video thumb

سیر تکامل پول در عصر شیوع ویروس همه‌گیر کرونا !

ویروس همه گیر کرونا یا همان کووید ۱۹ به این زودی ها به پایان نمی رسد. ترس و اضطراب به شدت افزایش یافته است و تقریبا نیمی از مردم ایالات متحده احساس می کنند که این ویروس به سلامت روان آنها آسیب رسانده است. مردم ترسیده، مضطرب، افسرده هستند و شب ها نمی توانند بخوابند.

ما شاهد بودیم که چین اقدامات اساسی را برای بهبود بحران ویروس کرونا در کشور خود انجام داد. ما تماشا کردیم که ایتالیا کشور را قرنطینه کرده است و مردم به مناطق دیگر اروپا هجوم آورده اند. سپس تماشا کردیم که گاوین نیوزوم (Gavin Newsom)، فرماندار کالیفرنیا اقدامات اولیه را برای ایالات متحده انجام داد و این ایالت را قرنطینه کرد. ما بار دیگر تماشا کردیم که نیویورک مرکز این بحران شد.

در جاهایی مانند هنگ کنگ که اقدامات خوبی در رابطه با ویروس انجام دادند و توانستند این بیماری را کنترل کنند و به محل کار خود بازگشتند. همین اتفاق نیز در سراسر جهان رخ خواهد داد. در استرالیا، آنها آماده هستند تا برای شش ماه اقدامات بحرانی را در این رابطه عملی کنند.

برای مدتی رکود اقتصادی پیش بینی شده است و صندوق بین المللی پول اعلام کرده است که ما در رکود هستیم، اما اعداد و ارقام نشان می دهد که ما در رکود عمیق به سر می بریم. ما دیدم که چگونه شهرهای چین به شهر ارواح تبدیل شد و چگونه اقتصادش در حباب املاک و مستغلات سرمایه گذاری کرد که روزی رشد خواهد کرد.

ترس، عدم اطمینان و تردید، اقتصاد را ویران می کنند. در دهه های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ که رکودی بزرگ بر دنیا حاکم بود، ما نگران این نبودیم که یک سوم نیروی کار از مشاغل خود اخراج شوند، زیرا مشاغل آن غیر ضروری تلقی می شد. مشکلات تازه شروع شده است.

یکی ار همکاران وارد شعبه بانک خود شد و خواستار برداشت ۱۰۰۰۰۰ دلار شد. او به تحویلدار بانک گفت که به دلایل شخصی خواستار این پول می باشد. آنها این پول را به او نمی دادند و می گفتند حداقل دو هفته طول می کشد. آیا می دانید وقتی پول خود را به بانک واریز می کنید، مالکیت آن پول را منتقل می کنید؟

اکنون، ویروس کرونا را نیز به این موارد اضافه کنید. این مسئله، اوضاع را تشدید کرده است. در ایالات متحده آمریکا، قانون مصوب تولید دفاعی، مشاغل را از هانس تا تسلا برای مبارزه با ویروس کووید ۱۹ بسیج کرده است و قانون Stafford به دولت فدرال اختیارات بی سابقه ای داده است.
اوضاع رفتار انسان ها را تغییر خواهد داد. هنگامی که همه این مشکلات به پایان رسد، جهان بسیار متفاوت به نظر می رسد. چین از قدرت نرم، سرمایه اجتماعی بیشتر و قدرت اقتصادی بیشتری برخوردار خواهد بود، زیرا آنها تولید، حمل و نقل و توزیع را دوباره آغاز می کنند. این ویروس به سادگی یک کاتالیزور است برای چیزی است که مدت ها در انتظارش بودیم و آن، یک بحران مالی جهانی و نظم جهانی جدید است.

همانطور که در سال های ۲۰۰۱ ، ۲۰۰۸ ، ۲۰۱۱ و حالا دوباره در سال ۲۰۲۰ یاد گرفتیم، وقتی استرس بازار شدید وجود دارد و وضعیت قرمز است- میانگین صنعتی داو جونز کاهش یافته است ، خزانه داری ها سقوط کرده، بیت کوین (BTC) کاهش یافته بود و نفت خام کاهش یافته است – مردم کنار می کشند و منتظر می مانند. اگر گزینه شما فروش بیت کوین به قیمت ۲٫۰۰۰ دلار است تا پول آن را به منظور تهیه اغذیه برای خانواده و یا نگه داشتن خانه خود صرف کنید، شما بیت کوین را با قیمت ۲۰۰۰ دلار به فروش می رسانید. مهم نیست که شما فکر کنید که قیمت آن بالا می رود یا پایین می آید، زیرا اگر قرار باشد که فردا را نبینید، دیگر هیچ چیزی اهمیت ندارد.

در حالی که همه فقط صبر کرده اند، به زودی دوباره جابجایی بزرگی صورت خواهد گرفت. تا آن زمان، دلار آمریکا قوی تر خواهد شد، اما هنگامی که بار بدهی کشور زیاد شود، این روند معکوس خواهد شد. با توجه به اینکه خزانه داری بازده منفی را به همراه دارد، پناهگاه های امن منطقه به طور ناگهانی دیگر به نظر امن نمی رسند. تخصیص مجدد سریعتر از سال ۲۰۰۸ انجام خواهد شد.

بلاک چین

دنیای مبتنی بر بدهی ای که ایجاد کردیم دیگر نجات یافتنی نیست. همه چیز دردناک خواهد شد. در طی سقوط اخیر بازار سهام همه دارایی کاهش یافت زیرا مردم می خواهند منتظر بمانند تا ببینند اتفاق بعدی چیست.

ضرر ناشی از ویروس کرونا ۶ میلیون دلار است. بسیاری انتظار دارند که این رقم به ۱۰ تریلیون دلار افزایش یابد که مقدار زیادی است. اکنون آن را با ۲۱ میلیون بیت کوینی که وجود خواهد داشت، مقایسه کنید. بیت کوین مانند طلا و نقره، یک کالا است. ارزش آن بسته به چیزی است که مردم حاضر به پرداخت آن هستند.

وال استریت سرانجام به دنبال دارایی های جایگزین خواهد بود و گزینه هایی فراتر از طلا و نقره دارند. اکنون، آنها ارزهای دیجیتال

بسیاری از دفاتر کار و صندوق های پوشش ریسک ارزش بیت کوین را درک می کنند. این پشتیبانان نهادی هنگامی که در این ارز دیجیتال یه محدوده ۴۰۰۰ دلاری سقوط کرد، آن را خریداری کردند. سرمایه های نهادی بیشتری اگر آن را به  عنوان یک ذخیره ارزش در نظر نگیرند، به عنوان یک بازی متنوع وارد فضا می شوند. آنها به دنبال تنوع بخشیدن به دارایی های سنتی هستند. اولویت اول آنها دلار آمریکاست و بعد از آن، کالاهایی مانند فلزات گرانبها و ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را می خواهند. با این گفته، در حال حاضر بیت کوین یک پناهگاه امن مناسب نیست. به همین دلیل در مواقع ترس و وحشت شدید، این ارز دیجیتال در کنار دارایی های دیگر همچنان به کاهش ارزش خود ادامه خواهد داد.

نه تنها ارزهای دیجیتال در طی این فرآیند خوشایندتر می شوند، بلکه این اتفاق برای فناوری زیر ساختی آن یعنی بلاک چین نیز رخ خواهد داد. در کالیفرنیا، قبلاً کیت های تست کرونا و ماسک های جعلی را در بازار دیده ایم. یک زنجیره تأمین مبتنی بر بلاک چین می تواند شفافیت لازم را ایجاد کند.

اطلاعات ویروس کرونا می تواند با استفاده از سیستم مبتنی بر بلاک چین به طور کارآمدتری به اشتراک گذاشته شود. در حال حاضر، مقامات مناطق مختلف، اطلاعات را با کمک یکدیگر جمع آوری می کنند. یک شرکت پیاده سازی بلاک چین می تواند این اطلاعات را در زمان واقعی در دسترس قرار دهد.

هرچه از این بحران عبور می کنیم، عموم مردم منابع اطلاعاتی معتبر بیشتری را طلب می کنند. آنها شفافیتی را که بلاک چین با خود به ارمغان می آورد، می خواهند. کارآفرینان و شرکت های بزرگ بر روی پروژه های متن بازی کار می کنند که استانداردها را برای دهه آینده تعیین می کند. اگر مردم نتوانند به دلیل ویروس در نظرسنجی شرکت کنند، آنها در مورد رأی گیری چند روزه دیجیتال صحبت می کنند. چنین رای گیری ای می تواند دموکراسی ما را تهدید کند. رای گیری ایمن مبتنی بر بلاک چین دیجیتال می تواند خطر تقلب در انتخابات را کاهش دهد.

چالش دیگر، مثبت بودن در این مواقع دشوار است. انسان ها احتمالاً اجتماعی ترین موجودات هستند. ما به ارتباط اجتماعی احتیاج داریم و باید با همدیگر دیدار رو در رو داشته باشیم. خوشبختانه، فناوری به ما امکان می دهد این کار را انجام دهیم. اگر می ترسید، مضطرب و افسرده هستید و به هنگام شب ها نمی توانید بخوابید، بدانید که تنها نیستید و فن آوری های جدید کمک می کند تا مردم را گرد هم آورده و اطلاعاتی را درباره وضعیتی که داریم با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.