video thumb

بانک مرکزی هند: ارزهای دیجیتال در این کشور ممنوع نیستند!

لیست عناوین این مطلب

بر اساس گزارش های منتشر شده، بانک مرکزی هند (RBI) اعلام کرد که موسسات تحت نظارت این بانک نمی توانند ارزهای دیجیتال را در این کشور ارائه دهند، اما این امر مساوی با ممنوعیت دارایی دیجیتال نیست.

در مقاله ای، روزنامه اقتصادی تایمز هند به سندی که RBI در ماه سپتامبر به دادگاه عالی کشور ارائه کرد، استناد کرد که اعلام می دارد:

“اولا، RBI ارزهای مجازی یا VC ها را در کشور ممنوع نکرده است. RBI به اشخاصی که توسط آن نهاد قانون گذاری شده اند، راهنمایی کرده است که به آن دسته از افراد یا اشخاصی که در موسسات مرتبط با ارزهای مجازی (VC ) ها مشغول به کار یا فعالیت هستند خدمات ارائه ندهند.”

در تلاش برای تنظیم مقررات، بانک مرکزی هند (RBI) بیانیه ای را در آوریل ۲۰۱۸ منتشر کرد که در آن به افرادی که از دارایی های دیجیتال استفاده می کنند، محدودیت هایی را ارائه می دهد. در بیانیه RBI آمده است:

“با توجه به خطرات مرتبط با ارزهای دیجیتال، این گونه تصمیم گرفته شده است تا، نهادهایی که توسط RBI تنظیم می شوند، به هر فرد یا نهاد معاملاتی که با ارزهای مجازی مشغول به کار هستند یا با آنها سروکار دارند، خدمات ارائه ندهند.”

مقاومت در برابر ممنوعیت

کوین تلگراف در ماه جولای سال ۲۰۱۸ گزارش داد، پس از بیانیه RBI، انجمن اینترنت و موبایل هند (IAMAI) که یک گروه غیر انتفاعی مرتبط با رشد دیجیتال است، خواستار تغییر قانون و مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال شد.

در ۱۹ ژانویه سال ۲۰۲۰، کوین تلگراف گزارش دادرسی اخیر دادگاه عالی هند را منتشر کرد که در آن، با استناد به ۲۱ ژانویه به عنوان تاریخ پیش بینی شده در آن RBI ملزم به ارائه شفاف سازی بیشتری در مورد این وضعیت شده است.