video thumb

افزایش جستجوی عبارت “هاوینگ بیت کوین” در گوگل!

گزارشات منتشرشده حاکی از آن است که معامله گران بیت کوین بر این باورند که هاوینگ بیت کوین

براساس گزارشی از شرکت تجزیه و تحلیل ارز دیجیتال نروژیArcane Research ، آنچه که مشخص است این است که علاقه به این موضوع در گوگل افزایش یافته است.

ویژگی گوگل ترندز (Google Trends) نشان می‌ دهد که جستجوی عبارت هاوینگ بیت کوین (Bitcoin halving) در ماه جاری نسبت به دسامبر سال گذشته به دوبرابر افزایش یافته و به بالاترین میزان خود از سال ۲۰۱۶ رسیده است.

طبق گزارش Arcane Research، افزایش تعداد جستجوهای گوگل نشانه ای از این است که هاوینگ توجه عموم را به عنوان یک کاتالیزور بالقوه برای قیمت های بالاتر در سال ۲۰۲۰ به خود جلب کرده است.

شرکت Arcane Research در گزارش روز جمعه خود گفت: توجه به هاوینگ بیت کوین در حال افزایش است. اکنون به صراحت می ‌توان عنوان کرد که آگاهی از این مفهوم در حال گسترش بین مردم است.

گوگل ترندز تعداد دقیق جستجوهای انجام شده در خصوص هاوینگ بیت کوین را عنوان نکرده است اما اطلاعاتی را منتشر کرده است که نشان می‌ دهد جستجوی این عبارت در هفته منتهی به ۱۹ ژانویه بر روی عدد ۳۵ قرار داشته است که نسبت به ماه دسامبر بر روی عدد ۱۵ بیش از دو برابر شده است. این مقیاس به گونه ای طراحی شده است که عدد ۱۰۰ نشان دهنده اوج محبوبیت جستجوی انجام شده است.

هاوینگ بیت کوین

برای عبارت “هاوینگ بیت کوین” چنین شرایطی در سال ۲۰۱۶ رخ داد که آخرین هاوینگ بیت کوین بود. قیمت بیت کوین در آن سال دو برابر شد و در سال ۲۰۱۷ تا ۱۳ برابر افزایش یافت.

هنگامی که بیت کوین در بیش از یک دهه پیش عرضه شد، هاوینگ نیز در کد نرم افزاری این ارز دیجیتال کدنویسی شده بود. هر چهار سال یک بار شبکه بیت کوین با کاهش ۵۰ درصدی پاداش استخراج روبرو می ‌شود. به تعداد واحد‌های جدید ارز دیجیتال صادر شده به عنوان پاداش برای اپراتورهای رایانه ای که بر روی تایید اطلاعات شبکه بلاک چین کار می کنند، پاداش استخراج می‌ گویند.

برخی از سرمایه گذاران عرصه ارزهای دیجیتال عنوان کرده اند که این رویداد می ‌تواند باعث افزایش قیمت بیت کوین شود، زیرا هنگامی سرمایه گذاران بیشتری به این عرصه پا می گذارند یا افزایش سرمایه گذاری خود را در این زمینه مد نظر قرار می ‌دهند که صدور کوین های جدید کاهش می ‌یابد. گفتنی است که بیت کوین با افزایش قیمت ۹۴ درصدی در سال ۲۰۱۹ که تقریبا ۳ برابر سود حاصل از شاخص S&P 500 بورس آمریکاست، به عنوان یک سرمایه گذاری عملکرد بهتری نسبت به دارایی های سنتی نظیر کالاها داشته است.

تحلیلگران بانک آلمانی BayernLB سال گذشته پیش بینی کرده است که هاوینگ آتی می ‌تواند قیمت بیت کوین را به رکورد ۹۰ هزار دلار برساند، اما برخی از سرمایه گذاران معتقدند که این رویداد اثرات خود را بر روی قیمت گذاشته است.

لازم به ذکر است که در عرصه صنعت ارزهای دیجیتال، هاوینگ رویدادی است که بسیار مورد انتظار است. بعضی از علاقه مندان ارز دیجیتال حتی وبسایت مخصوصی برای شمارش معکوس روز، ساعت، دقیقه و ثانیه های باقی مانده تا وقوع هاوینگ را ایجاد کرده اند. طبق اطلاعات سایت bitcoinblockhalf.co، این رویداد در تاریخ ۱۲ ماه مه برگزار می شود و در حال حاضر فقط ۱۰۷ روز با آن فاصله داریم.

اما در حالی که به نظر می‌ رسد که افراد بیشتری به این اصطلاح علاقه مند شده اند، اما شرکت Arcane Research خاطرنشان کرده است که تعداد جستجوهای عبارت هاوینگ بیت کوین بسیار کمتر از جستجوهای کلمه بیت کوین است. طبق اطلاعات گوگل ترندز، تعداد جستجوهای کلمه بیت کوین حداقل ۳۰ برابر هاوینگ بیت کوین می باشد.