سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

افزایش دوبرابری پرداخت‌های رمزنگاری در دارک وب از سال ۲۰۱۵ تاکنون!

بر اساس گزارش های منتشر شده یک بررسی جدید نشان می ‌دهد که حجم جریان ارزهای دیجیتال که وارد دارک نت می ‌شود، برای اولین بار در چهار سال گذشته دو برابر شده است. در بخشی از گزارش «Chainalysis» که یک شرکت تحلیلی در زمینه بلاک چین بوده که در نیویورک مستقر می باشد، درباره جرم‌ های حوزه ارز دیجیتال که چند روز گذشته منتشر شده است، عنوان شده که سهم بازار دارک‌ نت از تراکنش‌ های ارزهای دیجیتال از ۰٫۰۴ درصد در سال ۲۰۱۸ به ۰٫۰۸ درصد رسیده است.

مقاومت این بازار در برابر افزایش نظارت ‌های قانون ‌گذاران

طبق این پژوهش، کل تراکنش‌ های بازار دارک نت بعد از کاهش جزئی که در سال ۲۰۱۸ شاهد آن بودیم، با ۷۰ درصد افزایش در سال ۲۰۱۹ به بیش از ۷۹۰ میلیون دلار رسیده است. این اولین باری بود که این رقم از ۶۰۰ میلیون دلار فراتر رفت.

Chainalysis معتقد است که علی‌رغم اینکه سهم بازار دارک نت از کل تراکنش‌ های ارزهای دیجیتال بسیار پایین است، اما رشد اخیر نشان‌ دهنده مقاومت این بازار در برابر افزایش نظارت‌های قانون ‌گذاران جهانی است. طبق گفته این شرکت، با وجود افزایش فشارهای قانونی، تعداد بازارهای دارک نت در سال‌های اخیر پایدار مانده است.
به طور خاص، این مطالعه نشان می‌ دهد که با بسته شدن تعدادی از این بازارها، برخی دیگر به سرعت جای آن‌ها را پر می ‌کنند و تقاضای مشتری را برآورده کنند. هشت مورد از این بازارها که در سال ۲۰۱۸ فعال بودند، در سال ۲۰۱۹ بسته شدند. اما ۸ بازار جدید جدید در همان سال افتتاح شدند و این مسئله باعث شد که تعداد بازارهای فعال در سراسر جهان در ۴۹ عدد ثابت بماند.

سهم بازار دارک نت از کلیه پرداخت های ارز دیجیتال در سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹٫ منبع: Chainalysis

دلایل احتمالی این افزایش

به گفته Chainalysis ظاهراً با گسترش فناوری‌ های جدید، ارزهای دیجیتال به طور فزاینده ‌ای وارد فضای دارک نت می ‌شوند و این امر باعث می ‌شود روند کار غیرمتمرکزتر شود. Chainalysis خاطرنشان کرد: برخی از این بازارها برای جلوگیری از مسدود شدن توسط قانون ‌گذاران، زیرساخت‌ های جدید را به کار می‌ گیرند که دارای یک ساختار کاملاً غیرمتمرکز هستند. این زیرساخت‌ ها مشابه مرورگر «Tor» و خود فناوری بلاک چین هستند.

در بخشی از این تحقیق آمده است که بازارهای دارک نت، کوین‌های حریم خصوصی مانند مونرو را مورد پذیرش قرار می ‌دهند و یا حتی کاربران را به استفاده از این کوین‌ ها ملزم می‌کنند. این شرکت در ژانویه ۲۰۱۹ دریافت که میزان بیت کوین ارسال شده به دارک نت در سال ۲۰۱۸ حدود ۷۰ درصد افزایش یافته است.
از آنجا که قانون‌ گذاران جهانی و مقامات اجرایی تمام تلاش خود را برای مسدود کردن وب ‌سایت‌ های دارک نتی که بر بستر ارزهای دیجیتال فعالیت دارند، می‌ کنند، گزارش‌ های بیشتری از دستگیر‌ی افراد مرتبط با این موضوع به گوش می ‌رسد. در اوایل ژانویه سال ۲۰۲۰ یک شهروند آمریکایی به توزیع مواد مخدر در ازای دریافت بیت کوین متهم شد.

در حالی که برخی از این بازارها در حال تعطیل شدن هستند، برخی دیگر برنامه‌ های توسعه ‌ای بلندپروازانه‌ ای را دنبال می ‌کنند تا از تمرکز اصلی خود که توزیع محصولات غیرقانونی است، فراتر روند. بزرگ‌ ترین بازار دارک نت روسیه اعلام کرده است که قصد دارد مبلغ ۱۴۶ میلیون دلار از طریق عرضه توکن جمع ‌آوری کند که بتواند تا پایان سال ۲۰۱۹ فعالیت‌ های خود را جهانی کند. این اطلاعیه‌ عرضه توکن که توسط  هیدرا (Hydra)، یک بازار غیرمجاز برای توزیع محصولات غیرقانونی، صادر شده است از نظر قوانین اوراق بهادار جهانی به هیچ وجه قانونی نیست.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location