video thumb

هشدار مدیرعامل شرکت بیتمکس: قیمت بیت کوین می‌تواند مجددا به سطح ۳٫۰۰۰ دلار بازگردد!

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که آرتور هایس (Arthur Hayes)، مدیرعامل بیتمکس و یک معامله گر با نام مستعار “Crypto Capo”، هر دو پیش بینی کرده اند که قیمت بیت کوین

پیش از سقوط بیت کوین به ۳٫۶۰۰ دلار در تاریخ ۱۲ مارس،”Crypto Capo” سقوط این ارز دیجیتال را به سطح ۳۰۰۰ دلار پیش بینی کرده بود و حالا دوباره وی در هفته جاری پیش بینی کرده است که احتمالاً بیت کوین به سطح ۲۲۰۰ دلار تا ۳۰۰۰ دلار کاهش می یابد.

هایس معتقد است که سهام سقوط خواهد کرد و بیت کوین نیز همین روند را دنبال خواهد کرد

در کوتاه مدت، هایس پیش بینی می کند که بازار سهام ایالات متحده پس از یک بازپرداخت به ظاهر قوی که از اواخر ماه مارس آغاز شده، عقب نشینی کند.

تزریق ۲ تریلیون دلاری به اقتصاد که توسط فدرال رزرو سازمان دهی شده است، قصد دارد از سقوط دیگر بازار درست همانند آنچه که در سال ۲۰۰۸ رخ داد، جلوگیری کند و به نظر می رسد که این امر منجر به افزایش تقاضا برای سهام در هفته های اخیر شده است.

با توجه به اینکه پیشرفت محدودی در زمینه کنترل اپیدمی ویروس کرونا در ایالات متحده و اروپا وجود دارد، تولیدات جهانی متوقف شده است و به نظر می رسد اقتصادهای بزرگ اروپا در یک سقوط آزاد قرار دارند، دارایی های پرخطر مانند سهام و بیت کوین در چنین موقعیتی آسیب پذیر هستند.

در تاریخ ۱۲ مارس، قیمت بیت کوین عمدتا در صرافی های قراردادهای آتی از جمله بیتمکس، اوکی اکس و بایننس فیوچرز به ۳۶۰۰ دلار سقوط کرد، در حالی که بازارهای اسپات قیمت این ارز دیجیتال در بازارهای نقدی همچنان بالاتر از ۴۰۰۰ دلار بود.

این که آیا بیت کوین می تواند به کمترین نرخ اخیر خود یعنی ۳،۶۰۰ دلار برسد یا به سطح پشتیبانی ۴۵۰۰ تا ۴،۸۰۰ دلاری بازگردد، همچنان امکان پذیر است، اما ممکن است یک فروش شدید دیگر توسط بازار سهام ایالات متحده ایجاد شود و باعث پایین آمدن نرخ شود.

چرا هایس فکر می کند که بیت کوین در پایان سال ۲۰۲۰ به ۲۰٫۰۰۰ دلار می رسد

بیشتر کشورها، به ویژه ایالات متحده و اروپا در وضعیت ترس و نگرانی قرار دارند زیرا تعداد موارد مبتلا به ویروس کرونا روز به روز در حال افزایش است. در حالی که دانشمندان برجسته مانند دکتر آنتونی فاوسی (Anthony Fauci) گفته اند که برای تولید واکسن ویروس کرونا به ۱۲ تا ۱۸ ماه نیاز خواهد بود، چندین غول داروسازی گفته اند که آنها به تولید این واکسن در طی ۸ ماه آینده خوش بین هستند.

داروهای جایگزین مانند هیدروکسی کلروکین که برای درمان مالاریا تجویز می شود، در درمان برخی از بیماران مبتلا به ویروس کرونا مؤثر است، اما در حال حاضر هنوز یک درمان قطعی برای این ویروس وجود ندارد.

از آنجا که ایالات متحده و اروپا شاهد پیشرفت در مهار ویروس کرونا هستند و معالجات مؤثری صورت می پذیرد، بازار سهام احتمالاً واکنش جدی به این موضوع نشان خواهد داد و احتمالاً منجر به افزایش تقاضا برای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نیز می شود.

لازم به ذکر است که هایس هنوز هم تخمین می زند که قیمت بیت کوین تا پایان سال جاری به ۲۰،۰۰۰ دلار برسد.