سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

هیچ کس قراردادهای اختیار بکت را معامله نمی‌کند!

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که حجم معاملات در اختیارات یا آپشن های بیت کوین که در پلتفرم بکت (bakkt) صرافی بین قاره ای فهرست شده کاملا از بین رفته است، حتی با وجود اینکه اختیارهای CME با سود خوبی مواجه هستند.

طبق اطلاعات بکت (bakkt)، طی هفته گذشته هیچ قرارداد اختیار بیت کوینی در بکت معامله نشده است، و آخرین فعالیت ثبت شده در تاریخ ۱۷ ژانویه صورت گرفته است.

این موضوع در حالی اتفاق می افتد که قیمت بیت کوین به بالاترین سطح خود در طی سه ماه اخیر رسیده است و نوسانات قیمت این ارز دیجیتال نیز با افزایش روبرو بوده است.

تقاضا برای اختیارها با افزایش نوسانات افزایش می یابد و انحراف معیار بازگشت سرمایه به عنوان معیار عدم اطمینان استفاده می شود. قراردادهای اختیار حق خرید یا فروش مقدار مشخصی از ارز دیجیتال در تاریخ مورد نظر یا قبل از آن را می‌دهد، اما تعهدی به انجام این کار را نمی‌ دهد. اختیار خرید (call option) به دارنده اختیار، حق خرید می ‌دهد در حالی که اختیار فروش (put option) به او حق فروش می‌ دهد.

بکت که در نیویورک مستقر می باشد، اولین قرارداد اختیار قانون گذاری شده بیت کوین را در تاریخ ۹ دسامبر همراه با ارائه قراردادهای آتی نقدی و قراردادهای آتی فیزیکی به ترتیب در ماه نوامبر و سپتامبر عرضه کرد.

محصول فیزیکی بکت که در تاریخ ۲۴ سپتامبر فعال شده است، مورد استقبال خوبی از جانب بازار قرار گرفت. همانطور که توسط حساب توییتری Bakkt Volume Bot که معاملات این صرافی را رصد و پیگیری می‌ کند، عنوان شده یک ماه پس از عرضه این محصول، حجم معاملات آن چهار برابر شد و به ۴٫۸ میلیون دلار رسید. این رشد چشمگیر، احتمالاً باعث شده است که بکت بتواند قراردادهای اختیار را برای بیت کوین ارائه دهد.

حجم اختیارات بیت کوین CME در برابر حجم اختیارات بیت کوین بکت

هرچند تاکنون پذیرش محصولات اختیار بکت، ضعیف بوده است. بکت در چهار هفته اول از زمان آغاز به کار خود در تاریخ نهم دسامبر، کمی بیشتر از یک میلیون دلار آپشن معامله کرده است و بزرگ ترین قرارداد که به ارزش ۵۰۰٫۰۰۰ دلار بود در هفته دوم آغاز شد.

هنگامی که این اعداد را با حجم معاملات ۲٫۳ میلیون دلاری روز اول اختیارات CME مقایسه می ‌کنیم بسیار ضعیف هستند. فعالیت معاملاتی در بکت، مخصوصا پس از عرضه اختیارها در CME، به تدریج کاهش یافت. CME اختیارهای خود را در تاریخ ۱۳ ژانویه یعنی یک ماه پس از عرضه بکت فهرست کرد. با این وجود، این صرافی مستقر در شیکاگو شاهد حجم معاملات بیشتری است. در حالی که بکت طی هفته گذشته هیچ فعالیت معاملاتی نداشته است، CME تعداد ۵۹ آپشن معامله کرده است.

در حال حاضر به نظر می ‌رسد که سرمایه گذاران نهادی CME را به بکت ترجیح می‌دهند. این موضوع تعجب آور نیست زیرا قراردادهای آتی بیت کوین CME دو سال است که در بین نقدترین محصولات اوراق مشخصه در فضای ارز دیجیتال است.

در حالی که قراردادهای آتی بکتدر تاریخ ۱۸ دسامبر شاهد ثبت رکورد حجم معاملات ۶٫۶۰۰ قرارداد بود، معاملات آتی CME به طور متوسط روزانه ۶٫۴۰۰ قرارداد را در سال ۲۰۱۹ ثبت کرده است. این اختلاف زمانی بیشتر به چشم می ‌آید که بدانیم هر قرارداد بکت برای یک بیت کوین است، در حالی که حجم قراردادهای آتی CME، پنج بیت کوین است.

هنوز هم باید منتظر ماند و دید که آیا حجم معاملات بکت با افزایش نوسان قیمت قبل از هاوینگ ماه می بیشتر می ‌شود یا اینکه CME همچنان به تسلط خود بر فضای مشتقات ارزهای دیجیتال ادامه خواهد داد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location