video thumb

تیم دراپر: نسل جدید باید بر روی بیت کوین سرمایه‌ گذاری کند!

بر اساس گزارشات منتشر شده، پس از افزایش قیمت بیت کوین در هفته گذشته، به نظر می رسد که بیت کوین به سرتیتر اخبار روز تبدیل شده است. تیم دراپر، یکی از سرمایه گذاران حوزه سرمایه گذاری های خطرپذیر، اخیرا درباره بیت کوین صحبت کرده و می گوید که اگر نسل جدید خواهان تأمین امنیت مالی آینده خود هستند باید در بیت کوین سرمایه گذاری کنند. دراپر در مصاحبه ای باز لیز کلامن درباره بیت کوین و موضوعات دیگری نظیر ایلان ماسک و SpaceX صحبت کرد.

چرا نسل جدید به بیت کوین احتیاج دارند

به گفته تیم دراپر، نسل جدید اکنون در نقطه ای از تاریخ ایستاده که کل آینده سیستم مالی جهان را پیش روی خود دارد. اما به گفته دراپر، بزرگ ترین مشکل این است که نسل جدید، سیستمی را از نسل های قبلی به ارث برده که دیگر برای نسل امروز به خوبی کار نمی کند. دراپر در این مصاحبه حتی چشم انداز اقتصادی امروز را با یک ماشین عتیقه قدیمی مقایسه می کند و می گوید که سیستم بانکی ما مانند برند الدزمبیل (Oldsmobile) است، اما یک الدزمبیل قدیمی.

طبق گفته دراپر، کنار گذاشتن پول برای پس انداز، دیگر برای نسل جدید جواب نمی دهد. وی ادامه می دهد که نسل جدید در دنیایی متولد شده که بدهی دارند و علاوه بر این، حقوق و دستمزد امروزی اجازه نمی دهد که جوانان بتوانند به سادگی این بدهی را پرداخت کنند به عبارت دیگر دراپر بر این باور است که نسل جدید بیشتر بخاطر اینکه مجبور است نه اینکه دوست داشته باشد به اجاره کننده تبدیل شده است تا خریدار.

سرمایه گذاری بیت کوین <a href=نرخ هش" width="1280" height="834" />
سرمایه گذاری بیت‌کوین

سرمایه گذاری در بیت کوین چقدر ایمن است؟

در حالی که برخی از کارشناسان مالی مانند دراپر معتقدند که جوانان باید در بیت کوین سرمایه گذاری کنند، اما همه افراد موافق این مسئله نیستند. در واقع، از زمان شروع فعالیت بیت کوین در سال ۲۰۰۹، کل صنعت ارزهای دیجیتال تحت تأثیر شک و تردیدها قرار گرفته است. در سال ۲۰۱۸، نوریل روبینی (Nouriel Roubini)، یکی از اقتصاددانان آمریکایی در مورد ارزهای دیجیتال صحبت کرد و اظهار داشت که ارزهای دیجیتال “مادر تمامی کلاهبرداری ها هستند” و این سوال را ایجاد کرده اند که آیا اصلا ارزهای دیجیتال و بیت کوین مشروعیت دارند یا خیر.

همچنین توجه به این نکته مهم است که ارزهای دیجیتال با نوسانات بسیار زیادی همراه هستند. در حقیقت ، ارزهای دیجیتال در ۶ ماه گذشته به طور متوسط با نوسانات ۶۳ درصد نوسان داشته اند.

دراپر مصاحبه خود با فاکس را با این سوال مهم از نسل جدید به پایان رساند: “به نظر شما آینده چگونه خواهد بود؟” زندگی در آینده دیگر نه به صورت قبیله ای، بلکه جهانی خواهد بود و آینده بشریت باز است و دیگر به مرزهای جغرافیایی محدود نمی شود.

لازم به ذکر است که در حال حاضر، ارزش کل بازار بزرگ ترین ارز دیجیتال جهان ۱۵۷٫۵ میلیارد دلار است. در طی ۲۴ ساعت گذشته قیمت بیت کوین ۱٫۴۹ درصد کاهش یافته و در حال حاضر با ۸،۳۶۱٫۱۳ دلار معامله می شود.