video thumb

ارزهای دیجیتال ؛ فرصتی طلایی برای کسب درآمد در قرنطینه

یکی از مسایلی که این روزها همه با آن سر و کار دارند، مراقبت از خود و رعایت اصول بهداشتی و ماندن در خانه برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا است. اما این مسأله برای خیلی از افراد دردسر ساز شده، زیرا آنها دارای تجارت های کوچک و بزرگی هستند. که باید از طریق آنها برای خود کسب درآمد نمایند. بنابراین گاهی ریسک کرده و به محل کار خود می روند. همین امر باعث شده عده ای به این بیماری مبتلا شوند. اما این روزها و در این شرایط یکی از بهترین راهکارها کسب درآمد به کمک ارزهای دیجیتال

یکی از دستاورد هایی که زندگی امروز را توانسته راحت تر نماید، پدید آمدن ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین است. ارزهای دیجیتال در واقع پول هایی هستند که به صورت الکترونیکی ذخیره و منتقل می شوند. همانگونه که اسم ارزهای دیجیتال نشان می دهد، در واقع آنها به هر ارزشی که در بستر دیجیتال ایجاد می شود، اشاره دارند. مفهوم ارزهای دیجیتال در برابر اوراق بانکی و یا سکه های طلا مطرح شده است. یکی از دلایلی که امروزه همه با روی باز فناوری بلاک چین را می پذیرند، این است که این فناوری به عنوان یک فناوری ماندگار شناخته شده است. به دلیل جایگاه قابل قبولی که بیت کوین به دست آورده است، می توان به طور رسمی آن را یک پدیده موفق عنوان کرد. هر چند هنوز بیت کوین جای کار دارد و باید برای بازکردن جایگاه خود بین همه مردم پیشرفت های بیشتر نماید.

امروزه بازار ارزهای دیجیتالی آنقدر جدی شده است، که حتی سرمایه گذاران این عرصه معتقد هستند، نباید از این صنعت به طور کامل کناره گرفت و خارج شد. زیرا این کار درست و عاقلانه ای نیست. و برعکس باید مردم و علاقمندان به کسب درآمد بیشتر وارد این حوزه شوند. در این میان بیت کوین به عنوان ارز اول و شناخته شده می تواند، کمکی به سرمایه گذاری و حفظ سرمایه های فعلی آنها باشد. بیت کوین پس از گذراندن بحران های بزرگ امتحان خود را پس داده است و امروز دیگر با بازسازی خود به جایگاه واقعی اش دست پیدا کرده است. بنابراین گذشته نمی تواند دلیلی برای عملکرد بد در آینده باشد.

اما در بحران کرونا ارزهای دیجیتال بیشتر مزایای خود را به نمایش گذاشته اند. اولین مزیت ارزهای دیجیتال در این روزها نقل و انتقالات مالی به همه جای جهان است. بدون اینکه نیازی باشد به بانک ها مراجعه ای صورت گیرد. اگر شما بازرگان هستید، می توانید پرداخت های خود را از طریق ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین انجام دهید و کالاهای بازرگانی اتان را از همه جای دنیا خریداری نمایید. در طی سال های اخیر شاهد رشد روز افزون ارزهای دیجیتال به خصوص ارز بیت کوین بوده ایم و ارزهای دیجیتالی که رمز نگاری شده هستند، آنها دارای محبوبیت و استقبال بی‌ نظیری شده اند. تا جایی که اکنون کاربران بسیاری در سراسر جهان در حال استخراج و یا تبدیل پول‌ های خود به ارزهای دیجیتال هستند و هر روز نیز به جمع آنها افزوده می شود. می توان گفت دلیل اصلی آن این است که با استخراج و یا خرید این ارزهای دیجیتال افراد بسیاری توانسته اند، سودهای قابل ملاحظه ای را کسب کنند.

بیت کوین؛ پولی برای مبادله در سراسر جهان

در سال ۲۰۰۹ بیت کوین به عنوان یک پول دیجیتالی معرفی شد و کم کم خود را به عنوان یک رمز ارز مورد قبول همه در سراسر جهان قرار داد و به عنوان بزرگ ترین و محبوب ترین ارز دیجیتال خود را معرفی کرد. به دلیل همین محبوبیت است، که می توان از این ارز دیجیتال برای مبادله در سراسر جهان کمک گرفت. و به جای مراجعات مکرر به بانک ها و استفاده از پول های کاغذی از مزایای آن بهره برد. اما چیزی که بیت کوین را بیشتر منحصر به فرد می کند. قرار گرفتن آن در بستر بلاک چین است. زیرا بلاک چین فناوری است که به عنوان یک نهاد مستقل بدون امکان دخالت دولت ها و کنترل توسط فرد یا نهادی خاص شناخته می شود. همچنین بلاک چین این ویژگی را دارد که تراکنش هایی که در آن صورت می گیرد، را در یک دفتر کل غیر قابل تغییر ثبت شده و برای همگان قابل رویت می باشد. البته با حفظ هویت دارندگان این تراکنش ها این امر صورت می گیرد. در نهایت می توان گفت به دلیل جایگاه قابل قبولی که بیت کوین به دست آورده است، می توان به طور رسمی آن را یک پدیده موفق در کارهای اقتصادی عنوان کرد.

با توجه به شیوع روز افزون ویروس کرونا شاید دیگر تا مدت ها دسترسی به خدمات بانک ها مشکل باشد. بنابراین می توان گفت مردم می توانند در این شرایط دارایی های خود را تبدیل به ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین نمایند و در بازار های مالی اقدام به کارهای اقتصادی برای کسب درآمد کنند. در این صورت هیچ نیازی به خروج از منزل و حتی صحبت رودر رو با دیگر افراد نخواهید داشت. زیرا شما از طریق رایانه خود خواهید توانست به کارهای تجاری بپردازید. حتی می توانید از کمک مشاوران این عرصه نیز از طریق اینترنت بهره ببرید. رمز ارزها می توانند در حوزه های اقتصادی به علت تخصصی بودنشان سرویس ها و امکاناتی شبیه سرویس های بانک ها در اختیار مردم قرار دهند.  به طور مثال این خصوصیت را در رمز ارز استلار به عنوان رمز نگاری سریع با هزینه تراکنش بسیار ناچیز و بلاک چین نیز شاهدش هستیم. استلار دارای اعتبار زیادی است تا جایی که شرکت بزرگ IBM شریک آن است.

در واقع بیت کوین بر بستر بلاک چین قرار دارد و دارای قابلیت همتا به همتا به عنوان یکی از ظرفیت ها و  قابلیت های آن است. برای افراد این امکان را فراهم خواهد کرد که بدون اینکه به ضامنی برای انجام تراکنش نیاز داشته باشند، میان خودشان پول هایی را مبادله نمایند. این امر به عنوان یکی از بهترین و برجسته ترین مزیت های بیت کوین همچنین این امکان را برای همه فراهم می کند که کاربران با پنهان نگهداشتن هویت خود بتوانند تراکنش هایشان را انجام دهند. در برخی پلتفرم ها مانند پی پال چنین مزیتی وجود ندارد. اینکه بیت کوین بدون مرجع مرکزی است نشان می دهد هیچ سازمان، دولت و مقامی نمی تواند آن را کنترل کند و امکان تراکنش شما با بیت کوین را برایتان مسدود نماید. این امر نیز به عنوان یکی دیگر از مزایای بیت کوین محسوب می شود.

استخراج ارزهای دیجیتال؛ فرصتی برای کسب درآمد

از آنجایی که ارزهای دیجیتال حول محور فناوری کامپیوتر ها شکل گرفته و می توان گفت یک مفهوم جدید و به روز شده از ارز است. این پول تفاوت هایی نیز با ارزهای سنتی که به صورت روزمره که همه مردم جهان به طور رایج از آن استفاده می کنند؛ دارد. یکی از این تفاوت ها همانگونه که از نامش پیداست ذخیره شدن آن به صورت دیجیتالی است. به این صورت که اعداد ذخیره شده که همانگونه که گفته شد به صورت ۰ و ۱ می باشد، دارای مقادیری انتزاعی است. ارزهای دیجیتال در واقع بر بستر فناوری بلاک چین قرار دارد و توسط همان نیز کنترل و نظارت می شود. بلاک چین نیز در ابتدا با این هدف پا به دنیای فناوری گذاشت که بتوان با کمک آن به یک سیستم مالی غیر متمرکز دست یافت.

علاوه بر خرید و فروش و مبادله ارزهای دیجیتال از کامپیوترهای شخصی، علاقمندان می توانند در خانه به استخراج ارزهای دیجیتال بپردازند و پس از استخراج در مدت کوتاهی به کسب سود و درآمد هایی برسند. ارزهای دیجیتال علاوه بر کمک به کسب درآمد، خود می تواند عاملی برای مهار تورم باشد. بیت کوین با موجودی از قبل مشخص شده خود از چاپ پول توسط بانک های مرکزی مصون است و غیرمتمرکزسازی آن از تمام کشورها و جنبش های سیاسی باعث می‌شود، راهکار بی نقصی برای این مشکل باشد.