video thumb

مدیرعامل Trustology : دیفای به یک مکانیسم برتر برای امور مالی تبدیل خواهد شد!

مدیرعامل Trustology معتقد است اگر معماری زیر بنایی دیفای بتواند به طور مؤثری مقیاس پذیر شود، به ابزار اصلی تأمین مالی در سطح جهان تبدیل خواهد شد.

طبق گفته الکس باتلین (Alex Batlin)، بنیان گذار و مدیرعامل پلتفرم کاستودی ارزهای دیجیتال Trustology گفته است که اگر پروتکل های غیرمتمرکز (DeFi) به طور موثر مقیاس پذیر شوند، به زودی می توانند به عنوان استخر نقدینگی غالب جهان ظاهر شوند.

کوین تلگراف با باتلین که یکی از بنیان گذاران و عضو هیئت مدیره Enterprise Ethereum Alliance است، در کنفرانس اخیر BlockDown 2020 در مورد چشم انداز سرمایه گذاری های غیرمتمرکز و چگونگی تأثیر دیفای در زمینه کاستودی ارزهای دیجیتال صحبت کرد.

دیفای در حال تبدیل شدن به ابزار غالب مالی در سطح جهان

الکس تأکید کرد که وی نسبت به دیفای بسیار هیجان زده است و اظهار داشت: فرضیه کلان من برای دیفای این است که وقتی شروع به کار می کند، به طور بالقوه می تواند یکی از معتبرترین استخرهای نقدینگی باشد، زیرا غیر متمرکز است، بنابراین بسیار جهانی تر است.

بنیان گذار Trustology با پروتکل های دیفای در صرافی های متمرکز در تضاد است و استدلال می کند که بیشتر صرافی ها به دلیل ملاحظات نظارتی و ترجیح مشتری فعالیت می کنند. وی اظهار داشت: “در حالی که اگر به توزیع آدرس IP برای افرادی که از دیفای استفاده می کنند توجه کنید، متوجه می شوید که بسیار جهانی تر است.”

“با پیشرفت و افزایش سرعت پروتکل ها و غیره، انتظار می رود که نقدینگی بسیار عمیق تر و قیمت ارزان تر باشد. بنابراین اگر این فرضیه از بین برود، فکر می کنم دیفای، مکانیسم غالب است که ما از طریق آن تأمین مالی انجان می دهیم. “
پلتفرم های های کاستودی باید با دیفای سازگار شوند

باتلین تأکید کرد که امور مالی غیر متمرکز نیز چالش های بسیاری برای ارائه دهندگان کاستودی به همراه دارد.

الکس اظهار داشت: “بنابراین دارایی های کاستودی متولیان معمولی در کارهایی که می توانند انجام دهند ثابت هستند -” من بیت کوین را حفاظت خواهم کرد، می دانم چگونه بیت کوین را معامله کنم، “یا” من اتر را حفاظت خواهم کرد، بنابراین می دانم چگونه اتر را معامله کنم”. وی در ادامه افزود:

“مشکلی که در مورد برنامه های غیر متمرکز مالی وجود دارد این است که تقریباً فراگردهای مختلفی از کارهایی است که با یک دارایی یا قرارداد هوشمند انجام می شود. روشی که ما به آن نگاه می کنیم این است که در نهایت شما واقعاً در حال حظانت دارایی های بلاک چین نیستید، شما در حال حفاظت کلیدها و مدیریت تراکنش ها هستید.”

وی می افزاید: “به همین دلیل ما سعی کردیم که با متا ماسک یک ادغام انجام دهیم.” ما API های خود را ارائه می دهیم تا در اصل بتوانیم هر تراکنش را دوباره امضا کنیم. ”

باتلین با اشاره به پیچیدگی روزافزون کاستودی ارزهای دیجیتال، خندید و اظهار داشت: کارهای زیادی باید انجام شود. وقتی شروع می کنید، فکر می کنید که “اوه، فقط یک کیف پول است”، و بعد متوجه می شوید که این چیزی بیشتر از یک کیف پول است. ”

مقیاس پذیری می تواند چالشی برای رشد دیفای باشد

باتلین علی رغم هیجان خود برای امور مالی غیر متمرکز خاطرنشان می کند که پلتفرم های پشتیبانی از دیفای به منظور تسهیل در پذیرش پروتکل های مالی غیرمتمرکز، نیاز به مقیاس پذیری بیشتری دارند.