video thumb

بیت کوین، سهام تسلا، ترون؛ وارن بافت چگونه اولین بیت کوین خود را دریافت کرد؟

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که وارن بافت (Warren Buffett)، سرمایه گذار میلیاردر، اولین بیت کوین و چندین ارز دیجیتال دیگر خود را طی یک قرار ملاقات و صرف شام با پنج طرفدار ارز دیجیتال که توسط جاستین سان که ۴٫۵۷ میلیون دلار برای این وعده غذایی با این مولتی میلیاردرهزینه کرد تدارک یافته بود، دریافت کرد. آنها چندین موضوع را مورد بحث و گفتگو قرار دادند، از جمله اینکه آیا سهام تسلا سرمایه گذاری خوبی است، چرا که این گروه سعی داشتند وارن بافت، رئیس شرکت برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway) را در خصوص نسل بعدی ارزهای دیجیتال متقاعد کنند.

طرفداران ارزهای دیجیتال با وارن بافت، دیدار می کنند

جاستین سان (Justin Sun)، بنیان گذار ارز دیجیتال ترون و مدیرعامل بیت تورنت (Bittorrent) سرانجام با وارن بافت (Warren Buffett) دیدار کرد. وی در ژوئن سال گذشته در حراج خیریه قیمت ۴٫۵۷ میلیون دلار را پیشنهاد داد تا در ماه بعد ملاقاتی با بافت داشته باشد. با وجود برنده شدن در این مزایده، سان به دلیل بیماری این ملاقات را به تعویق انداخت. وی چند روز گذشته توییت کرد:

سرانجام شام شگفت انگیز با وارن بافت برگزار شد. با تشکر از حمایت و مشاوره شما در مورد چگونگی سوق دادن ترون به سطح بعدی. صحبت هایمان در مورد بیت کوین ، تسلا و ترون را بسیار دوست داشتم.

این شام در ۲۳ ژانویه در کلوپ Happy Hollow در اوماها، نبراسکا برگزار شد و بیش از سه ساعت به طول انجامید. طبق گفته سان، این شام ۵۱۵٫۰۵ دلاری “مبلغی بود که به درستی خرج شد” و “خوشمزه ترین وعده غذایی بود که وی تا کنون” تجربه کرده است. گفتنی است که چارلی لی (Charlie Lee)، بنیان گذار لایت کوین، کریس لی (Chris Lee)، مدیر ارشد مالی هیوبی، هلن هوی (Helen Hui)، رئیس بنیاد خیریه بایننس و یونی اسیا (Yoni Assia) ، مدیر اجرایی ایتورو (Etoro) سان را در این ملاقات همراهی می کردند.

افرادی که در ملاقات بافت و جاستین سان حضور داشتند.

بافت اولین بیت کوین خود را دریافت می کند

در طول این ملاقات، بافت هدایای بسیاری از سان دریافت کرد. بنیان گذار ترون برای مدیرعامل شرکت برکشایر هاتاوی دو گوشی همراه گلکسی فولد (Galaxy Fold) ساخته ترون خریداری کرد و به وی ۸۳۰، ۱٫۹۳۰ توکن ترون (TRX) اهدا کرد که در حال حاضر ارزش تقریبی آن ۴۳،۵۳۶ دلار است و به گفته وی رقم آن معادل سن بافت بوده است. میلیاردر ۸۹ ساله با شوخی پاسخ داد که کاش دیرتر به دنیا می آمد تا بتواند تعداد بیشتری توکن ترون دریافت کند.

سان تصمیم گرفت به بافت نحوه استفاده از گوشی جدید سامسونگ و نحوه انتقال توکن ترون از یک گوشی به گوشی دیگر را نشان دهد. سان خاطرنشان کرد: همچنین ۱۰۰ بیت تورنت (BTT)، ۱۰۰ وینک (WIN) و تتر (USDT) در گوشی همراه جدید بافت تعبیه شده است. در طول شام ، وی همچنین یک بیت کوین را به گوشی بافت ارسال کرد و لینک این معامله را پس از آن توئیت کرد. وی در این توییت توضیح داد:

وارن بافت اولین بیت کوین خود را دریافت کرده است. این بیت کوین خوش شانس با خیال راحت در سامسونگ گلکسی فولد بافت ذخیره می شود. از زمانی که من این بیت کوین را به او هدیه کردم، قیمت بیت کوین ۱۶ درصد افزایش یافته است. امیدوارم که همچنان به این روند افزایشی ادامه دهد و به بی نهایت برسد.

گوشی سامسونگی که سان به بافت هدیه داد.

بیت کوین، بلاک چین و سهام تسلا

بافت در طول شام در مورد موضوعات مختلفی از جمله بیت کوین و بلاک چین را مورد بحث قرار داد. سان گفت: مدیر عامل برکشایر هاتاوی معتقد است که پتانسیل بسیار خوبی جهت پیشرفت در بلاک چین وجود دارد و خاطرنشان کرد که بسیاری از شرکت ها از جمله جی پی مورگان (J.P. Morgan) در سبد دارایی های او در حال کشف این فناوری هستند.

سان اظهار داشت که این میلیاردر عنوان کرده است که کنجکاو است تا ببیند که بلاک چین در ۱۰ سال آینده چه نقشی در صنعت پرداخت بازی خواهد کرد. پیشگوی اوماها معتقد است که “بیت کوین برای جذب ارزش بلاک چین به تلاش زیادی نیاز دارد. سان در پاسخ گفت “بیت کوین ارزی برای نسل بعدی است.” بافت لبخند زد و گفت:

من مطمئن هستم که نوه من ترجیح می دهد که ثروت من را به دلار به ارث ببرد.

یونی اسیا، مدیر اجرایی اتورو نیز عنوان کرد که وی سعی کرد تا بافت را متقاعد کند که بیت کوین دارای ارزش است ، اما در عوض، این سرمایه گذار میلیاردر وی را متقاعد کرده است که ”سرمایه گذاری ارزشی” دارای ارزش است.

موضوع دیگری که هنگام شام مطرح شد سهام تسلا و ایلان ماسک بود. سان با اشاره به اینکه از سال ۲۰۱۲ در سهام تسلا سرمایه گذاری کرده بود، توییت کرد:

وارن بافت فکر می کند که ایلان ماسک، کارآفرین بزرگی است اما گمان نمی کند که سهام تسلا در حال حاضر سرمایه گذاری خوبی باشد، چرا که صنعت خودرو رقابت های شدیدی را تجربه می کنند و هیچ کدام از رقبای تسلا با ذخایر نقدی عظیم از این رقابت کناره گیری نخواهند کرد.

لازم به ذکر است که بافت هنگامی که در سال ۲۰۱۸ از بیت کوین به عنوان “مرگ موش” نام برد، در فضای ارزهای دیجیتال مشهور شد. با این حال او اعتراف کرد که پتانسیل بعضی از شرکت های فناوری مانند امازون و گوگل را به درستی درک نکرده بود. این واقعیت به عنوان استدلالی علیه ممنوعیت بانکی در صنعت ارزهای دیجیتال که توسط بانک مرکزی هند اجرا شد در جلسه آخر دادگاه عالی مورد استفاده قرار گرفت.