video thumb

وزارت دارایی اوکراین: مقامات این کشور می‌توانند برای توقیف دارایی‌های غیرقانونی، کیف پول‌های ارز دیجیتال را مسدود کنند!

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که وزارت دارایی اوکراین اعلام کرده که مقامات این کشور می توانند برای توقیف دارایی های غیرقانونی، کیف پول های ارز دیجیتال را مسدود کنند.

اوکسانا مارکارووا (Oksana Markarova)، وزیر دارایی اوکراین گفته است که سرویس نظارت بر امور مالی اوکراین (SFMS) مسئولیت ردیابی منابع مبداء وجوه در کیف پول های ارز دیجیتال شهروندان را به عهده خواهد داشت.

مقامات اوکراین از یک محصول تحلیلی برای تشخیص مبدا و موارد استفاده از سرمایه های ارز دیجیتال استفاده می کنند

مارکارووا در گزارشی که در وب سایت رسمی وزارت دارایی اوکراین منتشر شده است، عنوان کرد: به عنوان بخشی از سیاست های قانون گذاری، سرویس نظارت بر امور مالی اوکراین قادر خواهد بود که نه تنها مبدا ارز دیجیتال را بررسی کند، بلکه چگونگی و موارد هزینه های این بودجه ها را نیز پیدا کند.

مارکارووا که از اواخر سال ۲۰۱۸ به عنوان وزیر دارایی اوکراین مشغول به کار بوده است، ابتدا در مصاحبه ای با انتشارات تجاری و محلی MC.today، این خبر را اعلام کرد. متن گزارش در وب سایت وزارت دارایی اوکراین اساساً یک کپی از گزارش اصلی منتشر شده در MC.today می باشد.

به طور خاص، سرویس نظارت بر امور مالی اوکراین ادعا می کند به “کالای تحلیلی” دسترسی دارد که گفته می شود به محققان اجازه می دهد تا مبدا دارایی های دیجیتال و همچنین کاربردهای آنها را بررسی کنند. به گفته مارکاروا، موارد موفقی از تحقیقات از طریق این سرویس وجود داشته است.
احتمال مسدود کردن کیف پول های ارز دیجیتال به عنوان “نتیجه این تحقیقات پیچیده” وجود دارد

ارز دیجیتال
بیت کوین

مارکارووا توضیح داد که متوقف کردن معاملات ارزهای دیجیتال غیرممکن است، در حالی که مسدود کردن کیف پول های ارزهای دیجیتال از طریق کلیدهای خصوصی امکان پذیر است. وی در این باره عنوان کرد:

در حال حاضر امکان توقف عملیات وجود ندارد، اما می توان کیف پول های ارز دیجیتال را مسدود کرد و دارایی های دیجیتال غیرقانونی را حذف کرد. این کار با دستیابی به کلیدهای خصوصی و پس از انجام تحقیقات پیچیده در این زمینه صورت می پذیرد.

این اقدام بخشی از مقررات قوانین ضد پولشویی (AML) است که در اواخر سال ۲۰۱۹ توسط دولت اوکراین تصویب شده است

براساس این بیانیه، مسئولیت جدید سرویس نظارت بر امور مالی اوکراین بخشی از قانون جدید مربوط به ارز دیجیتال است که در دسامبر سال ۲۰۱۹ توسط دولت اکراین تصویب شد.

ارز دیجیتال
بیت کوین

در تاریخ ۶ دسامبر، ورخوونا رادا (Verkhovna Rada) پارلمان اوکراین، نسخه نهایی یک قانون پولشویی را منتشر کرد که دارایی های مجازی و ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی را طبق دستورالعمل کارگروه اقدام مالی (FATF) کنترل می کند. در این سند آمده است که معاملات ارزهای دیجیتال از جمله عملیاتی هستند که باید توسط مقامات ذیربط بررسی شوند و نظارت در این زمینه ضروری است.

لازم به ذکر است که به عنوان بخشی از قانون جدید، تمام معاملات ارزهای دیجیتال تا ۳۰٫۰۰۰ گریونای (hryvnia) اوکراین (معادل ۱٫۳۰۰ دلار) ، باید با قابلیت احراز هویت مشتری (Know Your Customer) و اطلاعات مربوط به ماهیت روابط تجاری بین پرداخت کننده و گیرنده همراه باشند. علاوه بر این ، قانون جدید در تاریخ ۲۴ آوریل سال جاری به اجرا در خواهد آمد.