video thumb

کاهش ۴۰ درصدی سرمایه‌گذاری‌های بلاک چین در چین در سال ۲۰۱۹ در مقایسه با سال ۲۰۱۸

براساس یک مطالعه جدید توسط منابع دولتی، سرمایه های هزینه شده در بلاک چین

هزینه های سرمایه گذاری در بلاک چین در کشور چین در سال ۲۰۱۸ بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است

طبق یک مطالعه مشترک که توسط شرکت مالی و رسانه ای دولت چین به نام شین هوا (Xinhua) و پلت فرم داده های مالی Rhino Data انجام شده است، کل مبلغ هزینه شده در معاملات سرمایه گذاری بلاک چینی به میزان ۲۴٫۴ میلیارد یوان چینی (معادل ۳٫۶ میلیارد دلار) بوده است. در این مقاله که به طور رسمی توسط Xinhua Finance در تاریخ ۱۵ ژانویه منتشر شده است، عنوان شده که این رقم در سال ۲۰۱۹ در مقایسه با سال ۲۰۱۸ حدود ۴۰٫۸ درصد کاهش یافته است.

با این حال، ارزش و تعداد معاملات از سال ۲۰۱۷ به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. به این ترتیب، سال ۲۰۱۸ از نظر میزان مبالغ هزینه شده در سرمایه گذاری بلاک چین با بیش از ۶۰۰ معامله صورت گرفته در این سال، در صدر لیست قرار گرفته است، در حالی که براساس داده های سال ۲۰۱۷ تنها ۱۶۸ معامله صورت گرفته است.

هزینه های سرمایه گذاری در بلاک چین در کشور چین از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹٫ منبع: شین هوا

در بخشی از این مطالعه، شین هوا متوجه شده است که سرمایه گذاری های اولیه مانند دور تامین مالی سری A، حدود ۴۳٫۳ درصد را در سال ۲۰۱۹ به خود اختصاص داده اند، در حالی که نسبت سرمایه گذاری استراتژیک و ادغام و مالکیت در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ به طور قابل توجهی افزایش یافته است. علاوه بر این، به طور کلی ۲۹۲ موسسه در این سرمایه گذاری ها شرکت کرده اند که پکن، شنژن و هانگژو بزرگ ترین پروژه های بلاک چینی را به خود اختصاص داده اند.

چین در اواخر سال ۲۰۱۹ به بلاک چین روی آورد

از آنجایی که چین پس از فراخوان رئیس جمهور چین جهت تسریع پذیرش بلاک چین در کشور در اواخر اکتبر سال ۲۰۱۹، تخصص های بلاک چین خود را حتی به صورت گسترده تری تقویت کرده است، این واقعیت که مبالغ هزینه شده در بلاک چین در این کشور در واقع در سال ۲۰۱۹ کاهش یافته است تا حدودی غیر منتظره به نظر می رسد.

در اواخر سال ۲۰۱۹، شین هوا از مطالعه ای توسط شرکت اطلاعاتی بازار آمریکا IDC انجام شد استناد کرد که در آن پیش بینی شده بود، مخارج سرمایه گذاری این کشور در فناوری بلاک چین در سال ۲۰۲۳ بیش از ۲ میلیارد دلار خواهد بود.

لازم به ذکر است که در کنار سرمایه گذاری فعالانه در زمینه ابتکارات بلاک چین، دولت چین همچنین در زمینه توسعه ارز دیجیتال تحت حمایت دولت، یوان دیجیتال، نیز پیشرفت داشته است. همانطور که توسط کوین تلگراف گزارش شده است، بانک خلق چین قبل از عرضه اولین ارز خود در دسامبر ۲۰۱۹، به مدت ۵ سال در خصوص ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) تحقیق و بررسی انجام داده است.