video thumb

تعداد اعضای گروه‌های ارزهای دیجیتال تلگرامی‌ و توییتر در حال کاهش است، اما هنوز هم امید وجود دارد!

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که حجم توییت مربوط به ارز دیجیتال
جوشوا فرانک (Joshua Frank)، از استارتاپ مدیریت مالی The Tie به کوین تلگراف گفت تقریباً تمام ارزهای دیجیتال از ژانویه سال ۲۰۱۸ تا آوریل ۲۰۲۰ شاهد کاهش حجم توییت های مرتبط بوده اند:

“در ژانویه سال ۲۰۱۸، متوسط حجم توییت ۳۰ روزه بیت کوین به بیش از ۸۰٫۵۰۰ توییت در روز رسید و از آن زمان تا کنون، حدود ۶۶درصد افت داشته است. به گفته وی، اکثر افت حجم توییتر بیت کوین در سال ۲۰۱۸ رخ داده است و حجم توئیت های مربوط به بیت کوین هم اکنون در حال رسیدن به همان سطح هایی است که در اکتبر سال ۲۰۱۸ قرار داشت.”

فرانک عنوان کرد: “سه ماهه اول سال جاری در واقع یک سه ماهه مثبت از نظر علاقه به ارز دیجیتال بود.”

متوسط حجم توییت ۳۰ روزه بیت کوین در مقابل ارزش بازار. منبع: The Tie

Aztec، معامله گر ارز دیجیتال در تاریخ ۱۵ آوریل، آمار و ارقام ریزش گسترده اعضای گروه های تلگرام را در توییتر منتشر کرد و عنوان کرد که گروه های تلگرامی از ژوئن سال ۲۰۱۸ تا آوریل ۲۰۲۰ ریزش زیادی تجربه کرده اند. به عنوان مثال، گروه های تلگرامی @Decred، @CryptoAlert و @WhaleClub حدود ۲۵ تا۷۵ درصد از اعضای خود را از دست داده اند و بیشترین میزان ریزش اعضای خود را تا قبل از نوامبر سال ۲۰۱۹ داشته اند. با این حال،@StellarLumens حدود ۱۸ درصد از اعضای خود را بعد از این تاریخ از دست داده است و ۱۶ درصد از اعضای خود را قبل از این تاریخ از دست داده است.

تعاملات آنلاین بر قیمت بازار تأثیر می گذارد؟

قیمت بیت کوین امروز ۱۰ درصد افزایش یافته است و حدود ۷۰۰۰ دلار قیمت دارد، همانطور که در اوایل ژوئن سال ۲۰۱۸ حجم توییت یکسانی با حال حاضر داشت. با این حال، هم اتر (ETH) و هم XRP ارزش بخشی از آنچه را که دو سال پیش داشتند، همچنان حفظ کرده اند و هر دو کوین افت قابل توجهی در تعامل در توییتر و فعالیت تلگرام نشان می دهند به شوری که بیش از ۶۳ درصد از اعضا، @Ripple را ترک کردند.

متوسط حجم توییت ۳۰ روزه اتریوم، ریپل، بیت کوین کش و لایت کوین در مقابل ارزش بازار. منبع: The Tie

با وجود همبستگی ظاهری بین قیمت های ارز دیجیتال و مشارکت سرمایه گذار، فرانک تصور نمی کند که ریزش اعضا، نشان دهنده افت ارزش دارایی های دیجیتال باشد. وی در این باره عنوان کرد:

“من فکر نمی کنم که ما شاهد چیزی قابل توجه در بین بزرگ ترین دارایی های دیجیتال باشیم. در سه ماهه اول سال، ترون علیرغم ناهار جاستین سان با وارن بافت و مالکیت استیمیت با کاهش ۴۱ درصدی در میزان مکالمات و کاهش ۱۳ درصدی در قیمت خود روبرو بوده است. از طرف دیگر، دش که در میان دارایی های برتر با عملکرد (۵۸٪ +) روبرو بود، افزایش ۶۱ درصدی در میزان مکالمات توییتر را نشان می دهد.”