video thumb

ماشین حساب استخراج بیت کوین

استفاده از ماشین حساب استخراج بیت کوین برای هر ماینری ضروری است. شما باید بتوانید با شرایط فعلی، سود و هزینه های خود را محاسبه کنید تا بتوانید با دید بازتر سرمایه گذاری کنید. یکی از بزرگترین مزایای این ماشین حساب این است که تمام هزینه های مربوط به سخت افزار، برق و کارمزد ها را حساب می کند.

دستورالعمل های چگونگی استفاده از ماشین حساب استخراج بیت کوین

  1. میزان هش سخت افزار استخراج بیت کوین خود را وارد کنید.
  2. اطلاعات اضافی مانند کارمزد های استخر، هزینه های برق و غیره را وارد کنید. اگرچه تمامی این فیلد ها اجباری نیستند اما هرچه اطلاعات بیشتری را وارد کنید، نتایج دقیق تر خواهد بود.
  3. نتایج به طور خودکار و بر حسب دلار نمایش داده خواهند شد. برای دیدن محاسبه مفصل بر روی گزینه مشاهده جزئیات (show details) کلیک کنید.

چگونه سودآوری استخراج بیت کوین را محاسبه کنیم؟

استخراج بیت کوین در واقع شبکه بیت کوین را ایمن می کند. بدون استخراج گران، هیچ کس برای به روز رسانی دفتر کل بیت کوین موجود نخواهد بود. این دفتر کل، بلاک چین نامیده می شود. هرچه استخراج گران بیشتری موجود باشند، شبکه بیشتر غیر متمرکز و ایمن خواهد بود. به دلیل نقش حیاتی استخراج گران در شبکه، یک سیستم انگیزه بخش طراحی شده تا به استخراج گران برای سرویس هایی که فراهم می آورند، پاداش داده شود. هر بلاک استخراج شده توسط استخراج گران دارای یک پاداش بلاک می باشد. این پاداش مقدار ثابتی بیت کوین است که به استخراج گری که بلاک را استخراج کرده است، داده می شود. در حالی که امروزه استخراج خیلی رقابتی است اما انجام سودآور و موفقیت آمیز آن هنوز امکان پذیر است. برای خرید بیت کوین با سایت معتبر خرید و فروش ارزهای دیجیتال در تماس باشید.

استخر استخراج
استخراج بیت کوین

هزینه های سخت افزار

هزینه پیشاپیشی که باید برای خرید سخت افزار استخراج پرداخت، معمولا بزرگترین هزینه برای شروع استخراج است. همان طور که کامپیوتر های خوب هزینه بیشتری برای خریدشان باید پرداخت شود، سخت افزار استخراج خوب نیز گران است. زمانی که سخت افزار استخراج خریده می شود، باید به میزان هش استخراج گر بر حسب تراهش (Th/s) توجه داشت. میزان هش بالاتر به معنی استخراج گر قدرتمندتر می باشد.

کارایی سخت افزار

قدرت هش به تنهایی برای تعیین کیفیت یک استخراج گر کافی نیست. همان طور که اتومبیل ها را به ازای تعداد مایل پیموده شده با هر گالون می سنجند، استخراج گران را هم بر مبنای تعداد بیت کوین هایی که در ازای برق مصرفی خود بدست می آورند، مورد ارزیابی قرار می دهند. دلیل این امر این است که ماینر ها مقادیر زیادی برق را مورد استفاده قرار می دهند و این برق هزینه دارد. به طور خلاصه، شما به ماینری نیاز دارید که میزان هش بالایی دارد و از الکتریسیته به طور کارامد استفاده می کند. وات به ازای هر گیگاهش (W/Gh) استانداردی است که برای نمایش کارایی استخراج گر مورد استفاده قرار می گیرد. هرچه این عدد پایین تر باشد، استخراج گر کاراتر خواهد بود.

هزینه های برق

هزینه برق می تواند سبب سودآوری یا ضرر در استخراج شود. یک فیش برق بالای ماهانه به معنی هزینه بالایی است که به هزینه سخت افزار افزوده شده است. هزینه برق برای خنک سازی عامل دیگری است که باید مد نظر داشت زیرا استخراج گران در خلال فرآیند استخراج حرارت زیادی را تولید می کنند. عدم وجود خنک سازی در سطح کافی ممکن است به تجهیزات استخراج صدمه بزند و یا حتی منجر به خسارت جبران ناپذیر شود. اما با انجام روش هایی خاص می توان به مهار این امر پرداخت.

سختی استخراج بیت کوین و قدرت هش شبکه

سختی استخراج بیت کوین، استخراج بلاک های بیت کوین را تضمین می کند که به طور متوسط هر ده دقیقه انجام می گیرد. سختی بالاتر نشان دهنده قدرت هش بیشتری است که به شبکه ملحق شده است و این یعنی اینکه استخراج گران بیشتر و یا قوی تری مشغول به کار هستند. انتظار می رود که قدرت هش بیشتر بر روی شبکه به این معنی باشد که ماینر ها در حال حاضر درصد کمتری از قدرت هش شبکه بیت کوین را در کنترل داشته باشند. میزان هش شبکه و سختی، عامل هایی خارجی هستند که باید در نظر داشت. اما پیش بینی سختی در آینده غیر ممکن است و باید در مورد پیشرفت هایی که در فناوری استخراج صورت می گیرد، آگاه بود. در این صورت فرد درک بهتری از میزان هش و سختی پیدا خواهد کرد.

قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین بسیار پر نوسان است و بنابراین نمی توان آن را پیش بینی کرد. ممکن است امروز سودآوری خود را با یک قیمت حساب کنید و فردا آن قیمت افت پیدا کند و شدیدا سودآوری شما را تحت تاثیر قرار دهد. به طور خلاصه، باید برای تغییرات قیمت آماده بود و به این درک رسید که قیمت بیت کوین عاملی است که کنترل آن در اختیار شما نیست. برای فروش بیت کوین با سایت ارزجو در تماس باشید.

خرید بیت کوین
قیمت بیت کوین

پاداش بلاک

برخلاف قیمت بیت کوین، پاداش بلاک قابل پیش بینی است. هر چهار سال یکبار مقدار این پاداش نصف می شود. در ۲۰۱۲، این مقدار از ۵۰ بیت کوین به ۲۵ بیت کوین برای هر بلاک کاهش یافت و حالا نیز پاداش هر بلاک ۱۲.۵ بیت کوین است. در ۲۰۲۰ این پاداش به ۶.۲۵ بیت کوین برای هر بلاک می رسد و همین طور می توان ادامه داد و محاسبه نمود. توجه داشته باشید که در حالی که بعد از هر نصف شدن پاداش ماینر ها نصف می شود، اما افزایش تقاضا منجر به افزایش قیمت بیت کوین می شود و این موضوع استخراج را سودآور نگه خواهد داشت.

پیش بینی آینده بیت کوین

ماشین حساب استخراج بیت کوین، آینده را پیش بینی می کند. باید گفت که ماشین حساب استخراج بیت کوین می تواند ایده بهتری در مورد امکان راه اندازی استخراج سودآور را برای شما نمایان کند. به یاد داشته باشید که بعضی از عامل ها مانند قیمت بیت کوین و سختی استخراج  پیوسته تغییر می کنند و می توانند تاثیرات برجسته ای بر سودآوری داشته باشند.