج پر طرفدار، دانش کافی و به روز را کسب نمایند. زیرا زیر ساخت هایی که در سیستم بلاک چین وجود دارد، با سیستم های فعلی به آسانی ادغام شده و به شرکت های مختلف فراتر از نوع فعالیتی که دارند، می توانند به این زیر ساخت ها دسترسی یافته و از آنها در عملیات های کاری خود با کمک متخصصین بلاک چین بهره ببرند، و کار خود را رونق دهند.

در آینده نه چندان دور به نظر می رسد، سیستم هایی که در حال حاضر وجود دارد، بتوانند با زیر ساخت سیستم بلاک چین که یک سیستم جهانی است، خود را تطبیق داده و ادغام گردند. بنابراین شرکت های مختلف در این عرصه خواهند توانست به زیر ساخت ها دسترسی پیدا کرده و بتوانند در عملیات های کاری و فعالیت هایشان از آن بهره مند شوند. یکی از دلایلی که خلاقیت ها در این عرصه بیشتر رشد خواهد کرد ارتباط بین زیرساخت های واحد آن با دیگر بازارها می باشد. و همین امر کمک می کند تا مشکل بزرگی در ادغام زیر ساخت های بلاک چین در فرآیندهای فعلی بهوجود نیاید. همچنین با فن آوری های پیشرفته و جدید و مطرحی چون هوش های مصنوعی و یادگیری ماشین ادغام شده و نتایج بزرگ تری کسب شود.

برای انجام سرمایه گذاری های بهتر، بلاک چین می تواند، کمک خوبی برای سرمایه گذاران در ارزهای دیجیتال باشد. بنابراین آنها می توانند با انجام تریدهای بهتر و هوشمندانه تر سودهای بهتری کسب کرد. همچنین با دانستن مفاهیم آنها بهترین عرضه های اولیه کوین های مختلف را در لیست معاملات سرمایه گذاران قرار داد. اما اینها تنها مزایای بلاک چین نیست بلکه بلاک چین به امنیت و هویت دیجیتال نیز کمک کرده و با کمک آن می توان برخی اطلاعات محرمانه افراد مانند اطلاعات شخصی و هویتی که در افتتاح حساب ها حساس و ضروری می باشد، را در اختیار شرکت های آنلاین قرار داد. بنابراین درک درست زیرساخت های فعلی وب و آسیب پذیری های آن مهم بوده، و می تواند جلوی کلاه برداری های دیجیتالی و آنلاین و هک و لو رفتن اطلاعات حساس کاربران را گرفت. چون این اطلاعات قابل فروش به اشخاص ناشناس است. که می تواند مورد سو استفاده های احتمالی قرار گیرد.

برای اینکه اطلاعات مربوط به افراد مختلف مورد سو استفاده قرار نگیرد، می توان از راه حل بلاک چین استفاده کرد. به این صورت که داده های محرمانه و حساس مربوط به افراد به جای اینکه در یک پایگاه داده ذخیره شود، در شبکه بلاک چین قرار خواهد گرفت. از آن جایی که بلاک چین یک شبکه توزیع شده و رمز نگاری شده است. تنها شخصی که می تواند به این اطلاعات دسترسی داشته باشد کسی است که کلید دسترسی را دارد و می تواند این داده ها را کنترل کند. بنابراین صاحبان این اطلاعات می توانند خود اشخاصی باشند که اطلاعات مربوط به شخص خودشان است. بنابراین شما تنها فردی خواهید بود که به اطلاعات شخصی اتان دسترسی دارید. و افراد غیر مرتبط به آنها هیچ گونه دسترسی نخواهند داشت. ضمن آنکه نهادی نیز وجود ندارد که داده های مربوط به افراد را به صورت آنلاین که هر لحظه احتمال هک شدن دارد، را ذخیره نماید.

اما توانایی های بلاک چین به اینجا ختم نمی شود، زیرا صنایعی نیز وجود داردند که متکی به فناوری بلاک چین می باشند. بر این اساس می توان گفت بلاک چین می تواند نفش مهمی را در بازارهای مربوط به فن آوری های نوین بازی نماید. نمی توان به این اکتفا کرد که از این فن آوری تنها در امور مالی و بانک داری بهره برد. در حالیکه بسیاری از بخش های زندگی اجتماعی امروز مانند بحث های سیاسی مثل رأی گیری، مراقبت های مربوط به سلامت و بهداشت، منابع انرزی و حتی فروشگاه های مواد غذایی و سوپرمارکت ها هم می توانند از بلاک چین برای بهبود اموراتشان در فرآیندهای کاری خود استفاده نمایند. اینها همه نشان دهنده آغاز تغییر و تضمینی برای ارزش هدایت شده و تراکنش ها در پلتفرم بلاک چین باشد.

هدف بلاک چین دگرگون کردن آینده بشر است

هدف بلاک چین در زندگی امروزه بشر دگرگون کردن آینده می باشد. تا جایی که امروز شاهد شکل گیری مفاهیم جدیدی از طریق ادغام بلاک چین با تجارت، صنعت، سیستم های رأی گیری خواهیم بود. که همگی از آینده ای بهتر خبر می دهد. چیزی که بیشترین پذیرش را در خصوص بلاک چین دارد همانا اینترنت است. زیرا این همکاری زیرساخت های ایمنی را برای همکاری متقابل به وجود آورده و کمک می کند تا ضمن رونق خلاقیت ها در این عرصه، حفظ صحت و امنیت اطلاعات افزایش یابد. بلاک چین جهان را در آستانه یک نقطه عطف قرار داده است. و همین امر می تواند بر نحوه انجام مشاغل افراد تأثیرگذار باشد. امروزه بسیاری از صنایع نسبت به درک و شناخت پتانسیل های بلاک چین وارد میدان شده و پیش بینی ها نشان می دهد، کمتر از ۵ یا ۶ سال دیگر فن آوری بلاک چین به توده حساس خواهد رسید.

در آینده نزدیک بازارهای کار که با بلاک چین سرو کار خواهند داشت، نیازمند متخصصانی چون کارشناس ابری، توسعه دهنده فول استک بیت کوین،تحلیل گر ارزهای دیجیتال، توسعه دهنده ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، تریدر ارزهای دیجیتال، کارشناس ارشد نرم افزار و حتی کارشناس سیستم خواهد بود. بازار کار برای علاقمندان به حوزه بلاک چین کاملا روشن است. و از استارتاپ های ارزهای دیجیتال گرفته تا بلاک چین نیازمند انواع متخصصین این عرصه هستند.بلاک چین نیز به نوبه خود توانسته وفاداری و اطمینان بین طرف های اجرا کننده را بهبود بخشیده و جریان کار را نیز مورد تجزیه قرار می دهد. بلاک چین توانسته فرآیندهای بین نهادی را مرتب نموده و زنجیره آن را کوتاه نماید. این امر منجر به بازگشت مجدد بازیکنان خاص در زنجیره خواهد شد.

علاقمندان دریافت گواهی نامه های بلاک چین باید بدانند که یکی از این گواهینامه ها که گواهینامه تخصصی نیز می باشد، گواهی نامه ای است که با هدف آموزش مردم و آگاهی دادن به مشاغل، شرکت ها، توسعه دهندگان و جامعه فعالیت می نماید. این گواهینامه تخصصی توسط Blockchain Council ارایه می شود. از آن جایی که ثبت نام در گواهینامه های بلاک چین دانش عمیقی از مفاهیمی مانند اکو سیستم بلاک چین، انواع ماینینگ، برنامه های مربوط به بلاک چین، شبکه های همتا به همتا، فن آوری های بلاک چین، الگوریتم های اجماع، حملات و حتی معماری بلاک چین و قراردادهای هوشمند به علاقمندان ارایه می شود، همچنین مواردی که مربوز به استفاده از بلاک چین می شود مانند امنیت سایبری، زنجیره تأمین، سوابق بهداشتی، بازاریابی های دیجیتالی، امورمالی و امثال آنها را به آنها خواهد آموخت. بنابراین اگر بتوانید به درک خوبی از این فن آوری برسید، خواهید توانست به حوزه های ساخت برنامه های امن و قدرتمند برای شرکت ها وارد شده و از این فرصت بهره ببرید. بنابراین به همه علاقمندان این عرصه توصیه می کنیم این فرصت را از دست ندهند و خود را به یک متخصص حوزه بلاک چین تبدیل کنند، تا از بازار این فن آوری درآمد خوبی نیز به دست بیاورند.