video thumb

صلیب سرخ ایتالیا با استفاده از بیت کوین‌های اهدایی، پست پزشکی کووید ۱۹ را می‌سازد!

بر اساس گزارش های منتشر شده، در تاریخ ۵ آوریل که مصادف بود با “روز اهدای خون” ایتالیا، صلیب سرخ این کشور با استفاده از سرمایه به دست آمده از طریق جمع آوری کمک های مالی یک پست پزشکی پیشرفته ساخت.

صلیب سرخ ایتالیا در کمتر از یک ماه نزدیک به ۳۲۰۰۰ دلار از طریق کمک های مالی ارز دیجیتال جمع آوری کرده است. تقریباً ۲۲،۰۰۰ دلار برای تأمین هزینه ساخت اولین پست پزشکی پیشرفته در شهر کاستل گاندولفو در نزدیکی رم استفاده شده است.

این وجوه برای خرید یک چادر پنوماتیک که در آن این پست پزشکی به همراه سایر مواد قرار دارد، هزینه شده است. این چادر در روز اهدای خون در ایتالیا برپا شد و به عنوان ایستگاه غربالگری برای معاینات پزشکی قبل از اهدای خون استفاده شد.

برونو پیتروسانتی (Bruno Pietrosanti)، رئیس صلیب سرخ ایتالیا گفت: “خوشبختانه به اولین نقطه عطف اصلی جمع آوری کمک های خود رسیدیم. وی افزود: “ما خوشحالیم که کمک های دریافتی را به یک کمک ملموس تبدیل کرده ایم و بسیار خوشحالیم که از جامعه بیت کوین کمک زیادی دریافت کرده ایم.”

پست پزشکی برای میزبانی اهدای خون منظم

کوین تلگراف با داوید منگالدو (Davide Menegaldo)، مدیر ارشد عملیاتی Helperbit، شرکتی که اقدام به برپایی کمپین ارز دیجیتال صلیب سرخ کرد، صحبت کرد و اظهار داشت که روزهای اهدای خون حداقل چهار بار در هفته و برای چهار ماه آینده برگزار خواهد شد و برنامه بعدی برای ۱۹ آوریل می باشد.

منگالدو در ادامه افزود که تیم صلیب سرخ در نظر دارد تجهیزات بیشتری را که با کمک های بیت کوین خریداری شده است، مورد استفاده قرار دهد.”

گفتنی است که در زمان نگارش این مطلب، این نوآوری بیش از ۴ بیت کوین (BTC) را در کل جمع آوری کرده است. بیش از ۱۰،۰۰۰ دلار هنوز در انتظار استفاده است.

صلیب سرخ پس از به ثمر رساندن اولین هدف خود با ۱۰۷۰۰ دلار در مدت سه روز، فقط دو هفته دیگر طول کشید تا این کمپین از هدف دوم خود یعنی رسیدن به ۲۶،۰۰۰ دلار فراتر رود با وجود اینکه این ارگان همچنان کمک های مالی دریافت می کند.

منگالدو اظهار داشت که این پست پزشکی با تجهیزات اساسی تقریباً ۱۳۰۰۰ دلار هزینه دارد، در حالی که تسهیلات با تجهیزات پیشرفته تر می تواند به راحتی از ۲۲۰۰۰ دلار فراتر رود.

در حالی که مدیر ارشد عملیاتی Helperbit اظهار داشت که این شرکت تلاش کرده تا تاجران را در بخش کمک هایی که از بیت کوین پشتیبانی می کنند، پیدا کند، وی اذعان کرد:

روشن است که این هدف باید با وضعیت موجود در جهان در تعادل باشد، بنابراین ما سعی خواهیم کرد که مبادله ای مطابق با وضعیت اضطراری فعلی پیدا کنیم که بتوانیم تنها از بیت کوین استفاده کنیم.

صلیب سرخ ۲،۹۱۵ بیت کوین را به کار می گیرد که فقط ۰٫۵۵ درصد کارمزد را در بر می گیرد

صلیب سرخ تاکنون ۲،۱۹۵ بیت کوین خرج کرده است و فقط ۰٫۵۵ درصد از کل هزینه ها را متحمل شده است که این مسئله کارآیی ارزهای دیجیتال در زمینه کمک های مالی را برجسته می کند.

“این نوآوری نشان داد که چگونه می توان بیت کوین به دست آمده از سراسر جهان را تنها در طول دو هفته به یک دارایی ملموس که در شرایط اضطراری مورد نیاز است، تبدیل کرد.”

لازم به ذکر است که ۹۷ درصد از کمک های مالی جمع آوری شده در قالب بیت کوین بوده و ۳ درصد باقی مانده را ارزهای دیجیتال جایگزین تشکیل می دادند.  ۹۰درصد از این کمک های مالی از طرف اهداکنندگان ناشناس صورت گرفته است.