video thumb

بنیان‌گذار Bitcoin Suisse: بیت کوین نیز روند اتریوم را دنبال خواهد کرد و به سمت اثبات سهام حرکت می‌کند!

بر اساس گزارش های منتشر شده، نیکلاس نیکلایسن (Niklas Nikolajsen)، بنیان گذار کارگزاری ارز دیجیتال سوئیسی Bitcoin Suisse، پیش بینی کرد که بیت کوین

الگوریتم اجماع کنونی بیت کوین (PoW) یعنی گواه اثبات کار (PoW) مفهومی که در حقیقت از قبل پیدایش بیت کوین وجود داشت، اما از آن زمان به بعد مفهومی جدانشدنی از ارز دیجیتال است، احتمالاً در آینده تغییر خواهد کرد.

نیکلایسن در مصاحبه ای که برای یک مستند تلویزیونی آلمانی انجام شده است- که در اکتبر ۲۰۱۹ ضبط شد، اما در ۶ آوریل بارگذاری شد- گفت:

وی ادامه داد: انتقال بیت کوین به گواه اثبات سهام برنامه ریزی نشده است، اما دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار یعنی اتر به سمت مفهوم گواه اثبات سهام حرکت می کند که نیاز به برق بسیار کمتری دارد،. من مطمئن هستم، پس از اثبات این فناوری، بیت کوین نیز با آن سازگار خواهد شد.
وی عنوان کرد: “زمانی ثابت می شود که گواه اثبات سهام خوب کار می کند و یک سیستم برتر نسبت به گواه اثبات کار است.”

در بلاک چین هایی که از یک سیستم گواه اثبات سهام استفاده می کنند، نودهای موجود در شبکه به جای استخراج بلاک ها آنها را اعتبارسنجی می کنند، درست مانند اثبات کار. در اثبات سهام ماینر یک بلاک به طور قطعی انتخاب می شود و هر اعتبار سنجی که یک بلاک “نامعتبر” ایجاد کند، سرمایه اش از دسترسش خارج خواهد شد و یک الگوریتم قطعی اعتبار سنج های بلاک را بر اساس تعداد توکن هایی که یک نود مشخص در کیف پول آنها ایجاد کرده است، انتخاب می کند.

پیش بینی نیکلایسن مبنی بر اینکه بیت کوین در نهایت به یک سیستم اثبات سهام مهاجرت می کند، به دلیل بحث در مورد میزان بسیار زیاد مصرف برق مورد نیاز برای حفظ استخراج در شبکه فعلی مطرح شده است.

وی ادعاها مبنی بر اینکه میزان برق مصرفی برای استخراج بیت کوین قابل مقایسه باکشورهای کوچک است را رد کرد. علاوه بر این، مصرف انرژی در تولید طلا هم باید به همان اندازه اذعان داشت همانطور که در سیستم بانکی موجود و صنعت فناوری نیز چنین است. وی ادامه داد:

“کدام کلانشهر در جهان دارای برج های بانکی ۱۰۰ طبقه نیستند و در تمام شب با یک میلیون رنگ مختلف و درخشان سیستم های مالی، رایانه هایشان، اتاق های سرور برق مصرف می کنند. فیس بوک چقدر انرژی مصرف می کند؟ آنها ۲۱ مرکز داده بزرگ در سراسر جهان دارند، من می گویم احتمالاً بیشتر از بیت کوین است. مطمئناً سیستم بانکی انرژی بسیار بیشتری مصرف می کند.”

تصور رایج مبنی بر اینکه مصرف انرژی بالا یک “پاشنه آشیل” برای بیت کوین است توسط برخی از طرفداران انرژی پاک مانند نیکلایسن مورد انتقاد قرار گرفته است، که بیشتر بر منابع قدرت تأکید می کنند نه بر میزان مصرف.