video thumb

اپلیکیشن مبتنی بر بلاک چین که به دامداران عشایر مغول جهت ردیابی و یافتن کرک کشمیر کمک می‌کند!

گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که استارتاپ Convergence.tech که در تورنتو مستقر می باشد، یک طرح آزمایشی مبتنی بر بلاک چین را به منظور کمک به دامداران عشایر مغول جهت ردیابی و یافتن کرک کشمیر پایدار راه اندازی کرده است.

پروژه زنجیره تأمین که با برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) اجرا شده است، توسط پلتفرم قابل ردیابی مبتنی بر اتریوم شرکت Convergence.tech، به نام بک بن (Backbone) طراحی شده است.

Convergence.tech برای راه اندازی طرح آزمایشی خود بر دامداران کشمیر تمرکز کرده است، زیرا بسیاری از این افراد با شرایط سخت کار و بی ثباتی درآمد روبرو هستند. علاوه بر این، زنجیره تأمین مد فاقد شفافیت است و درک این موضوع را برای مصرف کنندگان سخت می کند که محصولات کشمیر از کجا تامین می شوند.
چامی آکمیمانا (Chami Akmeemana)، مدیرعامل شرکت Convergence.tech به betakit گفت:

“جامعه عشایری یکی از افتخارات غرورآمیز مغولستان هستند، اما این جوامع دارای درآمدی ناپایدار و بی ثبات هستند. اعمال فن آوری بلاک چین در راستای تحول صنعت کشمیر می تواند مزایای بی شماری برای دامداران، خریداران و فروشندگان مغول ایجاد کند. ”

برنامه ویژه تلفن همراه برای ردیابی کشمیر پایدار

به منظور حل عدم شفافیتی که صنعت کشمیر با آن روبروست، Convergence.tech یک برنامه موبایل برای دستگاه های اندرویدی ایجاد کرده است. این برنامه به کشاورزان اجازه می دهد که بسته های کشمیر خود را ثبت کنند. در همان زمان، بسته ها با برچسب های شناسایی از طریق فرکانس رادیویی که برای ردیابی داده ها جهت اطمینان از موقعیت مکانی محصولات استفاده می شوند، مجهز شده اند.

بلاک چین
بلاک چین

داده های ردیابی همراه با فناوری بلاک چین بک بن به کاربران این امکان را می دهند تا مسیری را که کشمیر در طول چرخه تولید خود طی کرده است، ببینند. کاربران همچنین می توانند داده های تأثیرات زیست محیطی محصول تولید شده را مشاهده کنند تا اطمینان حاصل کنند که منبع خرید کشمیر خام به محیط زیست آسیبی نمی رساند.

Akmeemana به Betakit گفت که یافته های این شرکت به اندازه کافی بزرگ بوده تا الهام بخش برنامه هایی برای گسترش این برنامه در مناطق دیگر باشد. وی عنوان کرد:

“یافته های ما در این باره بسیار قابل توجه است، به همین دلیل اکنون که این برنامه تکمیل شده است، آن را در سراسر دنیا اجرا می کنیم. ما دو هفته پیش در سنگاپور و بانکوک بودیم و در سازمان ملل ، USAID (آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده)، بانک جهانی و سایر موارد حضور داشتیم. بنابراین از حالا به بعد برنامه های مشابه بیشتری را خواهیم دید. ”

شرکت Convergence.tech که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد، در حال حاضر یک دفتر ثبت زمین با قابلیت بلاک چینرا برای ایالت هاریانا (Haryana ) در هند تهیه کرده است. این شرکت همچنین یک پروژه را در افغانستان برای اعمال بلاک چین در سیستم های فعلی پرداخت دستمزد پلیس به اجرا درآورده است.

همچنین لازم به ذکر است که شرکت Convergence.tech قصد دارد پروژه های بیشتری را در ماه های آینده اعلام کند، زیرا این شرکت اخیراً پیشنهادی برای انجام کار در پرو دریافت کرده است و به دنبال فرصت هایی برای انجام اقداماتی در خصوص وضعیت اقلیمی است.