video thumb

بابی لی پیش‌بینی می‌کند که بیت کوین در سال ۲۰۲۰ به نقطه اوج تمام دوران خود می‌رسد!

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که بابی لی (Bobby Lee)، بنیان‌ گذار و مدیرعامل شرکت تولید کننده کیف پول‌ های ارزهای دیجیتال

لی در بیانیه ای به کوین تلگراف گفت که انتظار دارد بیت کوین با رویداد نصف شدن پاداش استخراج خود در ماه مه به ۱۰،۰۰۰ دلار برسد. این مدیرعامل همچنین پیش بینی قیمت ۲۵۰۰۰ دلاری بیت کوین را تا دسامبر سال ۲۰۲۰ را اعلام کرد.

نصف شدن پاداش استخراج به معنای تورم کمتر است

لی در چند جای دیگر نیز پیش بینی های مثبتی را برای قیمت بیت کوین مطرح کرده است. وی در توئیتی در نوامبر گذشته پیش بینی کرد که قیمت این دارایی تا سال ۲۰۲۸ به ۵۰۰۰۰۰ دلار برسد.

با اینکه یک ماه دیگر تا رویداد نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین نمانده است، بسیاری در فضای ارزهای دیجیتال پیش بینی می کنند که همانند رویداد نصف شدن پاداش استخراج پیشین، این بار نیز قیمت این ارز دیجیتال افزایش پیدا کند. لی با اشاره با رویدادهای نصف شدن پاداش استخراج قبلی که قیمت بیت کوین افزایش یافته است، عنوان کرد:

هنگامی که عرضه جدید به نصف کاهش یابد و تقاضا یکسان باقی بماند یا افزایش یابد، افزایش قیمت یقینا رخ می دهد. انتظار می رود که شاهد افزایش قیمت ۲۵ درصدی تا ۵۰ درصدی در سومین رویداد نصف شدن پاداش استخراج در ماه مه باشیم.

شرایط جهانی ممکن است قیمت بیت کوین را تحت فشار قرار دهد

در حال حاضر جهان با ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی مبارزه می کند، که این مسئله نیز در قیمت بیت کوین نقش دارد. “من انتظار دارم که تا چند هفته آینده تقاضای برای ارزهای دیجیتال افزایش یابد زیرا تورم بیت کوین با رویداد نصف شدن پاداش استخراج کاهش می یابد، در حالی که دولت ها همچنان برای کاهش اثرات اقتصادی ویروس همه گیر کرونا، تورم ارزها را کاهش می دهند.” لی اظهار داشت:

“از آنجا که حجم زیاد پول فیات موجب محدودیت کالاها و خدمات می شود، افزایش چشمگیر تورم امری اجتناب ناپذیر است، که این مسئله باعث می شود که سرمایه گذاران محتاط برای حفظ قدرت خرید خود، به بیت کوین به عنوان یک پناهگاه امن متوسل شوند.”

طبق گفته لی، نصف شدن پاداش استخراج این دارایی، با توجه به شرایط فعلی در سراسر جهان می تواند باعث پیش بینی سرمایه داران رمزنگاری در بالای زمان تمام خود باشد. “من اطمینان دارم که بیت کوین به سطحی بالاتر از سطح خود در اواخر سال ۲۰۱۷ یعنی ۲۰٫۰۰۰ دلار خواهد رسید و حداکثر تا پایان سال ۲۰۲۰ به قیمت ۲۵۰۰۰ دلار دست خواهد یافت. همچنین، بالت، کیف پول شرکت لی، با توجه به رویداد نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین و قیمت آتی این ارز دیجیتال چند بروزرسانی را انجام خواهد داد.

با این حال، گفتنی است که  برخی از کارشناسان انتظارات متفاوتی برای قیمت بیت کوین پس از وقوع نصف شدن پاداش استخراج دارند.