video thumb

ارائه یک گواهی بلاک چین برای محافظت از مصرف‌کنندگان در برابر خطرات ویروس کووید ۱۹ توسط دانشگاه انگلستان!

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که محققان بریتانیایی در حال آزمایش یک مجوز جدید مبتنی بر بلاک چین هستند که برای مدیریت خطرات ناشی از ویروس کووید ۱۹ در سراسر زنجیره تأمین طراحی شده است.

در بیانیه ای، استاد ناسیم بلبی (Nassim Belbaly)، مدیر دانشکده بازرگانی شهر بیرمنگام خاطرنشان کرد که ” ویروس کرونا نشان دهنده یک بحران اعتماد است زیرا ما دیگر نمی توانیم به طور خودکار به کالاها یا تأمین کنندگان اعتماد کنیم.”

بنابراین، ما به دنبال راه حل های جدید، ایمن و خودکار برای اطمینان به مصرف کنندگان و تأمین کنندگان هستیم که بگوییم کالاهای موجود در زنجیره ارزش خطری برای سلامتی برای خود یا دیگران ندارند.

برای مقابله با چشم انداز به وجود آمده پس از ویروس کرونا، “چهارمین مرکز فن آوری های انقلاب صنعتی” که به تازگی راه اندازی شده است، در حال آزمایش یک گواهینامه پاکسازی ویروس کرونا (CCC) مبتنی بر بلاک چین است که توسط TTPF در بریتانیا صادر شده است.

این مرکز به عنوان “BCU-CCEG 4IR” نیز شناخته شده است که مخفف نام دو بنیان گذار مشترک آن است یعنی دانشگاه شهر بیرمنگام (BCU) و مرکز غیرانتفاعی شهروندی، شرکت و دولت (CCEG).

CCEG از زمان تأسیس خود در سال ۲۰۱۳، به عنوان یک اتاق فکر جهانی فعالیت کرده است و ۱۶۵،۰۰۰ عضو در تحقیق و توسعه ابزارهای ارزش های اجتماعی خود که از فناوری های نوظهور مانند بلاک چین، هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و ۵G استفاده می کنند، در آن مشارکت داشته اند.

این گواهی چه چیز ی را ارائه می دهد؟

بنا بر گزارش ها، گواهی CCC می تواند برای سازمان ها، محصولات و حتی افراد صادر شود تا تأیید کنند که آنها اقدامات مناسب را برای کاهش خطرات ویروس کووید ۱۹ دنبال کرده اند.

چالش های ناشی از بحران فعلی بهداشت عمومی، نگرانی های گسترده تری در مورد پیروی از رفتارها و اخلاق در لجستیک مدرن و زنجیره های ارزش را در پی دارد. همانطور که اولینگا تائید (Olinga Taeed)، استاد مهمان بلاک چین در دانشگاه شهر بیرمنگام، استدلال می کند:

“این گواهی تأیید می کند که یک تامین کننده از بالاترین استانداردهای بهداشت عمومی، پایداری، ضد رشوه خواری و حتی برده داری مدرن پیروی می کند. و در این حالت، ما می توانیم میزان خطر عرضه را به دلیل وجود ویروس کرونا تأیید کنیم. این نشان دهنده آینده مدیریت زنجیره تأمین است.”

این گواهی به عنوان وسیله ای برای ردیابی چرخه زندگی هر محصول معینی، به عنوان مثال مایع ضدعفونی دستی، در ابتدا در میدلندز ایالات متحده آزمایش می شود، منطقه ای که تحت تأثیر این بیماری همه گیر قرار دارد.

متناسب سازی زنجیره با چالش های بهداشت عمومی

همانطور که گزارش شده است، انجمن بین المللی برنامه های کاربردی مورد اعتماد بلاک چین اخیراً از همکاری با کمیسیون اروپا و دانشگاه کالج لندن برای هماهنگی ارائه دهندگان مختلف راه حل بلاک چین که در حال مقابله با همه گیر ویروس کرونا هستند، خبر داده است.

متخصصان بلاک چین و شرکت های اینترنت اشیاء نیز گام هایی برداشته اند تا راه حل های خود را با مدیریت و اشتراک داده های متمرکز بر ویروس کووید ۱۹ تطبیق دهند.