سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

اپیدمی ویروس کرونا، نقشه‌های راه شرکت‌های بلاک چین را تغییر می‌دهد!

اپیدمی ویروس کرونا بیشتر جنبه های بازار بلاک چین و ارزهای دیجیتال

در همین زمان، سایر شرکت ها با دیجیتالی کردن فرآیندهای تجاری و فعالیت کارمندان خود به صورت آنلاین، توانسته اند بر فرصت های جدید تسلط داشته باشند. کوین تلگراف پیامدهای کار پروژه ها با فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال و اینکه چگونه اپیدمی ویروس کرونا بر روی نقشه ها و برنامه های عرضه آنها تأثیر گذاشته است را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

عامل جغرافیایی

آخرین اخبار مربوط به ابتکارات دیجیتال نشان می دهد که در بیشتر موارد، میزان تغییرات در پروژه به طور مستقیم با میزان گسترش ویروس کرونا در یک کشور خاص مرتبط است.

به عنوان مثال، چین که طبق گزارشات، انتشار شیوع این ویروس را در خاک خود متوقف کرده است، اعلام کرد که شبکه بلاک چین ملی خود را در آوریل سال ۲۰۲۰، همانطور که در ابتدا برنامه ریزی شده بود، راه اندازی خواهد کرد. شرکت های استخراج چینی پس از تعطیلی اخیر دفاتر و تأسیسات خود، کارشان را از سر گرفتند.

در عین حال، روسیه که با رشد سریع تعداد موارد ابتلا بهویروس کووید ۱۹ روبرو است، تصویب قانونی در زمینه ارزهای دیجیتال را برای مدت زمان نامحدودی به تعویق انداخت. پیش از این نیز کوین تلگراف گزارش کرده بود که دولت روسیه بودجه توسعه فناوری های بلاک چین را نصف کرده است. شهر نیویورک که تعداد زیادی از موارد تائید شده ابتلا به ویروس کرونا را تجربه می کند، تقریباً همه شرکت های محلی بلاک چین از جمله کوین تلگراف، دفاتر خود را تعطیل کرده اند.

پروژه های دیگر به طور موقت فعالیت های خود را در رابطه با انجام تجارت در کشورهای دیگر متوقف کرده اند. به عنوان مثال، Prime Trust ، شرکتی که راه حل های بانکی باز را در صنعت بلاک چین ارائه می دهد، عنوان کرده که نمایندگان آن نمی توانند از دفاتر اخیراً افتتاح شده در قبرس بازدید کنند، و این امر منجر به کندی و تأخیر در کار همه افراد شده است.

وضعیت عرضه های جدید

به نظر می رسد نقشه های راه ۲۰ پروژه ارز دیجیتال برتر از نظر سرمایه گذاری از ویروس کرونا بی تأثیر نبوده است. این را می توان با این واقعیت توضیح داد که راه اندازی اصلی ترین به روزرسانی های مهم برنامه ریزی شده برای سال ۲۰۲۰ توسط بلاک چین انجام می شود، نه توسط افراد و کارمندانی که به شیوه ای غیرمتمرکز کار می کنند.

علاوه بر این، اتوماسیون فرآیندها باعث شده بیت کوین کش (BCH) و استیمیت (STEEM) با موفقیت فورک خود را انجام دهند، در حالی که تتر (USDT)، استیبل کوین خود را در شبکه بیت کوین کش راه اندازی کرده است. به نظر می رسد این بیماری همه گیر تاریخ مورد انتظار برای رویداد هاوینگ بیت کوین را تحت تأثیر قرار نداده است مگر اینکه ماینرها در سراسر جهان تجهیزات خود را به یکباره خاموش کنند.

توسعه پلتفرم بلاک چین کاردانو (ADA) نیز پیش بینی می شود که با وجود اپیدمی ویروس کووید ۱۹، همانطور که چارلز هاسکینسون، بنیان گذار کاردانو در جریان پخش زنده یوتیوب که در ۱۳ مارس برگزار شد، ادامه پیدا کند. علاوه بر این، توسعه دهندگان این بلاک چین به سرمایه گذاران و کاربران اطمینان دادند که این پروژه پیشرفت قابل توجهی در به روزرسانی شبکه آتی خود به نام شلی انجام داده است و تعدادی از اشکالات گزارش شده توسط کاربران شبکه آزمایشی در طی چند هفته گذشته، به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

پل دیمارزیو (Paul DiMarzio)، مدیر انجمن شرکت Ethereum Alliance در مصاحبه با کوین تلگراف توضیح داد که گروه های این شرکت به کار خود ادامه می دهند، اگرچه این انجمن مجبور بود در نقشه راه خود سازگاری ایجاد کند. وی اظهار داشت:

به منظور همگام سازی و اجماع، ما حمایت مالی خود را تا سال ۲۰۲۱ انجام دادیم، انقلاب جهانی بلاک چین در پاییز رخ می دهد. ما تا کنون برگزاری کنفرانس ها را به تعویق انداخته ایم تا زمانی که زندگی دوباره به روال عادی برگردد.

شرکت ها بودجه خود را کاهش می دهند و کارمندان شان را تعدیل می کنند

برای بسیاری از شرکت های بلاک چین، این یک اقدام شدید برای به حداقل رساندن پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کووید ۱۹ است. شرکتهای بزرگ تحلیلی بلاک چینی الیپتیک (Elliptic)، چینالیسیس و سایفر تریس گزارش دادند که آنها نیروی کار یا بودجه خود را کاهش داده اند و یا قصد دارند که این کار را در آینده ای نزدیک انجام دهند. به عنوان مثال، الیپتیک ۳۰ درصد از کارمندان خود را در ایالات متحده و انگلیس تعدیل کرده است. سایفر تریس نیز نیروهای کار خود را در بخش های فروش و بازاریابی کاهش داده است و چینالیسیس برنامه های خود را برای کاهش ۱۰ درصدس حقوق کارمندانش اعلام کرده است.

در ماه آوریل ، آژانس حضانت دارایی دیجیتال Trustology هفت نفر از کارمندان خود را اخراج کرد، زیرا مشتری های اصلی این شرکت مانند بانک های بزرگ و فعالان نهادی، بیش از آنچه انتظار می رفت برای ورود به خانه ارزهای دیجیتال مراجعه می کردند.

بازاریابی مسئله دیگری است که شرکت هایی که با فناوری بلاک چین و ارز دیجیتال کار می کنند با لغو کنفرانس های آفلاین و سایر رویدادهای خود، کاهش داده اند. به ویژه، توسعه دهندگان AlphaWallet بلیط کنفرانس EDCON 2020 Ethereum را توکنیزه سازی کرده اند. با این حال، به دلیل لغو این رویداد، بلیط های بلاک چینی که آنها با آن کار می کردند دیگر مورد نیاز نیستند.

حریم خصوصی ویروس

کارلوس دومینگو (Carlos Domingo)، مدیرعامل و بنیان گذار Securitize که یک شرکت رمزگذاری امنیتی مبتنی بر بلاک چین است، به کوین تلگراف گفت که اگرچه این شرکت هنوز هیچ کارمندی را اخراج نکرده است، اما بودجه بازاریابی خود را کاهش داده است.

بنیاد Telos  ، پروژه بلاک چینی دیگری است که بودجه خود را تحت تأثیر قرنطینه های اخیر و نوسانات بازار قرار داده است. جاستین جودیسی (Justin Giudici)، رئیس محصولات شرکت Telos به کوین تلگراف توضیح داد که برای مقابله با پیامدهای منفی ناشی از شیوع ویروس کرونا، تیم این پروژه، تمرکز خود را بر روی ابتکارات تغییر داده است. در عین حال، بر اساس Giudici ، این شرکت نه تنها هیچ کارمندی را اخراج نکرده است، بلکه شاهد افزایش زمان کاری کارمندان خود نیز بوده است. وی در این باره عنوان کرد:

برخی از شرکت کنندگان متاسفانه شغل روزانه خود را از دست داده اند و آنها زمان بیشتری برای مشارکت در Telos دارند. بسیاری از این مشارکت کنندگان دارای پس انداز هستند و خوشبختانه خوشحال هستند که برای TLOS کار می کنند یا حتی به صورت رایگان و از روی اشتیاق و اعتقاد به پروژه برای آن کار می کنند.

پروژه های دیگر برای مدیریت بهتر بودجه خود، هزینه های خود را در بخش بازاریابی به بخش های دیگری انتقال داده اند. به عنوان نمونه، HedgeTrade، یک پلتفرم پیش بینی که به کاربران امکان می دهد، پیش بینی های خود را درباره رویدادهای ورزشی زنده انجام دهند، به دلیل لغو وقایع ورزشی در سراسر جهان، اجرای آن را به تعویق انداخت. دیوید واسلن (David Waslen)، مدیرعامل و بنیان گذار HedgeTrade در مورد این موضوع اظهار داشت: “در نتیجه ریدادهای اخیر، ما بخشی از آن تمرکز خود بر روی بازاریابی و توسعه را به سمت سایر بخش های توسعه مانند اضافه کردن پیش بینی سهام و ورود به عرصه استادیوم های ورزشی تغییر خواهیم داد. “

توکن ها در انتظار فروش

محدودیت ها و مشکلات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا باعث شده که هیچ سرمایه گذاری ای بر روی بسیاری از توکن های فروش صورت نگیرد و دیگران را مجبور به تأخیر در راه اندازی خود می کنند. آخرین گزارش ICOBench نشان می دهد که سرمایه گذاری های انجام شده توسط پروژه ها در طول هفته آخر ژانویه تا هفته اول فوریه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به طور قابل توجهی کمتر است.

بسیاری از پروژه ها، پروپوزال های خود را به طور نامحدودی به تعویق انداخته اند. جسی اووزل (Jesse Uzzell)، مدیرعامل و بنیان گذار Climate Futures عنوان کرد که این پروژه باید فروش توکن های خود و راه اندازی برنامه های غیرمتمرکز خود را که در ابتدا برای ماه مارس برنامه ریزی شده بود را کنسل کند. وی در این باره عنوان کرد: “ما عرضه ۱PLANET خود را به تعویق انداختیم و به دلیل بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا در مورد تاریخ رسمی جدید راه اندازی آن تصمیمی نگرفته ایم.

SWAZM، یکی دیگر از شرکت های بزرگ بلاک چینی است که عرضه صرافی اولیه خود را برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی کرده بود، اما اخیرا از تعویق عرضه آن خبر داد. ولی مالینویو (Vali Malinoiu)، مدیرعامل و بنیان گذار این شرکت عنوان کرد:

این وضعیت، ما را مجبور به اجرای سیاست های دورکاری و به تأخیر انداختن بسیاری از مشارکت ها کرد و ما را در وضعیت هشدار عمومی قرار داد.

به گفته سوخی جوتلا (Sukhi Jutla)، سرمایه گذاران اکنون بیشتر بر روی حفظ وجه نقد خود تمرکز می کنند و منتظرند، ببینند که بعد از عبور از بحران ویروس کووید ۱۹، شرایط اقتصاد و کسب و کارها چگونه است. فروش توکن پروژه وی یعنی MarketOrders  که یک بازار مبتنی بر بلاک چین در صنعت طلا و الماس است، سه ماه به تعویق افتاد، زیرا روند توسعه فناوری کند شد.

با این حال، کسانی هستند که اعلام کرده اند که فروش توکن های آنها تحت تأثیر این ویروس همه گیر نبوده است. به عنوان مثال، در تاریخ ۵ مارس، صرافی ارز دیجیتال BTSE IEO، عرضه صرافی اولیه خود را موفقیت آمیز اعلام کرد و توکن های خود را در عرض ۴ ساعت به فروش رساند. این در حالی است که پروژه بلاک چین ۱٫۷۶ میلیون دلار جمع آوری کرد و تمام توکن های خود را از طریق مزایده هلندی به فروش رساند.

صرافی ها

به نظر می رسد که صرافی های بزرگی مانند کراکن، جمینی، اوکی اکس، بیت استمپ تحت تأثیر اپیدمی ویروس کرونا قرار نگرفته اند و یک افزایش در میزان ثبت نام های کاربران و حجم معاملات خود را گزارش می کنند. گزارش معاملات قراردادهای آتی ماهانه بایننس حاکی از افزایش ۸۵ درصدی در حجم معاملات قراردادهای آتی دائمی برای ژانویه سال ۲۰۲۰ است. صرافی اوکی اکس در ماه فوریه، اوکی چین (OKChain) را بر روی یک شبکه آزمایشی راه اندازی کرد و اولین برنامه مالی غیرمتمرکز خود یعنی OKEx DEx  را پس از راه اندازی سرویس دروازه فیات Buy Cryptoرا عرضه کرد. کاربران با استفاده از دروازه فیات Buy Cryptoمی توانند، ارز فیات خود را به ارزهای دیجیتال تبدیل کنند.

همانطور که کوین تلگراف در تاریخ ۵ مارس گزارش داد، شیوع  گسترده ویروس کرونا در آسیا مانع راه اندازی Huobi Thailand نشده است. دو صرافی ارز دیجیتال بزرگ دیگر یعی پولونیکس و بیتفینکس نیز، عرضه های خود را که عبارتند از LaunchBase  و Staking Rewards Program  و برای ماه جاری برنامه ریزی شده اند، به تعویق نینداختند.

حریم خصوصی کرونا

وقتی صحبت از صرافی های ارز دیجیتال در مناطق دیگر می شود، به نظر می رسد که وضعیت یکسان است. به عنوان مثال Bithumb Global ، برنامه های خود را برای عرضه توسعه هایش همانطور که در ابتدا در نظر گرفته شده بود با کوین تلگراف به اشتراک گذاشت.

وینسنت پون (Vincent Poon)، معاون رئیس این شرکت اظهار داشت: ویروس کرونا واقعاً روی رشد ما تأثیر نمی گذارد زیرا بیشتر فعالیت های ما دیجیتال اولیه هستند. سانی ان جی (Sunny Ng)، مدیر ارشد بازاریابی Bithumb Global نیز افزود که این شرکت توسعه محصولات بازرگانی متنوع خود را تسریع کرده است.

علی بیکوردی (Ali Beikverdi)، بنیان گذار و مدیرعامل ارائه دهنده نرم افزارهای مبادله bitHolla به کوین تلگراف گفت که حجم معاملات صرافی های ارز دیجیتال موجود که از نرم افزار کیت مبادله این شرکت استفاده می کنند، بسیار زیاد شده است. بیکوردی اضافه کرد: این مسئله شاید به این دلیل باشد که تعداد افرادی بیشتری در دوران قرنطینه آنلاین می شوند و تلاش می کنند تا بتوانند از طریق معاملات آنلاین ارزهای دیجیتال زندگی روزمره را سپری کنند.

با این حال، طبق گفته بیکوردی، افزایش تردید از سوی اپراتورهای صرافی هایی که می خواهند یک صرافی راه اندازی کنند، باعث شده است که این ارائه دهنده، تبلیغات و محتوای بازاریابی را به تعویق بیندازد و به یک محتوای جدید ایجاد کند.

چگونه پروژه ها با پیامدهای ناشی از بحران شیوع ویروس کووید ۱۹ مقابله می کنند؟

کوین تلگراف با ۱۸ پروژه صحبت کرد تا بفهمد تاثیر ویروس کرونا بر فعالیت شرکت های بلاک چین و ارز دیجیتال چگونه است. ده نفر از آنها گزارش دادند که این بیماری همه گیر هیچ تاثیری در فرآیندهای تجاری آنها ندارد. آنها این موضوع را به رویکرد غیرمتمرکز خود نسبت می دهند. به عنوان مثال، اریک بنز (Eric Benz)، مدیرعامل شرکت Changelly به کوین تلگراف گفت که این تیم هنوز در صدد است تا مهمترین محصول خود در این سه ماه به بازار عرضه کند و عملیات ها ادامه دارد تا قدرتمند باقی بمانند و میزان استفاده آنها افزایش یابد.

هزینه های دقیق نیز همان چیزی است که به پروژه های بلاک چین کمک می کند تا روند کار آنها تحت تأثیر بحران ناشی از ویروس کرونا قرار نگیرد. بنیاد Interwallet Operability که یک توسعه دهنده توکن هوشمند است، در گفتگو با کوین تلگراف عنوان کرد که مدیریت درست بودجه به این شرکت کمک کرد تا در اواخر ماه مارس با مشارکت ۲۳ تولیدکننده بلاک از سراسر جهان، بلاک چین FIO Protocol را راه اندازی کند. سایر پروژه هانیز با روش های جدید سازگار شده اند که به نظر می رسد باعث شده در وضعیت به وجود آمده همچنان کارآمد باشند.

نوربرت گوفا (Norbert Goffa)، از بنیان گذاران و مدیر اجرایی ILCoin در مصاحبه با کوین تلگراف توضیح داد که علیرغم لغو بسیاری از وقایع و ایجاد محدودیت های سفر، این پروژه در نظر دارد تا این فناوری را در پاییز به نمایش بگذارد و با شرایط سازگار شود تا طبق نقشه راه خود عمل کرده باشد. در عین حال، این شرکت بر روی جنبه های دیگری که نیازی به جلسات چهره به چهره ندارند، مانند مشارکت و فهرست بندی ارزهای صرافی تمرکز دارد.

ماتیک (Matic)، یکی دیگر از پلتفرم های مقیاس پذیری بلاک چین، در ماه مارس با وجود به تعویق انداختن وقایع مهم، همکاری های بی شماری را آغاز کرد. چاندرش اهاروار (Chandresh Aharwar)، معاون عملیات و بازاریابی این شرکت در این بازه به کوین تلگراف گفت:

به طور کلی، دورکاری برای ما خوب بوده است و من شخصاً مشاهده می کنم که عملکرد کلی تیم بهبود یافته است.

با این حال، پروژه های باقیمانده برنامه های خود را تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار دادند. در یک پست وبلاگ اخیر، تیم Filecoin توضیح داد که برخی از اعضای جامعه این پروژه در چین خواستار تأخیر قبل از راه اندازی نسخه دوم آزمایشی هستند، بنابراین، این بحران بر راه اندازی نهایی شبکه اصلی که تا تابستان سال ۲۰۲۰ به تعویق افتاد، تأثیر داشته است.

برخی از پروژه ها به دلیل به تعویق انداختن رویدادهای مهم خود با خسارات مالی و اختلال در مشارکت مواجه شده اند. گری برسی (Gary Bracey)، مدیرعامل شرکت Terra Virtua در این باره به کوین تلگراف گفت که این پروژه حدود شش هفته عقب افتاده است. وی اظهار داشت:

ما در ابتدا قصد داشتیم یک آزمایش گسترده را در اواسط ماه مارس انجام دهیم و در ماه آوریل به طور رسمی فهالیت خود را آغاز کنیم. با توجه به شرایط حاکم، ما مجبور شدیم که استراتژی خود را مطابق با آن تطبیق دهیم.
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location