video thumb

بیت کوین محبوب‌ترین دارایی دیجیتال در بین سرمایه‌گذاران است!

اطلاعات مربوط به ارزش کل بازار، تسلط و محبوبیت بیت کوین و ارزهای دیجیتال

ارزش کل بازار در مقابل تسلط و محبوبیت بیت کوین

خوشبختانه تیم پشت اپلیکیشن مدیریت پورتفولیو Shrimpy در داده های اولیه خود کند‌وکاو فراوانی کرده و اطلاعات مختصری را در اختیار ما گذاشته اند. حالا بدون در نظر گرفتن ارزش کل بازار، به تسلط و محبوبیت بیت کوین و ارزهای دیجیتال در پورتفولیوهای مختلفی که به عنوان نمونه انتخاب کردیم خواهیم پرداخت.

تسلط، نشان دهنده متوسط وزن هر ارز دیجیتال در پورتفولیوهای مختلف است. در این اندازه گیری، ارزش نسبی پورتفولیوها درنظر گرفته نمی شود. بنابراین مثلا یک پورتفولیو ۱۰۰ میلیون دلاری که ۲۵ درصد آن حاوی بیت کوین است و یک پورتفولیوی ۱۰ هزار دلاری که ۷۵ درصد آن به طور متوسط حاوی ۵۰ درصد بیت کوین می باشد.

محبوبیت، درصدی که هر پورتفولیو دارای یک توکن خاص است را، صرف نظر از مقدار نسبی آن در هر پورتفولیو، اندازه گیری می کند. بنابراین اگر ۱۰ پروتفولیو هرکدام حاوی ۵ درصد اتریوم باشند، اتریوم ۱۰۰ درصد محبوبیت خواهد داشت.

بیت کوین

 بیت کوین و اتریوم، محبوب ترین ارزهای دیجیتال هستند

البته بدیهی است که بین بیت کوین، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال و معیارهای تسلط و محبوبیت همپوشانی وجود دارد. اجازه دهید اول محبوبیت را در نظر بگیریم. داده های Shrimpy نشان می دهد که بیت کوین با حضور در ۷۲٫۴ درصد پورتفولیوها، محبوب ترین توکن است. اما از طرف دیگر اتریوم (Ether) نیز بیش از نیمی از سرمایه گذاری ها (حدود۵۴٫۵ درصد) را در اختیار دارد.

سایر ارزهای دیجیتال نظیر بایننس کوین با ۴۰٫۱ درصد، توکن XRP ریپل با ۳۸٫۷ درصد، لایت کوین با ۳۷٫۷ درصد، استلار با ۳۲ درصد، ای او اس (EOS) با ۲۷ درصد، کاردانو (ADA) با ۲۶٫۳ درصد، بیت کوین کش (BCH) با ۲۴٫۵ درصد و مونرو با ۲۱٫۴ درصد سرمایه گذاری.

بیت کوین از نظر تسلط بر بازار در رتبه اول قرار دارد و به طور متوسط ۲۶ درصد از پورتفولیوها را تشکیل می دهد. با این حال، اتریوم بسیار بیشتر از آنچه که نسبت به ارزش کل بازار آن انتظار می رود، متوسط وزن ۷٫۴ درصدی در پورتفولیوها دارد.

سایر ارزهای دیجیتال ازنظر تسلط بر بازار به ترتیب عبارتند از: تتر با ۴ درصد، توکن XRP ریپل با ۳٫۹ درصد بایننس کوین با ۳٫۶ درصد، لایت کوین با ۳ درصد، کاردانو با ۲٫۲ درصد، استلار با ۱٫۸ درصد و ایاس (EOS) با ۱٫۶ درصد.

نکات کلیدی

در حالی که بیت کوین SV رتبه ۶ را از نظر ارزش کل بازار در اختیار دارد، اما از نظر تسلط و محبوبیت در پورتفولیوهای مورد استفاده در این تحلیل حضور نداشت.

بایننس کوین از چه از نظر محبوبیت و چه از نظر تسلط به نسبت ارزش کل بازار آن، عملکرد فوق العاده ای داشته ولی بیت کوین کش در هردوی این معیارها عملکرد پایین تری داشته است.

تتر از تسلط نسبتاً بالایی برخوردار است، اما از محبوبیت خاصی برخوردار نیست و این نشان می دهد که پورتفولیوهایی که تتر را دارند، بخش بزرگی از آن را در اختیار دارند.