video thumb

رئیس جمهور ونزوئلا: خطوط هوایی باید برای پرداخت هزینه سوخت از پترو استفاده کنند

گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرده است تمام خطوط هوایی که از این کشور پرواز می ‌کنند باید هزینه سوخت خود را با ارز دیجیتال پترو پراخت کنند.

مادورو در سخنرانی سالانه خود در مجمع مؤسسین ونزوئلا اعلام کرد که شرکت دولتی نفت PDVSA برای فروش سوخت به ایرلاین‌ ها فقط ارز دیجیتال پترو را می ‌پذیرد. وی عنوان کرد: دستور می‌ دهم که از این لحظه تمام فروش سوخت از طریق شرکت PDVSA برای هواپیماهایی که مسیرهای بین ‌المللی را طی می‌کنند، با پترو انجام شود.

نیکولاس مادورو در سخنرانی سالانه خود در مجمع مؤسسین ونزوئلا، اعلام کرد شرکت دولتی نفت PDVSA که متعلق به دولت این کشور است، برای فروش سوخت به ایرلاین‌ ها فقط ارز دیجیتال پترو را می ‌پذیرد. پترو ارز دیجیتال دولت ونزوئلا است که هدف آن دور زدن تحریم‌ های نفتی آمریکا عنوان شده است.

هنوز مشخص نیست که این محدودیت ‌های جدید منحصراً در «فرودگاه بین ‌المللی سیمون بولیوار» واقع در پایتخت ونزوئلا اعمال می شود، یا اینکه در سایر خطوط هوایی فرودگاه های دیگر این کشور نیز اعمال خواهد شد. همچنین هنوز مشخص نیست که این مقررات فقط برای خطوط هوایی ونزوئلا است یا اینکه خطوط هوایی بین المللی را هم شامل می ‌شود.

شرکت های هواپیمایی می توانند سوخت را با استفاده از پتروکارد که می تواند ارزهای بین المللی از جمله دلار آمریکا را به پترو برای پرداخت تبدیل کند، خریداری کنند.

ارز دیجیتال
ارز دیجیتال

وی عنوان کرد که ما در حال ایجاد مسیرهای جدیدی به این اقتصاد جدید هستیم. در حال ساخت جهانی برای صلح و اتحاد مردم، خوشحالی آنها و پیشرفت آنها هستیم.

مادورو در سخنرانی خود همچنین اظهار داشت که مقامات دولتی هزینه خدمات اسناد دولتی مانند صدور گذرنامه را فقط با پترو دریافت می‌ کنند. ارزهای دیجیتال در ونزوئلا، کشوری که سال ‌ها ابرتورم در این کشور، باعث بی ارزش شدن واحد پول آن شده است، محبوب هستند. هنگامی که دولت اعلام کرد که در حال راه اندازی ارزهای دیجیتال با پشتوانه ذخایر گسترده نفت در این کشور است، امیدوار بد که این پترو بتواند به یک وسیله جدید پرداخت برای کمک به مشاغل برای دور زدن تحریم های تحمیل شده توسط ایالات متحده تبدیل شود.

اما دولت تاکنون برای پذیرش ارزهای دیجیتال تلاش زیادی کرده است. علیرغم امیدواری مادورو برای گسترش این ارز به‌ اندازه واحد رسمی کشور یعنی بولیوار، دولت در ماه نوامبر اعلام کرد که تنها ۴۰۰ کسب و کار در کشور پترو را به‌ عنوان روش پرداخت را قبول کرده اند. در دسامبر، دولت ونزوئلا به کارکنان بخش دولتی، مستمری‌ بگیران و سربازان برای ثبت ‌نام در کیف پول و پلتفرم پترو تحت عنوان «PetroApp»، پاداش ۳۰ دلاری پرداخت کرد. این در حالی است که حداقل دستمزد در ونزوئلا به زیر ۱۰ دلار در ماه است.

مادورو پیشتر به PDVSA سفارش داده بود تا در اوایل سال ۲۰۱۸ درصدی از فروش و خریدهای خود را به پترو تبدیل کند. رئیس جمهور ونزوئلا پتروطی سخنرانی خود، به این شرکت دستور داد که فوراً ۴٫۵ میلیون بشکه نفت را در ازای ارز دیجیتال بفروشد.