سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

مدیرعامل تلگرام: سرویس ابری اپل iCloud ابزاری برای نظارت است!

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که پاول دوروف، بنیان گذار و مدیرعامل پیام رسان بزرگ رمزگذاری شده تلگرام اظهار داشت که سرویس ابری اپل iCloud “در حال حاضر به طور رسمی ابزاری برای نظارت است”.

دوروف با استناد به گزارش رویترز، ادعا کرد که برنامه هایی مانند واتساپ که برای ذخیره پیام های خصوصی به iCloud متکی هستند “بخشی از مشکل به شمار می آیند.” مدیرعامل شرکت تلگرام این نظریه خود را در پستی در کانال رسمی تلگرام خود منتشر کرد و در آن عنوان کرد:

iCloud اکنون رسماً یک ابزار نظارتی است. برنامه هایی (مانند واتس اپ) که برای ذخیره پیام های خصوصی شما به آن متکی هستند بخشی از این مشکل به شمار می آیند.

اپل دو سال پیش برنامه های رمزنگاری دو سویه ی خود را برای iCloud کنار گذاشت

به طور خاص، پست دوروف به گزارشی اشاره دارد که ادعا می کند اپل برنامه های طولانی مدت خود را که به کاربران آیفون اجازه می دهد تا بطور کامل نسخه های پشتیبان دستگاه های خود در iCloud را رمزگذاری کنند، کنار گذاشت . به نقل از رویترز، این غول فناوری پس از شکایت FBI مبنی بر این که چنین ویژگی ای به روند کار بازرسان آسیب می رساند، برنامه های رمزگذاری دو سویه خود را کنار گذاشت. این گزارش با استناد به شش منبع ناشناس که با این موضوع آشنا هستند، خاطرنشان می کند که اپل باید دو سال پیش برنامه های خود را کنار می گذاشت، اما این موضوع قبلاً گزارش نشده است.

iCloud

رویترز نوشت، این در حالی است که اپل تمرکز خود را برای محافظت از برخی از “حساس ترین اطلاعات کاربر” مانند گذرواژه های ذخیره شده، متن های پشتیبان گیری شده از iMessage ، واتساپ و سایر خدمات رمزگذاری شده در دسترس کارمندان و مقامات اپل قرار داده است.

این خبر پس از آن منتشر می شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا طی پستی در توئیتر که در تاریخ ۱۴ ژانویه منتشر کرد، اپل را به شدت مورد حمله قرار داد و اظهار داشت که این شرکت “از رمزگشایی تلفن های مورد استفاده قاتلان، فروشندگان مواد مخدر و سایر عناصر خشونت آمیز امتناع می ورزد.

مقاومت تلگرام در برابر فشار قانون گذاری بر علیه حریم خصوصی

از آنجا که تلگرام خود را به عنوان یک مدافع حریم خصوصی معرفی می کند، با غول های اصلی فناوری مانند فیس بوک و گوگل مخالفت می کند. ادعاهای اخیر دوروف تمرکز این شرکت را برای تضمین “حفظ حریم خصوصی واقعی” تقویت می کند. تلگرام که در سال ۲۰۱۳ راه اندازی شد، یک پیام رسان مبتنی بر فضای ابری است که هدف آن ایجاد امنیت، رمزگذاری، محافظت از کاربران در برابر اشخاص ثالث مانند بازاریابان، تبلیغ کنندگان و مقامات است.

بعد از اینکه تلگرام از واگذاری کلیدهای رمزگذاری شده برای حسابهای کاربری به مقامات روسی در سال ۲۰۱۸ امتناع ورزید، بزرگ ترین سازمان نظارت بر اینترنت این کشور یعنی Roskomnadzor اعلام کرد که این برنامه “در آینده ای نزدیک مسدود خواهد شد.” با وجود تلاش های متعدد برای ممنوعیت دسترسی به این پیام رسان، تلگرام همچنان عملیاتی است و تا امروز نیز در کشور قابل دسترسی است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location