سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

همکاری ۶ بانک مرکزی برای تحقیق در مورد CBDC!

گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که بانک های مرکزی کانادا، انگلیس، ژاپن، اتحادیه اروپا، سوئد و سوئیس با بانک بین المللی تسویه حساب های بین المللی (BIS) گروهی را به منظور تحقیق در مورد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) ایجاد کردند.

براساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط بانک انگلستان، مؤسسات یادشده تجربه خود را با سایر اعضای گروه به اشتراک می گذارند، زیرا آنها پتانسیل استفاده بالقوه برای CBDC ها را در حوزه های مربوطه خود بررسی می کنند. در این اطلاعیه آمده است:

این گروه کاربردهای CBDC، ویژگی های اقتصادی، کاربردی و فنی شامل قابلیت مشارکت و همکاری بین المللی و هم چنین به اشتراک گذاری دانش فناوری های نوظهور را ارزیابی خواهند کرد. این شرکت همکاری نزدیکی با سازمان ها و فروم های مرتبط و به ویژه هیات ثبات مالی و کمیته زیرساخت های بازار (CPMI) و پرداخت ها خواهد داشت.

این گروه تحقیقاتی به ریاست رئیس بنیاد نوآوری BIS هاب بنوآ کوره (Hub Benoît Cœuré) و جان کانلیف (Jon Cunliffe)، معاون استاندار بانک انگلیس و رئیس کمیته پرداخت ها و زیرساخت های بازار هدایت شود. این گروه نمایندگان ارشد بانک های مرکزی شرکت کننده و BIS را شامل می شود.

بانک های مرکزی توسعه به دنبال ارز دیجیتال

تعدادی از بانک های مرکزی در سراسر جهان شروع به تحقیق، تنظیم و به طور فعال پیگیری اشکال مختلف ارزهای دیجیتال از جمله CBDC کرده اند. همانطور که کوین تلگراف در اوایل این ماه گزارش داد، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا از تلاش های این موسسه برای توسعه CBDC پشتیبانی می کند. لاگارد عنوان کرد که تقاضای فوری برای پرداخت سریع و کم هزینه وجود دارد و بانک مرکزی اروپا باید بجای اینکه ناظر تغییر دنیا باشد، جایگاه اصلی و پیشرو را در این حوزه بگیرد.

گفتنی است؛ در حالی که بسیاری از بانک های مرکزی هنوز در حال بحث و گفتگو هستند که آیا اجرای CBDC ایده خوبی است، بانک خلق چین اخیرا اعلام کرد که طراحی لایه دوم و آزمایش مشترک یوان دیجیتال را انجام داده است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location