video thumb

مدیرعامل Pantera Capital: بیت کوین در طول بحران مالی سال ۲۰۲۰ به “بلوغ” خواهد رسید!

گزارش های انتشار یافته از این موضوع حکایت دارد که دن مورهد (Dan Morehead)، بنیان گذار و مدیرعامل شرکت Pantera Capital پیش بینی کرده است که بیت کوین

بنیان گذار صندوق پوشش ریسک ارز دیجیتال و بلاک چین مستقر در سان فرانسیسکو در نامه ای در تاریخ ۲۵ مارس به سرمایه گذاران در بررسی عواقب ناشی از بحران مالی ناشی از شیوع کووید ۱۹، این نظرات را ارائه داد.

مورهد پیش بینی خود را در زمینه اقتصاد ارائه داد و عنوان کرد، وی معتقد است که اقتصاد جهانی وارد اولین دوره رشد منفی خود خواهد شد. وی در مورد اقتصاد آمریکا عنوان کرد: “من معتقدم که این رکود اقتصادی بزرگ تر از رکودهای پس از جنگ است.” وی گفت:

من ۳۵ سال وقت خود را در زمینه اختلالات موجود در معاملات کلان جهانی صرف کرده ام. این مورد مانند هیچ مورد دیگری نیست. این رکود، مطمئنا طولانی ترین گسترش جهانی را پایان خواهد داد. این رکود، به احتمال زیاد تأثیر اقتصادی جهانی بیشتری نسبت به سایر رکودهای اخیر خواهد داشت.

بیت کوین به تدریج بهبود می یابد

مورهد خاطرنشان کرد که بیت کوین با بازار سهام در این رکود و سایر رکودهای بازار ارتباط دارد. با این حال، وی گفت که یکی دوماه پس از سقوط قیمت سهام بازار، ارزهای دیجیتال تمایل به همبستگی کمتری دارد. وی عنوان کرد:

ما اکنون معتقدیم که همبستگی زیاد و کوتاه مدت با بازارهای عمومی به پایان رسیده است و ارزهای دیجیتال به طور مستقل معامله خواهند شد.

وی بیت کوین را به اوراق قرضه تشبیه کرد که در زمان آشفتگی بازار می درخشند و پیش بینی کرد که بیت کوین قبل از رسیدن به بالاترین نرخ خود، به تدریج بهبود می یابد. وی در ادامه عنوان کرد:

قیمت بیت کوین ممکن است در دوازده ماه آینده رکورد جدیدی را رقم بزند. این اتفاق یک شبه رخ نمی دهد. بهترین حدس من این است که ۲ تا ۳ ماه طول می کشد تا سرمایه گذاران نهادی سبد دارایی های فعلی خود را کاهش دهند. ۳تا۶ ماه دیگر نیز برای تحقیق در مورد فرصت های جدید مانند بدهی شرکت های ورشکسته، موقعیت های ویژه، ارزهای دیجیتال و غیره زمان لازم است. پس از آن که آنها شروع به سرمایه گذاری می کنند، این بازارها واقعاً شروع به افزایش می کنند.

بنیانگذار Pantera Capital قیمتی را برای بیت کوین پیش بینی نکرد، با این حال او قبلاً گفته بود که بیت کوین پتانسیل دستیابی به ۳۵۶،۰۰۰ دلار را در طی دو سال دارد.

سرمایه گذاران در طول بی ثباتی بازار به Pantera نگاه می کنند

Pantera به عنوان اولین صندوق بیت کوین در ایالات متحده، پتانسیل های موجود در ارزهای دیجیتال را مشاهده کرد و به دنبال اولین جذب سرمایه خود در سال ۲۰۱۳ حدود ۱۳ میلیون دلار جمع آوری کرد و برای دور دوم جذب سرمایه خود حدود ۲۵ میلیون دلار سرمایه جمع آوری کرد.

در حالی که وی اعتراف می کند که هیچ چیز قطعی نیست، او معتقد است که این دوران باعث رسیدن بیت کوین به اوج خود می شود و این که این ارز  دیجیتال که به مدت ۱۱ سال به عنوان رهبر بازار بوده است، سود خوبی کسب می کند.

در انتها باید عنوان کرد که بیت کوین در یک بحران مالی متولد شد و در این بحران به بلوغ خواهد رسید.