video thumb

خالق مدل انباشت به جریان: قراردادهای آتی قیمت بیت کوین را دستکاری نکرده‌اند!

طبق گفته خالق یکی از دقیق ترین مدل های قیمت ارزهای دیجیتال

در یک سری توییت، PlanB، (نام مستعار) تحلیلگر مدل انباشت به جریان اظهار داشت که قراردادهای آتی باعث نوسانات قیمت بیت کوین نشده است.

PlanB: پس از عرضه قراردادهای آتی هیچ چیز عجیبی در قیمت بیت کوین وجود ندارد

براساس مدل انباشت به جریان، بیت کوین همانطور که انتظار می رفت عملکرد کرده است حتی پس از عرضه اولین قراردادهای آتی در دسامبر سال ۲۰۱۷٫

این صنعت در حال حاضر صدها میلیون دلار حجم معاملات روزانه دارد به همین دلیل، قراردادهای آتی سال گذشته باعث شک و تردید شد که برخی از تحلیلگران متوجه این مسئله شدند که به نظر می رسد تاریخ تسویه با افت قیمت بیت کوین همزمان بوده است.

PlanB تشریح کرد که قیمت بیت کوین توسط قراردادهای آتی دستکاری نمی شود.

“CME قراردادهای آتی بیت کوین را در دسامبر ۲۰۱۷ راه اندازی کرد. بسیاری، به اوج قیمت این ارز دیجیتال در دسامبر ۲۰۱۷ اشاره می کنند که قراردادهای آتی موجب این افزایش قیمت شده است. اما قیمت های بیت کوین به طور کامل در مدل های انباشت به جریان ماندگار شد. من انتظار چنین این اتفاقاتی را با عرضه یا بدون عرضه قراردادهی آتی نیز داشتم. هیچ چیز غیرعادی نیست.”

نمودار قیمت انباشت به جریان بیت کوین در تاریخ ۷ آوریل. منبع: PlanB / Twitter

مدل انباشت به جریان قیمت گذشته و آینده بیت کوین را براساس تعامل بین بیت کوین های “جدید” منتشر شده توسط ماینرها و بیت کوین های موجود در گردش ترسیم می کند. این مدل با وجود انتقاد مداومی که از چهره های صنعت صورت گرفته است، اثبات شده است که بسیار کارآمد می باشد.

هفته گذشته، یکی از کاربران توییتر معروف به J0e007 که از معامله گران بزرگ صرافی بیتفینکس است، کسانی را که مدافع مدل انباشت به جریان هستند، احمق خواند.

بیت کوین در اکتبر سال ۲۰۱۷ حدود ۷ هزار دلار قیمت داشت. معرفی قراردادهای آتی، موجب امیدواری ورود انبوه موسسات نهادی شد و بیت کوین در دسامبر سال ۲۰۱۷ تقریباً ۳ برابر شد و به ۲۰ هزار دلار رسید. “

“ما هرگز شاهد ورود انبوه موسسات نهادی برای سرمایه گذاری بر روی این بیت کوین نبودیم و قیمت این ارز دیجیتال مجددا به ۷ هزار دلار کاهش یافت و به مدت ۲ سال و نیم در همین قیمت نوسان داشت.”