video thumb

پیتر شیف اشتباه خود را پذیرفت!

پیتر شیف (peter schiff)، اقتصاد دان و کارگزار مشهور مالی بیانیه رسمی دیگری را منتشر کرده است که در آن وی اشتباه خود را در عدم احتیاط نسبت به امنیت رمزعبور کیف پول بیت کوین خود که در نهایت منجر به از دست دادن دارایی های ارزشمند دیجیتالی وی شده، پذیرفته است.

چندی پیش وی مدعی شده بود که نمی تواند به بیت کوین هایش دسترسی پیدا کند و داشتن بیت کوین را از ابتدا یک ایده بد دانسته بود. اما حالا وی عنوان کرده:

معمای بیت کوین من حل شده است. من کد “پین” خود را به اشتباه به جای “رمز عبور” استفاده کردم. وقتی بلاک چین برنامه خود را به روز کرد، من از سیستم خارج شدم. من با استفاده از پین که تنها رمز عبوری بود که من می شناختم یا استفاده می کردم، سعی کردم دوباره به سیستم وارد شوم. من همچنین هرگز نسخه ای از عبارت بازیابی (Seed phrase) خود را نداشتم. اشتباهی صادقانه اما پر هزینه!

پیتر شیف از طریق توییت اخیر، اشتباه خود را پذیرفته و تأیید کرده است که این اشتباه او بود که باعث شد دارایی های دیجیتال خود را از دست بدهد. پیتر تأیید کرد که در هنگام به روزرسانی برنامه، وی از کیف پول خود خارج شده است و چون به اشتباه پین خود را به عنوان رمز عبور مورد استفاده قرار داده است، دیگر نمی تواند کیف پول خود را دوباره به دست آورد. وی همچنین تأیید کرد که هرگز نسخه ‌ای مطمئن از عبارت بازیابی خود را حفظ نکرده است، که امر می توانست به وی در ورود به کیف پول خود کمک کند.

در تاریخ ۱۹ ژانویه سال ۲۰۲۰، این اقتصاددان و کارگزار مشهور مالی با انتشار یک پست در توییتر مبنی بر اینکه تمام دارایی بیت کوین خود را از دست داده است، جهان را شوکه کرد. وی افزود که با گذرواژه ای که تاکنون از آن استفاده می کرده است، قادر به دسترسی به کیف پول خود نیست. وی با انتقاد از ارزهای دیجیتال به عنوان ایمن نبودن برای سرمایه گذاری، کل جامعه ارزهای دیجیتال را از با انتشار یک پست در توئیتر مورد تمسخر قرار داد. این مسئله بین حامیان بیت کوین و کسانی که به امنیت آن اعتماد ندارند، مورد بحث و جدل در رسانه های اجتماعی شد.
در حالی که برخی از مردم پیتر شیف را به خاطر بی دقتی نسبت به رمز عبور کیف پولش به سخره گرفتند، برخی دیگر در مورد راه حل های متعدد

به وی توصیه کردند. ویتالیک بوتین، بنیان گذار اتریوم تاکید کرد: این مسئولیت جامعه بیت کوین است که به فکر راه حل هایی برای حل چنین مشکلات نامطلوبی باشد.

پیتر شیف همواره نسبت به ارزهای دیجیتال موضع انتقادی داشته است. اگرچه او اشتباه خود را پذیرفته است، اما با گفتن اینکه ممکن است هواداران بیت کوین در آینده به دلیل اشتباه گرفتن بیت کوین با پول زیان ببینند، موضع منفی خود نسبت به بیت کوین را مجددا نشان داد.