video thumb

گوگل بازی “Bitcoin Blast” را به دلیل فریب کاربران از فروشگاه نرم‌افزاری گوگل پلی به حالت تعلیق درآورد!

لیست عناوین این مطلب

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که گوگل اخیرا بازی “پاداش بیت کوین Bitcoin Blast ” را به دلیل فریب کاربران از فروشگاه نرم افزاری گوگل پلی به حالت تعلیق درآورد و آن را حذف کرد، اما به توسعه دهندگان توضیح داده نشده است دقیقا چه موردی درباره این بازی فریبکارانه بود.

در تاریخ ۲۰ ژانویه، گوگل بازی جورچین ۳ تایی Bitcoin Blast که به کاربران امتیاز وفاداری می ‌داد را حذف کرد. این امتیازها قابل تبدیل به بیت کوین بودند. امی وان (Amy Wan)، مدیرعامل شرکت توسعه دهنده Bitcoin Blast به نام Bling عنوان کرد: نسخه اندروید این بازی از ماه می سال ۲۰۱۹ در فروشگاه پلی استور گوگل حضور داشته است.

وی گفت که طی این مدت، بازی مورد نظر به ۸۰۰٫۰۰۰ کاربر، ۲۰٫۰۰۰ رتبه بندی و ۱۳٫۰۰۰ نقد و بررسی از جانب کاربران دست پیدا کرده است و این بازی را در رتبه های برتر جستجوی عبارت پاداش بیت کوین (Bitcoin Rewards) قرار می ‌دهد. وان در خصوص تیم توسعه دهنده ۵ نفره Bling عنوان کرد:

“ما سخت تلاش کردیم تا به این جایگاه برسیم.”

اما اندکی پس از آنکه Bling به روزرسانی برای Bitcoin Blast ارائه داد که شعار تبلیغاتی جدیدی با عنوان “بیت کوین رایگان به دست آورید، بیت کوین را به طور رایگان نقد کنید” داشت و به گفته وان، تجربه بهتری از این بازی را منعکس می ‌کرد، گوگل این بازی را به دلیل اقدامات فریبکارانه حذف کرد.

گفتنی است که سخنگوی گوگل پلی تا کنون در این مورد اظهار نظری نداشته است.

Bitcoin Blast

تیم Bling در حال حاضر مطمئن نیست که چگونه می تواند به روزرسانی های آینده را ادامه انجام  دهد. وان گفت که آنها هنوز نمی دانند چه چیزی باید تغییر کند. آنها در این باره عنوان کردند:

اگر ندانیم که گوگل در مورد این بازی فریبکارانه چطور فکر می کند، چگونه می ‌توانیم دست از فریبکار بودن برداریم؟ ما تمامی جوانب بازی را می ‌شناسیم، اما گوگل شاید فقط یک دقیقه وقت صرف بررسی آن کرده باشد.

جعبه سیاه

رابطه گوگل با جامعه خرید و فروش ارز دیجیتال در طول چند ماه گذشته بسیار پر تنش بوده است. این غول موتور جستجو، صاحب و مدیر یوتیوب، کروم و سیستم عامل اندروید، محتوای مرتبط با ارزهای دیجیتال را در بلک لیست خود قرار داده است و اغلب این رویکرد را اتخاذ کرده است که اول اقدامات خود را انجام دهد و سپس اشتباهات ظاهری را اصلاح کند.

یکی از گزارشگران چند روز گذشته، نسخه iOS بازی Bitcoin Blast را برای ۲۵ دقیقه بازی کرد و ۱۰۰۰ امتیاز وفاداری کسب کرد که حداقل مقدار امتیاز برای تبدیل به بیت کوین است. تلاش برای تبدیل امتیازها به بیت کوین موفقیت آمیز بود و حساب این گزارشگر در کوین بیس در تاریخ ۲۹ ژانویه، ۱۰۳ ساتوشی دریافت کرد.

اما ممکن است Bling و این بازی مجبور به ریست کردن خود باشند. وان گفت گوگل به تیم او اجازه نخواهد داد تا بدون ثبت و ارائه نسخه کاملا جدید تحت ID تازه و با حذف سوابق و نقد و بررسی کاربران، به اصلاح Bitcoin Blast بپردازند. وی افزود گوگل اولین درخواست این شرکت را برای تجدید نظر رد کرده است.

Bitcoin Blast

گوگل در ادامه به Bling اعلام کرد که “تعلیق های بیشتر به هر نوعی ممکن است منجر به حذف حساب توسعه دهنده و بازرسی و حذف احتمالی حساب های مرتبط با گوگل شما شود.”

وان گفت که اگر چنین شرایطی رخ می ‌داد، تمام زیرساخت های فنی Bling نظیر نسخه iOS این بازی که بر روی گوگل کلود (Google Cloud) میزبانی می‌ شود را با مشکل مواجه می‌ کرد. وی گفت:

“برای ما این یک تهدید بسیار جدی بود، زیرا کسب و کار ما بربستر گوگل فعالیت می کنند.”

پس از آنکه خبر تعلیق این بازی به توییتر منتشر شد، وان گفت که حساب توییتر توسعه دهنده گوگل پلی به وان اطلاع داد که درخواست او را مورد بررسی قرار می‌ دهد و سرعت انجام مسائل این مورد را افزایش خواهد داد. اما وی تا به حال هیچ تغییر چشمگیری در این خصوص مشاهده نکرده است و حتی مطمئن نیست که چیزی تغییر کرده باشد یا در آینده تغییر می کند. وان گفت:

من فکر می کنم این همانند یک جعبه سیاه برای تمام توسعه دهندگان است، اما احتمالا در خصوص برنامه های مرتبط با ارز دیجیتال بسیار حساس تر است.

وان در ادامه عنوان کرد که این تعلیق، نشانه های سایر اقدامات اخیر گوگل علیه خدمات، محتواها و برنامه های مرتبط با ارزهای دیجیتال را به همراه دارد. در اواخر سال گذشته، یوتیوب صدها ویدئوی مرتبط با ارزهای دیجیتال را حذف کرد و سپس اکثر آنها را برگرداند. مرورگر کروم نیز کیف پول متامسک را به دلیل مشکوک بودن به استخراج ارز دیجیتال به حالت تعلیق درآورده بود. این مورد نیز دوباره به حالت قبل برگشت. وی خاطرنشان کرد که نسخه اپل این بازی هنوز فعال است. وان گفت:

من احساس می کنم که گوگل با شرکت های ارز دیجیتال مخالف است، زیرا به محض آنکه کلمه ارز دیجیتال یا بیت کوین را مشاهده کند، حساسیت های گوگل نیز آغاز می‌ شود.