سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

کریپتوتوریسم یا گردشگری کریپتو چیست؟

گردشگری کریپتو جدیدترین فعالیت رایج بین سرمایه گذاران ارز دیجیتال و کمپانی‌های مسافرتی در سراسر دنیاست که موج جدیدی از جذابیت را برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ایجاد کرده است.

 

ارزجو : در حالی که نوسانات شدید ارز دیجیتال دغدغه‌ها را برای سرمایه گذاران افزایش داده است، صنعت بلاک چین (Blockchain) و ارز دیجیتال در حال یافتن راه‌های جدیدی برای جلب نظر عموم مردم هستند. با اینکه قیمت ارزهای دیجیتال کاهش داشته است، ولی تعداد زیادی از میلیونرهای جدید هستند که به وسیله ارزهای دیجیتال به ثروت رسیده‌اند و در حال حاضر از سودهایی که به وسیله ارز دیجیتال به دست آورده‌اند لذت می‌برند. گردشگری ارز دیجیتال جدیدترین فعالیت رایج بین سرمایه گذاران ارز دیجیتال و کمپانی‌های مسافرتی در سراسر دنیاست که موج جدیدی از جذابیت را برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ایجاد کرده است.

 

گردشگری کریپتو چیست؟

تعدادی از کمپانی‌های گردشگری برنامه‌های مسافرتی خاصی را برای سرمایه گذاران ارز دیجیتال و بلاک چین در نظر گرفته‌اند. بیشتر این برنامه‌های مسافرتی، سفرهای دریایی هستند که با ارزهایی که این سرمایه گذاران در اختیار دارند، مطابقت پیدا می‌کنند. برای مثال، سفرهای دریایی بلاک چین توسط کمپانی توریستی ادینبورگ اسکاتلند که تولید کننده کیف‌های ارز دیجیتال نیز هست به نام CoinsBank اجرا می‌شود که تا به حال دو تور بزرگ توریستی را اجرا کرده است. سومین تور مسافرتی آنها در دریای مدیترانه و در ماه سپتامبر خواهد بود. این تور مسافرتی ۵ روز به طول خواهد کشید و از بارسلون تا موناکو و ایبیزا خواهند رفت و سپس دوباره به بارسلون باز خواهند گشت. با ۲۵۰۰ مسافر بیش از نیمی از بلیط ها با قیمت‌هایی بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار به فروش رفته‌اند.

ارزهای دیجیتال

چه کسانی از گردشگری ارز دیجیتال استفاده می‌کنند؟

مسافران اصلی چنین تورهایی مشخصاً افراد ثروتمند و مشهور دنیای ارز دیجیتال هستند. برای آنهایی که پول‌های زیادی برای مصرف کردن دارند چه تفریحی بهتر از سفر بر روی دریای مدیترانه، لذت بردن از کوه‌های آلپ در سوئیس یا سفر به سنگاپور و تایلند است.

گذشته از سرگرمی و فعالیت‌هایی مانند لذت بردن از مناظر زیبا، در تورهای ارزهای دیجیتال، کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و پنل‌هایی هم انجام می‌شود که در آن در مورد مسائل مربوط به ارزهای دیجیتال صحبت می‌کنند. همچنین از افراد قدرتمند در عرصه بلاک چین و ارز دیجیتال نیز دعوت می‌شود تا سخنرانی کنند و نقطه نظرات خود را با دیگران در میان بگذارند. برای مثال در سومین دوره این برنامه جان مک‌آفی یکی از طرفداران توکن، بابی لی مؤسس بنگاه BTCC و راجر ور سرمایه گذار بزرگ و حامی پرقدرت بیت کوین کش (Bitcoin Cash) برای سخنرانی دعوت شده‌اند.

چند تا از این تورهای ارز دیجیتال برای اهداف خاصی مانند تبلیغات عرضه اولیه سکه (ICO) اجرا شدند. این تورها مختص به شرکت کنندگان است که به عرضه اولیه سکه علاقه‌مند هستند و تمایل دارند در فعالیت‌های ICO شرکت داشته باشد. این برنامه‌ها شامل کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و بازارهایی است که تولیدکنندگان و بزرگان این صنعت و مانند اینها، توضیحاتی در مورد سرمایه گذاری و عرضه بلاک چین‌های جدید و ارزهای دیجیتال به شرکت کنندگان می‌دهند.

برای مثال اسرائیل که منبع اصلی استارتاپ های بلاک چین است، بسیاری از سرمایه گذاران را به وسیله گردشگری ارز دیجیتال به دست آورده است. کمپانی Innovation Experience یک شرکت جهانگردی است که به حوزه ارزهای دیجیتال می‌پردازد و به عرضه اولیه سکه و دیگر استارتاپ های بلاک چین ضمن انجام برنامه‌های مسافرتی مشغول است.

این برنامه شامل تور به مکان‌هایی مانند Crypto Valley در مرکز سوئیس است. برای مثال برخی از تورها بر روی مشاغل و سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال و بلاک چین تمرکز می‌کنند. آنها شامل فعالیت‌هایی هستند که متمرکز بر سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، حقوقدانان، مسئولان دولتی و صاحبان مشاغلی است که به نوآوری‌های ارزهای دیجیتال علاقه مند هستند و برای شرکت کنندگان در این تورها فرصت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌آورند.

جالب است که هر کسی نمی‌تواند در این تورهای مخصوص شرکت کند. در این تورها معمولاً مدارک مربوط به ارزهای دیجیتالِ افرادی که علاقه مند به شرکت در این سفرها هستند، مورد بررسی قرار می‌گیرد. برگزارکنندگان این مراسم در سایت Crypto Explorers ادعا می‌کنند که خواهان ایجاد تجربه‌ای برای مسافران خود هستند که در آن افراد پیشرو و نوابغ عرضه ارز دیجیتال، با دیگر شرکت کنندگان آگاه و کنجکاو و پر انرژی به صورت رودررو مواجه می‌شوند و به تبادل افکار می‌پردازند.

شرکت CryptoCribs نیز تورهایی بر اساس ارز دیجیتال در سراسر دنیا برگزار می‌کند تا بتوانند سرمایه‌داران ارزهای دیجیتال را در سفرهایشان با یکدیگر ارتباط دهد.

گردشگری کریپتو

دام‌های احتمالی

با این حال، چندین نکته شک برانگیز در مورد تورهای ارز دیجیتال وجود دارد. بازار ارزهای دیجیتال خود به خود وضعیت کاملاً روشنی ندارد و در سراسر جهان بدون هیچ نظارت و قانونی در حال اجراست، تورهای ارزهای دیجیتال متهم به تبلیغ تو خالی عرضه اولیه سکه‌ها و دیگر پیشنهادات نامشخص به شرکت کنندگان ناآگاه هستند. معمولاً این تورها را با کازینوهایی مقایسه می‌کنند که گروهی از افراد ثروتمند را به سفرهایی برای قمار می‌فرستند و در این سفرها از ثروت آنها سود می‌برند.

 

سخن آخر

با وجود تمام هیاهویی که در مورد فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال، در سراسر دنیا ایجاد شده است، نمی‌توان تمام این مشاغل را موفقیت آمیز دانست. برنامه‌های جهانگردی ارز دیجیتال به عنوان پلتفرمی برای گرد هم آمدن افرادی با عقاید یکسان است که در این تورها پیشنهاداتی هم مطرح می‌شود. چنین برنامه‌هایی فرصتی برای ارتباط گرفتن میان افراد مختلف در دنیای ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کند و به شرکت کنندگان مواردی را که قبل از سرمایه گذاری‌های بزرگ باید به آن توجه داشته باشند یادآور می‌شود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location