video thumb

سوءاستفاده از نام ستاره فوتبال فرانسه در زمینه کلاهبرداری ارز دیجیتال !

بر اساس گزارش های منتشر شده، کیلین ام‌باپه (Kylian Mbappé)، مهاجم بین المللی فوتبال فرانسه شکایتی مبنی بر استفاده غیرمجاز از نام وی در یک شبکه کلاهبرداری ارز دیجیتال

براساس روزنامه L’Équipe، هویت این بازیکن فوتبال که برای پاری سن ژرمن بازی می کند، جعل شده است و از نام وی در کمپین های تبلیغاتی استفاده شده است.

در این پست های تبلیغاتی به اظهارات ام‌باپه استناد شده است که بی پایه و اساس می باشند، چرا که در این تبلیغات از جانب وی ادعا شده که فرمول ارائه شده توسط این شبکه معجزه آساست و مردم می توانند ظرف دو یا سه ماه میلیونر شوند.

این مقاله کلاهبرداری ارزهای دیجیتال که عنوانش جدیدترین سرمایه گذاری کیلین ام‌باپه می باشد، متخصصان را تحت فشار قرار داده و باعث ترس بانک های بزرگ شده است.

آن سوفی کولبوئیس (Anne-Sophie Coulbois)، رئیس دفتر مرکزی سرکوب جرایم مالی همراه با پلیس قضایی فرانسه در گفتگو با روزنامه های محلی در مورد نحوه عملکرد این نوع کلاهبرداری ها بیان کرد:

این صفحات برای جعل هویت قربانیان آتی استفاده می شود و اطلاعات تماس شما را ذخیره می کند، سپس یک فروشنده با آنها تماس می گیرد تا روش سرمایه گذاری را توضیح دهد، اما هرگز محصولی در کار نیست که بر روی آن سرمایه گذاری شود.

حساب توییتری کیلین ام‌باپه در سال ۲۰۱۹ دریک کلاهبرداری مربوط به ارزهای دیجیتال هک شد

باید عنوان کرد، این نخستین باری نیست که این ستاره فرانسوی تحت کلاهبرداری های ارزهای دیجیتال قرار می گیرد و از نام وی بدون اجازه استفاده می شود.

کوین تلگراف برزیل در آوریل سال گذشته گزارش داد که حساب توییتر رسمی ام‌باپه در توییتر هک شده است و در صفحه هک شد، وی پیروانش را تشویق به سرمایه گذاری در کلاهبرداری های ارزهای دیجیتال کرده است.

مرجع بازارهای مالی فرانسه اعلام کرد که در سال ۲۰۱۸ آنها نزدیک به ۱۱۰۰ شکایت درباره این نوع کلاهبرداری دریافت کردند که در نهایت منجر به سرقت ۵۵٫۵ میلیون یورو شد.