video thumb

چرا هند توانایی رهبری انقلاب مالی همتا به همتا و ارزهای دیجیتال را دارد؟

اکوسیستم ارزهای دیجیتال

پس از آنکه بانک مرکزی هند موسسات مالی را از انجام پرداخت با ارزهای دیجیتال بازداشت،حجم معاملات بطور چشمگیری کاهش یافت. برخی مانند برام کوهن (Bram Cohen)، خالق بیت تورنت معتقدند که این اقدام باعث ایجاد ترس، عدم اطمینان و تردید زیادی شده است. و با وجود اینکه، یک فرد عادی، دانش کافی برای انجام معاملات با پلتفرم های جایگزین نسبت به صرافی های همتابه همتا نداشت، اما مردم هند به عنوان یک پیشگام در زمینه معاملات همتا به همتا رشد کرد.

براساس داده های اخیر به دست آمده از پکسفول، احساسات مردم هند در مورد ارزهای دیجیتال قبل از رفع این ممنوعیت، کاملاً مغایر با دولت آنها بود. حجم معاملات در بازار همتا به همتا در ژانویه بالغ بر ۳ میلیون دلار بود، در حالی که تعداد معاملات انجام شده به بیش از ۲۳٫۵۰۰ رسید که این مسئله حاکی از افزایش ۱۱ درصدی حجم معاملات در طول یک ماه می باشد. مردم هند همچنین از نقل و انتقالات بانکی به عنوان روش پرداخت بسیار حمایت می کنند که بیش از ۷۶ درصد معاملات از این طریق صورت گرفته است. معاملات قابل توجهی نیز با روش های دیگر مبتنی بر سیستم رابط پرداخت های یکپارچه صورت گرفته است.

استفاده زیاد از ارز دیجیتال، با وجود عدم حمایت دولت و بانکداری ملی نشان می دهد که مردم هند از مزایای ارزهای دیجیتال آگاهی دارند و منابع دیگری را می خواهند که آزادی مالی را برای آنها به ارمغان می آورد. اکنون که این ممنوعیت برداشته شده، می توانیم فرض کنیم که با حمایت صحیح دولت و حمایت های مناسب جمعیت ۱٫۳ میلیارد نفری این کشور، هند پتانسیل تبدیل شدن به یک ابر قدرت در زمینه ارزهای دیجیتال را دارد.

این پتانسیل از کجا به وجود می آید و چرا هند؟

هند دارای جمعیتی بالغ بر بیش از ۱ میلیارد نفر است و کاملاً با عملیاتی که برای به کار بردن شمول مالی و آزادی مالی همراه است، کاملاً آشنا هستند. ناگفته نماند که پذیرش بلاک چین در بخش های خدماتی هند، مانند بانکداری، خدمات مالی، خرده فروشی، زنجیره تأمین و صنایع بیمه، این پتانسیل را دارد که ۵ میلیارد دلار اضافی به اقتصاد هند تزریق کند.

هند با داشتن بخش فناوری در حال تحول و بخش خدماتی که محرک اصلی رشد است، هیچ کمبود نیروی کار برای توسعه پیشرفتهای تکنولوژیکی که با ارزهای دیجیتال و بلاک چین همراه است، ندارد. و اینکه این کشور با یچ کمبودی در میزان جمعیت خود روبرو نمی باشد که در آینده به این فناری بی علاقه باشند.

با استفاده از ارزهای دیجیتال هند فرصت دارد تا سرمایه گذاری های خارجی را تأمین کند، هزاران شغل پردرآمد ایجاد کند و به سمت هندی قوی تر، ایمن تر و دیجیتالی حرکت کند.